Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2012, 09:35
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Karmeeta ropinaa koko ajan. Eikä nuo tietkään kuluisi niin paljon jos porukalla ei olisi nastoja

Kannattaisiko valita autoksi joko sellainen että moottori äänet on isommat, tai sitten oikeasti äänieristetty auto. ei tuohon V-tuotteeseen ainakaan nastan ropina kuulu, kummasta lie sitten johtuu.

Ja kummasti tiet on urilla esim puolassa, jossa ei taideta juuri nastoja käyttää. eli kyllä se urautuminen johtuu pelkästään paskoista pohjista.

__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2012, 10:37
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Itsellä on Hiluxissa Hakkapeliita LT 235/85/16 kantavuusindeksi 120. Uusin versio on kokeilematta, tämä siis vanhempi nyt myynnissä olevista.

Renkaalla on monta hyvää puolta:
- saa ostettua yleisistä rengasliikkeitä kilpailukykyiseen hintaan
- tuntuu kestävän kulutusta aika hyvin
- kumi ei ole erityisen pehmeetä kun nastat auttaa jääpidossa
- kuvio sopii myös muuhun kuin talvikäyttöön
- näistä saa talvirengaskäytön jälkeen "all terraineja" ottamalla nastat pois ja pitää märässä esim. heinikkoisessa maassa paremmin kuin tavalliset kesärenkaat
- parempia maasto-ominaisuuksia saa laittamalla ketjut ja koska koko ei ole ylitseampuva, ketjujen laitto onnistuu
- renkaat on ainakin meikäläisen autossa riittävän "urheilulliset" ajaa jollain 3 ilmakehän paineilla
- ääni miellyttää korvaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2012, 14:05
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Hyvähän se on että näistä puhutaan joka talvi, on helpompi arvioida sopiiko omaan käyttöön.
Käyttö sen tosiaan ratkaisee, jos ajelee maasturilla kakkosautona maakunnassa mettästä puita mökille niin pärjää hyvin mutta kaupungissa saa olla varovainen.
Jos maasturi on käyttis niin pakkohan siinä on hyvät talvirenkaatkin olla.

Viimetalvena ajelin HJ:lla parikertaa 10v vanhoilla bfg at:lla ja sai jäädä ajelut siihen.
Nyt kun oli ensilumet niin kävin mettäteillä sileillä ikivanhoilla creepyillä ja yllätykseksi ne piti paremmin kuin odotin, sai oikein painaa kaasua että sai sutimaan.

Tärkeintä kai on että tajuaa koska renkaat on vaaralliset oli ne mitkä tahansa eikä jääräpäisesti aja niillä "kun nää on lailliset" niinkun itse tein.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2012, 14:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Kannattaisiko valita autoksi joko sellainen että moottori äänet on isommat, tai sitten oikeasti äänieristetty auto. ei tuohon V-tuotteeseen ainakaan nastan ropina kuulu, kummasta lie sitten johtuu.

Ja kummasti tiet on urilla esim puolassa, jossa ei taideta juuri nastoja käyttää. eli kyllä se urautuminen johtuu pelkästään paskoista pohjista.
Erillisrungollisessa ei nastan ropinat kuulu juurikaan verrattuna johonkin tavan henkilöautoon. Esim. ex-KZJ:ssa melutaso hiljeni vaihdettaessa nasta-Kumhot alle, ei pystyny nastanropinaa erottamaan.

Ja Puolan tiet painuu raskaan liikenteen vuoksi, asfaltti siellä niin pikipitosta että pehmenee kesähelteellä liikaa. Pohjatkin voi toki olla mitä vain.

Kyllä ne tiet täälläpäin just nastojen vuoksi urautuu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2012, 17:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Rengasäänen kantautumista vähentää myös riittävän korkea profiili.

Sellaisessa tapauksessa voisin ajatella ettei autossa ole nastarenkaita jos on toinen hyvässä kunnossa oleva auto, jossa on mahdollisimman hyvät talvirenkaat ja sillä sitten liukkaimmat kelit.

Talvirenkaissa tulee myös ikääntymisongelma jos ne on vähäisellä käytöllä. Omasta mielestä yksi parhaita ratkaisuja on tehdä hyvin aikaisessa vaiheessa talvirenkaista kesärenkaita tai peräkärryn renkaita. Näin pysyy talvirenkaat iskussa.

