![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Täällä myös saranatappi ongelma. Millä olette saanut lyötyä tappeihin liikettä? Hyvä kun vasaran saa mahtumaan oven ja kopin väliin saati sitten lekaa mitä tuo tappi näyttäisi vaativan. Hyvät vinkit olisi tarpeeseen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Itse näin...Lainaus:
Ratjoitin tappi irti ja sit ovi korista neljällä pultilla irti... Ja tuurna ja kilonen moska kouraan, niin lopulta antautuu kyllä... Voihan toki lruosteen irrotintakin antaa ja laittaa, mutta ei pakko oo... Sit ne pronssiset helat lähtee ku saa vähän ovenrungon ja helan väliin tilaa ja loppu sit reijästä pyöreellä tampilla naputellen... Ja tosielle reunalle sama juttu... Ja noi neljä kertaa siis, kun neljä puslaa ovessa. Uudet menee siirtoleukapihtejä käyttäen ja vähän vaseliinillä likastettuna nätisti paikoilleen. Ja tapin reikään kaa vähän heti rasvaa ja tappiin kaa, ja takas... Kannattaa vaihtaa ne puslatkin samalla, kun nehän myös kuluu käytössä... Ja samalla siinä, kun kerran auki on paikat ja ei tarvi hetken päästä olla uusiin niitä sitten ennään. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Alapuoli oli vähän hankalampi työkalujen osalta mutta se ei olutkaan läheskään niin tiukassa kiinni. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse tehnyt noin aina, jos mahdollista ollut Nissaninen kohdalla. Pihassa nähkäät on useempiakin, kun Kingejä kolme vielä (yks lähti to iltana sulattoonn/ tai mitä jälellä oli). Sit yks Bluebird ja GTI SUnny (N13 korisena). Kahteen ensin mainittuun ja muihin vaihtanut ovet irtaallaan myös puslatkin. Nytkin hyllyssä neljään oven tarpeet oottaan seuravaa kohdetta...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin ovi paikoillaan ja tapit vei erävoiton. Pitää kokeilla seuraavana irrottaa ovi korista ja pistää moska heilumaan.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itellä joku kyläseppa hitsuutellu saranat koriin kiinni. ilmeisesti sillätavoin koitettu ovet istuttaa paikoilleen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Prkll...Lainaus:
Mut työn iloa... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaahan arvon kanssa kingistit millasilla rengaspaineilla ajelette tuollasilla 31/10.5R15 renkailla?? Tällä hetkellä edessä 2.2 ja takana 2. Huomasin kun lisäsin tuon 0.2 eteen että alkoi täristämään melkosesti joten täytyy vissiin vähän tiputtaa paineita.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Käynnistys ohjeita kaivataan
Tänään oli vaimo lähtenyt nissanilla aamulla liikkeelle, no 100m päähän se sitten hyytyi.
Kavereiden kanssa tuupattiin raato pihaan, nyt olen autoa tunnin verran lämmitellyt ja lämmittimellä suodattimia ja pumppua myös lämmittänyt. Auto vain ei halua käynnistyä, kertokaas pika ohjeita kun uusia suodattimia ei tähän hätään saa. Auto on 1986 D21 koneella ja kahdella suodattimella, itse olen diesel koneiden ja bensa koneiden kanssa myös aika pihalla jos tällaisia ongelmia tulee. Laitelkaapas ensiapu ohjeita jos se vaikka heräisi henkiin, lauantaina kun pitäisi lähteä hirvenhaukkukokeisiin tuomariksi.... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut king cap : 06.12.2012 18:54 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onkos se ensimmäinen tötsä se vedenerotin? Se oli sisältä todella paskainen ja ruosteinen, sekä sisällä oli kaikenlaista paskaa jne. Talvilaatua on tankissa ja lirautin bensaa sekaan jonkin verran, muutama desi sinne tuli laitettua. Laitoin lämpöpuhaltimen puhaltamaan siihen tankin kohdille jossa on sellainen pieni suodatin, kun se oli aikansa puhaltanut niin vasta sitten sain pumpulla polttoaineen suodattimelle. Täytyy hommata siihen uusi suodatin, taitaa olla sekin melko vanha ellei alkuperäinen. Kunhan saa akkuihin paukkuja niin sit näkee räjähtääkö auto käyntiin. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ensimmäinen on vedeneroitin.ja sulla on selvästikkin edessä tankin tyhjennys/puhdistus ja suodattimen vaihto.ite olen kovilla pakkasilla laittanut n.litran 2 tahti bensaa täyteen tankkiin jäänestoaineeksi,mutta puhdaskin bensa käy
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näin itsekin arvelin että pitää tankki käyttää irti ja tyhjentää, se vain taitaapi mennä ihan kesälle kun ei oikein juuri nyt onnistu eikä ole paikkaa toimenpiteelle. Täytyy nyt ainakin suodattimet vaihtaa, eli se oikea suodatin konehuoneesta ja sit sieltä tankilta se pikkusuodatin. Bensaa lorautin tankkiin ja kävin tankkaamassa lisää dieseliä, jospa noilla toimenpiteillä selviäisi kesään asti. Kiitos kovasti näistä ohjeista joilla sain auton uudelleen henkiin, osaan nyt sitten rassailla autoa kun uudestaan hyytyy... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
joo kyllä ne on yleensä ruukannu käyntiin lähteä ja tekemällä oppii.siellä tankin pohjassa on tyhjennys proppu,että jossakin välissä kannattaa ajaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja jaskea loput pois,uutta tilalle ajaa jonkun verran ja sitten vaihtaa suodattimet.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli kun pumppasin polttoainetta suodattimelle niin kuului sellaista tirinää joka on kyllä aiemminkin kuulunut, nyt vain selvisi miksi tuo tirinä kuuluu ja mistä. Eli vedenerottimen pohja oli sisäpuolelta melko ruosteinen ja varmaan kaikki arvaa että sinne oli ruostunut reikä, reikä paikantui siten että sormella tunnustelin sitä pohjaa ja ääni loppui ja paremmin se selvisi hetken päästä kun alkoi polttoainetta valumaan sieltä reiästä. Eli nyt menee se vedenerottelija vaihtoon, jospa Jyrdeniltä sellainen löytyisi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |