Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2012, 01:33
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Meikäläiseltä tämmönen kaikkien inhoama näkemys.

Yhen talven kruisailin noilla cooperin mutarattailla (ja tämänki talven, jos tuo nyt on ikinä ajossa. Kaikki saatanan soosinokat lisus nastarenkailla ja uusilla autoillaan ja meikäläinen päästi nuilla eelle.

En lisunnu enkä ennakoinu. Pari kertaa kävin ojassa ja ajoin ylös. Kerran tais joutua ravin puolelle väistään ku joku halus pysähtyä mutta pajero ei ja kerran piti ajaa jakajan päälle että pysähty ennen ison tien risteystä

Ite oon asian ajatellu niin että jos joku eteen tyrkkää tai jollain tavoin törttöilee ei se meikäläiselle niin paha oo.. Näissä vauhdeissa mitä nyt tämmösellä edes pystyy ajamaan.. Todennäkösesti sillä vituttaa enemmän ku palkkipuskuri työntyy pirtin puolelle Tai sitten väistän suosilla pehmeään lumihankeen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2012, 07:38
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Ei voi kyllä käsittää tuota porukan intoa noihin nastarenkaisiin. Niitä tarvii 2kk vuodessa. Tammi ja helmikuun. Ja silloinkin aika harvoin. Joko tuolta tulee vettä kuin esterin perseestä tai sitten sieltä tulee lunta. Lumella ne nastat ei vaikuta oikeastaan mitään. Melko harvoin tuolla oikeasti on sellainen sää että nastoilla tekisi jotain. Varsinkin pk-seudulla kun ajaa niin tuota suolapaskaa riittää sen verran että voi vaikka koko talven ajaa kesärenkailla. Itse en kyllä halua nastoja yhteenkään autooni. Karmeeta ropinaa koko ajan. Eikä nuo tietkään kuluisi niin paljon jos porukalla ei olisi nastoja Siinä on valtiolla uusi hieno haittavero. Nastarenkaat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2012, 08:56
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Varsinkin pk-seudulla kun ajaa niin tuota suolapaskaa riittää sen verran että voi vaikka koko talven ajaa kesärenkailla.
Itseasisassa minä kaipaan niitä nastoja nimen omaan kaupungissa enemmän kuin syrjässä. Dösät ja muut raskaat kun kiillottaa risteykset, valot ja pysäkkien ympäriston pirullisesti ja meno muutenkin "hivenen" hektisempää. Ei paljoa pidetä sadan metrin turvavälejä, ja seuraavan sekunninkin tapahtumat täysin ja tyystin ennakoitamattomissa...

Totta on kyllä että usein pärjäisi ilmankin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2012, 09:35
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Karmeeta ropinaa koko ajan. Eikä nuo tietkään kuluisi niin paljon jos porukalla ei olisi nastoja

Kannattaisiko valita autoksi joko sellainen että moottori äänet on isommat, tai sitten oikeasti äänieristetty auto. ei tuohon V-tuotteeseen ainakaan nastan ropina kuulu, kummasta lie sitten johtuu.

Ja kummasti tiet on urilla esim puolassa, jossa ei taideta juuri nastoja käyttää. eli kyllä se urautuminen johtuu pelkästään paskoista pohjista.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2012, 10:37
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Itsellä on Hiluxissa Hakkapeliita LT 235/85/16 kantavuusindeksi 120. Uusin versio on kokeilematta, tämä siis vanhempi nyt myynnissä olevista.

Renkaalla on monta hyvää puolta:
- saa ostettua yleisistä rengasliikkeitä kilpailukykyiseen hintaan
- tuntuu kestävän kulutusta aika hyvin
- kumi ei ole erityisen pehmeetä kun nastat auttaa jääpidossa
- kuvio sopii myös muuhun kuin talvikäyttöön
- näistä saa talvirengaskäytön jälkeen "all terraineja" ottamalla nastat pois ja pitää märässä esim. heinikkoisessa maassa paremmin kuin tavalliset kesärenkaat
- parempia maasto-ominaisuuksia saa laittamalla ketjut ja koska koko ei ole ylitseampuva, ketjujen laitto onnistuu
- renkaat on ainakin meikäläisen autossa riittävän "urheilulliset" ajaa jollain 3 ilmakehän paineilla
- ääni miellyttää korvaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2012, 14:05
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Hyvähän se on että näistä puhutaan joka talvi, on helpompi arvioida sopiiko omaan käyttöön.
Käyttö sen tosiaan ratkaisee, jos ajelee maasturilla kakkosautona maakunnassa mettästä puita mökille niin pärjää hyvin mutta kaupungissa saa olla varovainen.
Jos maasturi on käyttis niin pakkohan siinä on hyvät talvirenkaatkin olla.

Viimetalvena ajelin HJ:lla parikertaa 10v vanhoilla bfg at:lla ja sai jäädä ajelut siihen.
Nyt kun oli ensilumet niin kävin mettäteillä sileillä ikivanhoilla creepyillä ja yllätykseksi ne piti paremmin kuin odotin, sai oikein painaa kaasua että sai sutimaan.

