![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sorry topicin sotkemisesta, mutta jos haluat vähän vaativamman testipenkin, niin laitetaan tollaset lyhyenä mun Kilpuriin. Siinähän on jousittamatonta massaa enemmän kuin jousitettua ja kulkuhaluja kuitenkin yli jousituksen kapasiteetin. Käyttökokemuspäiväkirja saattaisi onnistua jopa painettuun muotoon.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() En poistatuta tätä vastausta... :)
Ei tämä tätä sotke, toivottavasti.
Jos se jonkun mielestä sotkee, niin pyydetään moderaattoreita tekemään työtänsä ![]() Lainaus:
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Epäilen kyllä trikkikuvausta ja kuvamanipulaatiota, kuitenkin yli puolituntia kuvaa, missä Panun mersu liikkuu omin avuin. Luulen että kyseessä on kooste ainakin kolmen vuoden ajalta...
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#4
|
||||
|
||||
![]() ja palataanpas sitten itse aiheeseen
Kävin sitten välipäivinä hieman hamstraamassa ns. "hyvin arkistoituja" varaosia. Tuli siinä sivussa pienimuotoinen aikamatka suoritettua kun muisteltiin menneitä samalla kun purin osia poies. Tästä samaisesta autosta tuli aikoinaan käytyä irroittamassa vaihteistopaketti tuohon ensimmäiseen rakentelun kohteeseen, samalla tavalla talvipakkasessa lumihangessa kahlaten. Siitähän on jo vaatimattomasti arvioiden noin 18 vuotta aikaa...
Niin se aika vaan rientää. Tuossa on jo konepelti irroitettuna ja rintapeltiä päästellään jo hyvän matkaa irti: Sitten vain peltiosat pakaten takakonttiin: Sen jälkeen lämmittämään harvaa tallia että saisi edes vähän irti mitä pellin pintaan oli kertynyt: Hieman pikkurälläkkä teki töitänsä että sain rintapellin viipaloitua kohdillensa. Sitten pitikin kaivella tuulilasia arkistoista että saa rintapellin kohdan selville. No ensinhän kaiveltiin varaosakarmi arkistoista, mutta yllättäen se olikin ropelillaan. Seuraavaksi kävinkin irroittamassa mökkiautosta lainaan kehykset: Konepellille oli kertynyt hieman erilaista pinnoitetta: Pieniä kirurgisia viiltoja pitänee vielä tehdä että saa kulmat kohdalleen: Tuli vain huomattua sellainen asia että ulkona kun oli pakkasta sen -6, silloin riittää juuri ja juuri lämmityslaitteen teho pitämään sisälämpötila sellaisena että jotain pystyi seisaaltaan tekemään. Ei puhettakaaan että olisi voinut mennä lattialle pitkäkseen tekemään jotain... Siksi nyt touhuttiin ns. julkisivun kanssa. Nyt ainakin pääsee pohdiskelemaan miten etupään putkitukset sitten aikanaan menee. Samalla huomasin että jos pakkanen kiristyy lähemmäs -20 astetta, niin on ihan turha pitää lämpöä yllä. Se karkaa samoin tein harakoille.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#5
|
||||
|
||||
![]() Etenemistä havaittavissa???
Ekat savut otettu:
Tosin nämä savut tuli siitä kun rakentelin uusiksi tekniikkapaketin kiinnikkeet ja hitsauksen jälkeen oli savua ilmassa ![]() Piti vetää tuo apparinpuoleinen vaihteiston kannake niin lähelle runkoa kun tässä vaiheessa uskalti. Pitäisi vielä kuitenkin päästä purkamaan tarvittaessa keskustasauspyörästön lukon käyttövermeetkin poies ilman laatikon irroittamista. Runko kun kapenee eteenpäin mennessä kohtuullisen paljon: Edit: Lisätään kuva laatikon etupuoleltakin missä systeemit näkyy: Kuskinpuolelle tuli sitten hieman pitempi kiinnikerauta: Laatikkoon tulevat kiinnitysraudat modifioin alkuperäisistä kuskinpuoleisista korvallisista kun niistä sai hyvin näprättyä käypäiset tähän tarkoitukseen, oli jo kertynyt muutama varaosalaatikko mistä sain päästeltyä yhden tarvittavan korvallisen lisää. Kuskinpuoleisen pakosarjan lähtö osuisi aika kivasti rungon sisäpulelle. Ongelmia vaan saattaa tulla siitä kun tuolle tietämille asettuu yläpuolen pitkittäinen tukivarsi etuakselissa. Sen väisteleminen saattaa aiheuttaa omat talkoot: Hyvin se asettui apparin puolikin: Laatikon takapäätä laskin hivenen alemmas tässä vaiheessa: Nykyisillä laatikon pään kiinnikkeillä voidaan hieman pelata korkeussuunnassa, mikäli siihen jostakin syystä nähdään aihetta.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 03.03.2013 10:37 Perustelu: Kuvan lisäys |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mitä tapahtui alkuperäiselle etuakselille?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäinen tehtaalta asenettu?
Alkuperäinen tähän projektiin tarkoitettu? Tehtaalta tullut akseli on kuoriltaan vielä arkistoissa, mutta vajaalla kokoonpanolla. Ainakin välitykset+tasauspyörästö uupuu, kuten myös kunnolliset jarrut. Alkuperäinen tähän projektiin tarkoitettu D44 akseli odottaa asentamistaan tuohon vihriäiseen, sitten jossakin tulevaisuudessa.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja seuraavaksi hieman hahmotelmaa etupään osalta.
Sisempi kierto menee kutakuinkin noin, mihin tikkujen yläpää tulee kiinnitettäväksi: Pakosarjan pultteihin pääsee VIELÄ käsiksi: Pellin alle jää tällä hetkellä tuommoinen näkymä: Ja ettei vaan pääsisi lämmöt karkaamaan liian korkeiksi tulevaisuuden tiimellyksessä: Ei pitäisi loppua jäähdyttimen kapasiteetti ihan heti kesken... Ja ei, konepelti ei mahdu kiinni kun jäähdytin on tuolla paikalla: On se myös aika riskialtis muutenkin tuossa edessä, joten lopullinen asennuspaikka tulee muualle kuin tuohon. Tuli myös mietittyä eteenpäin noiden peltiosoen kohtaloa. Taitaa punaiseksi langaksi muodostua vain ja ainoastaan pintaosien käyttö. Muut systeemit rakennellaan sitten tapauskohtaisesti. Noh, aika näyttää tuonkin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 03.03.2013 19:26 Perustelu: Kuva lisää |
![]() |
Luokat |
ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |