Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2012, 17:05
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Mistähän löytyis -90 XJ:hin tällainen viskotuulettimen akseli/laakeri yhdistelmä?? Mahtaakohan olla arvokaskin? Vaihdoin ensiavuksi kivettyneitten vaseliinien tilalle uudet,mutta on jo niin saanut itteensä että jurisee aika miehekkäästi

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Jeep vesipumppu ja flektin laakeri 007.jpg‎
Views:	161
Size:	890,2 Kt
ID:	31718  
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2012, 17:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Mistähän löytyis -90 XJ:hin tällainen viskotuulettimen akseli/laakeri yhdistelmä?? Mahtaakohan olla arvokaskin? Vaihdoin ensiavuksi kivettyneitten vaseliinien tilalle uudet,mutta on jo niin saanut itteensä että jurisee aika miehekkäästi

onko se niinku tuolta sisältä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2012, 17:35
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Ei vaan ilmastoinnin kompuran jalan sisältä.Siitä hihnapyörän takaa.Tuulettajan laippa pultataan tuon akseli/laakerin laippaan kiinni.Tuossa mun kuvassa sitä laippaa ei ole kun naputtelin sen pois että pääsi lukitusrenkaaseen käsiksi ja siten naputtelemaan sen pois siitä kompuran jalasta
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 24.11.2012 17:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2012, 19:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Ei vaan ilmastoinnin kompuran jalan sisältä.Siitä hihnapyörän takaa.Tuulettajan laippa pultataan tuon akseli/laakerin laippaan kiinni.Tuossa mun kuvassa sitä laippaa ei ole kun naputtelin sen pois että pääsi lukitusrenkaaseen käsiksi ja siten naputtelemaan sen pois siitä kompuran jalasta
Käsittääkseni tuota akseli + laakeriyhdistelmää ei ole koskaan erikseen saanutkaan, vaan on "dealer only"- osa ja sisältää aina kompuran kiinnikkeen + tuon viskoflektin laakerin + navan laippoineen. Ilmeisesti ko. osaa ei myöskään enää uutenaa saa, joten joutuu joko etsimään ehjemmän romikselta, katsoa onko sopivankokoista laakeria saatavilla (ja pystyykö vaihtaa), tai sitten vain heivaat koko viskoflektin mäkeen ja laitat riittävän tehokkaan sähköflektin tilalle.

Sähköflektillä olisi sekin etu että toisen ohjaus pysyisi edelleen lämpöreleen perässä niin halutessaan, toinen vaikka koko ajan päällä ja erillisestä napista hytissä saisi molemmat pois jos ajaa syvemmästä lätäköstä -> ei ole paskaa konehuone täynnä ja pysyy syylarikin paremmin ehjänä


edit: Niin ja yksi vaihtoehto on tietysti konvertoida Renix- version kompurakiinnikkeestä HO- koneisen kompurakiinnikkeeseen ja laittaa sellaisen AC- kompura jos vielä aineet pysyy muuten sisällä (Renix- vehkeisiin muutenkaan taida enää R12 aineita viilennykseen saada kun ei ole sallittuja).. HO- aikakauden pidikettä on edelleen saatavana kun konetta tehtiin aina 2006 asti, ja jos et tartte ilmastointia niin kompuran tilalle saa erillisen hihnapyöränkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 24.11.2012 19:25
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2012, 20:25
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
... HO- koneisen kompurakiinnikkeeseen ja laittaa sellaisen AC- kompura jos vielä aineet pysyy muuten sisällä (Renix- vehkeisiin muutenkaan taida enää R12 aineita viilennykseen saada kun ei ole sallittuja).. HO- aikakauden pidikettä on edelleen saatavana kun konetta tehtiin aina 2006 asti, ja jos et tartte ilmastointia niin kompuran tilalle saa erillisen hihnapyöränkin.
R12 korvaavia aineita on olemassa ja saatavilla ja myös HO-aikakauden vehkeissä on alussa R12 ainetta ollut käytössä. Ainakin mun autossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2012, 21:50
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Käsittääkseni tuota akseli + laakeriyhdistelmää ei ole koskaan erikseen saanutkaan, vaan on "dealer only"- osa ja sisältää aina kompuran kiinnikkeen + tuon viskoflektin laakerin + navan laippoineen. Ilmeisesti ko. osaa ei myöskään enää uutenaa saa, joten joutuu joko etsimään ehjemmän romikselta, katsoa onko sopivankokoista laakeria saatavilla (ja pystyykö vaihtaa), tai sitten vain heivaat koko viskoflektin mäkeen ja laitat riittävän tehokkaan sähköflektin tilalle.

Sähköflektillä olisi sekin etu että toisen ohjaus pysyisi edelleen lämpöreleen perässä niin halutessaan, toinen vaikka koko ajan päällä ja erillisestä napista hytissä saisi molemmat pois jos ajaa syvemmästä lätäköstä -> ei ole paskaa konehuone täynnä ja pysyy syylarikin paremmin ehjänä


edit: Niin ja yksi vaihtoehto on tietysti konvertoida Renix- version kompurakiinnikkeestä HO- koneisen kompurakiinnikkeeseen ja laittaa sellaisen AC- kompura jos vielä aineet pysyy muuten sisällä (Renix- vehkeisiin muutenkaan taida enää R12 aineita viilennykseen saada kun ei ole sallittuja).. HO- aikakauden pidikettä on edelleen saatavana kun konetta tehtiin aina 2006 asti, ja jos et tartte ilmastointia niin kompuran tilalle saa erillisen hihnapyöränkin.

Viskoflektin laakeri oli myös aivan finaalissa joten se jäi jo tämän päivän rempan yhteydessä pois.Vähän oli koeajolla jäähdytys puutteellinen pelkällä omalla sähköflektillä mut alle sadan asteen lämmöt jäi.Tämä tietty ihan vaan maantieoloissa.
Mä oon jo pidempään suunnitellut juurikin tuollaista kahden sähköisen tuulettimen pakettia just tuon kuraveden lentämisen takia.On konehuone kokolailla kurjan näköinen joka ikinen kerta kun vähän kahlailee kun visko oikein vatkaa paskavettä ympäriinsä.Ilmastointikompuran paikalle meinasin siirtää laturin et olis sekin sit vähän korkeammalla eikä uisi aina siellä kuravellin seassa.Täytyypi huomenissa vähän suunnitella ja tutkia hihnan reittiä ja laturin paikkaa..
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2012, 22:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Viskoflektin laakeri oli myös aivan finaalissa joten se jäi jo tämän päivän rempan yhteydessä pois.Vähän oli koeajolla jäähdytys puutteellinen pelkällä omalla sähköflektillä mut alle sadan asteen lämmöt jäi.Tämä tietty ihan vaan maantieoloissa.
Mä oon jo pidempään suunnitellut juurikin tuollaista kahden sähköisen tuulettimen pakettia just tuon kuraveden lentämisen takia.On konehuone kokolailla kurjan näköinen joka ikinen kerta kun vähän kahlailee kun visko oikein vatkaa paskavettä ympäriinsä.Ilmastointikompuran paikalle meinasin siirtää laturin et olis sekin sit vähän korkeammalla eikä uisi aina siellä kuravellin seassa.Täytyypi huomenissa vähän suunnitella ja tutkia hihnan reittiä ja laturin paikkaa..
Säästä kuitenkin kompura, öljysumutusvoitelulla siitä saa hiton hyvän ja tehokkaan ilmakompuran
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.11.2012, 17:34
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Onko jeep miehillä kokemuksia etuakselille asennettavista palalukoista.
Puskeeko miten paljon talvella?
Onko ylipäätään mitään positiivista ja negatiivista sanottavaa.
Saisin nimittäin hyllystä uudet "ulos kanto hintaan".
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 02:53 (GMT +2).