Homma onnistuisi vielä paremmin jos olisi sellainen peräkärry johonka käy vaikka noi 235/85/16 LI 120 renkaat, olis aika nami nami vaikka 3500 kilon kärryssä jos vaan muutenkin osat olisi riittävän ronskeja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.11.2012, 07:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Kannattaisiko valita autoksi joko sellainen että moottori äänet on isommat, tai sitten oikeasti äänieristetty auto. ei tuohon V-tuotteeseen ainakaan nastan ropina kuulu, kummasta lie sitten johtuu.
Jos auto on jo muuten hiljainen niin kyllä tuo ropina haittaa. Tosin tähän sellainen poikkeus että ex. V70 Volvossa ei kyllä sisään kuulunut talvirenkailla ropinaa. Äänimaailmassa ei ollut eroa ajoiko kesä vai talvirenkailla. Mutta ei ne kovin kehuttavat renkaat enää ollut ja nastojakin oli hieman nihkeästi. Toimi kaupungissa silti hyvin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.11.2012, 17:56
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Jos auto on jo muuten hiljainen niin kyllä tuo ropina haittaa. Tosin tähän sellainen poikkeus että ex. V70 Volvossa ei kyllä sisään kuulunut talvirenkailla ropinaa. Äänimaailmassa ei ollut eroa ajoiko kesä vai talvirenkailla. Mutta ei ne kovin kehuttavat renkaat enää ollut ja nastojakin oli hieman nihkeästi. Toimi kaupungissa silti hyvin.
Hah, V-tuote = V70 jolla ny ajelen. no ei ne äänet oo kyllä MB hinkään kuulunut.. mutta ajaa milla ajaa, kunhan muistaa sen tilannenopeuden..
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.11.2012, 18:28
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
mutta ajaa milla ajaa, kunhan muistaa sen tilannenopeuden..
Tota noin, se vauhdin passaaminen onnistunee pikkasen paremmin Jossain Kajjjjaanissa kuin kehillä ja niiden sisällä, tai kaupungeissa ylipäänsä. Samaten vauhdin otto ylämäkeen ja "hyvissä ajoin" risteykseen hidastelut. Pikkasen paska ottaa vauhtia ylämäkeen, kun siinä valot ja/tai letkaa, ja toki pint kiiltävänä.

Tossa vähän aika sitten juteltiin New Juhanin kanssa kuinka tuskaista pelleilyä oli aikanaan kun juniorimpina painettiin Bertoilla menemään nuljukumeilla kesät/talvet, ja ennen kaikkea ihan vitun typerää! Muutaman kerran sai hävetä silmät päästään ajellessaan "iiiisolla jokapaikan menijällä" kun vaikka kuinka yritti niin valot vaihtui uudestaan punaiselle, auton liikkuessa korkeintaa sivulle ja taakse ylämäessä.

Ai niin sori, etelänpänähän ei vain osata ajaa...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.11.2012, 20:19
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tota noin, se vauhdin passaaminen onnistunee pikkasen paremmin Jossain Kajjjjaanissa kuin kehillä ja niiden sisällä, tai kaupungeissa ylipäänsä. Samaten vauhdin otto ylämäkeen ja "hyvissä ajoin" risteykseen hidastelut. Pikkasen paska ottaa vauhtia ylämäkeen, kun siinä valot ja/tai letkaa, ja toki pint kiiltävänä.

Tossa vähän aika sitten juteltiin New Juhanin kanssa kuinka tuskaista pelleilyä oli aikanaan kun juniorimpina painettiin Bertoilla menemään nuljukumeilla kesät/talvet, ja ennen kaikkea ihan vitun typerää! Muutaman kerran sai hävetä silmät päästään ajellessaan "iiiisolla jokapaikan menijällä" kun vaikka kuinka yritti niin valot vaihtui uudestaan punaiselle, auton liikkuessa korkeintaa sivulle ja taakse ylämäessä.

Ai niin sori, etelänpänähän ei vain osata ajaa...
Ehkä juuri tästä syystä omissa Insan Saharoissa on nykysellään nastat. Yhden talven niillä luistelin ja nyt ols taas talvirengas hakusessa. Eipä nuot huonot oo, mutta saa kyllä ennakoida ja paljon tota liikenteen kulkua...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.11.2012, 20:34
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Nyt noin 10 vuotta päivittäin Helsingissä (keskustassa) töissä ajaneena voisin kyllä väittää, että mutiaisilla ei talvea kolaroimatta selviä jos tosiaan ajelee päivittäin ruuhka-aikaan. Ongelmaksi muodostuu se ettei auto pysähdy kun muut pysähtyy ja väistämiselle ei ole tilaa. Talveen kuitenkiin osuu jokunen päivä kun tiet on helvetin liukkaat ja sit oot kyl kusessa.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 09:52 (GMT +2).