Tärkeintä kai on että tajuaa koska renkaat on vaaralliset oli ne mitkä tahansa eikä jääräpäisesti aja niillä "kun nää on lailliset" niinkun itse tein.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2012, 14:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Kannattaisiko valita autoksi joko sellainen että moottori äänet on isommat, tai sitten oikeasti äänieristetty auto. ei tuohon V-tuotteeseen ainakaan nastan ropina kuulu, kummasta lie sitten johtuu.

Ja kummasti tiet on urilla esim puolassa, jossa ei taideta juuri nastoja käyttää. eli kyllä se urautuminen johtuu pelkästään paskoista pohjista.
Erillisrungollisessa ei nastan ropinat kuulu juurikaan verrattuna johonkin tavan henkilöautoon. Esim. ex-KZJ:ssa melutaso hiljeni vaihdettaessa nasta-Kumhot alle, ei pystyny nastanropinaa erottamaan.

Ja Puolan tiet painuu raskaan liikenteen vuoksi, asfaltti siellä niin pikipitosta että pehmenee kesähelteellä liikaa. Pohjatkin voi toki olla mitä vain.

Kyllä ne tiet täälläpäin just nastojen vuoksi urautuu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2012, 17:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Rengasäänen kantautumista vähentää myös riittävän korkea profiili.

Sellaisessa tapauksessa voisin ajatella ettei autossa ole nastarenkaita jos on toinen hyvässä kunnossa oleva auto, jossa on mahdollisimman hyvät talvirenkaat ja sillä sitten liukkaimmat kelit.

Talvirenkaissa tulee myös ikääntymisongelma jos ne on vähäisellä käytöllä. Omasta mielestä yksi parhaita ratkaisuja on tehdä hyvin aikaisessa vaiheessa talvirenkaista kesärenkaita tai peräkärryn renkaita. Näin pysyy talvirenkaat iskussa.

Homma onnistuisi vielä paremmin jos olisi sellainen peräkärry johonka käy vaikka noi 235/85/16 LI 120 renkaat, olis aika nami nami vaikka 3500 kilon kärryssä jos vaan muutenkin osat olisi riittävän ronskeja.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.11.2012, 07:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Kannattaisiko valita autoksi joko sellainen että moottori äänet on isommat, tai sitten oikeasti äänieristetty auto. ei tuohon V-tuotteeseen ainakaan nastan ropina kuulu, kummasta lie sitten johtuu.
Jos auto on jo muuten hiljainen niin kyllä tuo ropina haittaa. Tosin tähän sellainen poikkeus että ex. V70 Volvossa ei kyllä sisään kuulunut talvirenkailla ropinaa. Äänimaailmassa ei ollut eroa ajoiko kesä vai talvirenkailla. Mutta ei ne kovin kehuttavat renkaat enää ollut ja nastojakin oli hieman nihkeästi. Toimi kaupungissa silti hyvin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.11.2012, 17:56
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Jos auto on jo muuten hiljainen niin kyllä tuo ropina haittaa. Tosin tähän sellainen poikkeus että ex. V70 Volvossa ei kyllä sisään kuulunut talvirenkailla ropinaa. Äänimaailmassa ei ollut eroa ajoiko kesä vai talvirenkailla. Mutta ei ne kovin kehuttavat renkaat enää ollut ja nastojakin oli hieman nihkeästi. Toimi kaupungissa silti hyvin.
Hah, V-tuote = V70 jolla ny ajelen. no ei ne äänet oo kyllä MB hinkään kuulunut.. mutta ajaa milla ajaa, kunhan muistaa sen tilannenopeuden..
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.11.2012, 18:28
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
mutta ajaa milla ajaa, kunhan muistaa sen tilannenopeuden..
Tota noin, se vauhdin passaaminen onnistunee pikkasen paremmin Jossain Kajjjjaanissa kuin kehillä ja niiden sisällä, tai kaupungeissa ylipäänsä. Samaten vauhdin otto ylämäkeen ja "hyvissä ajoin" risteykseen hidastelut. Pikkasen paska ottaa vauhtia ylämäkeen, kun siinä valot ja/tai letkaa, ja toki pint kiiltävänä.

Tossa vähän aika sitten juteltiin New Juhanin kanssa kuinka tuskaista pelleilyä oli aikanaan kun juniorimpina painettiin Bertoilla menemään nuljukumeilla kesät/talvet, ja ennen kaikkea ihan vitun typerää! Muutaman kerran sai hävetä silmät päästään ajellessaan "iiiisolla jokapaikan menijällä" kun vaikka kuinka yritti niin valot vaihtui uudestaan punaiselle, auton liikkuessa korkeintaa sivulle ja taakse ylämäessä.

Ai niin sori, etelänpänähän ei vain osata ajaa...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.11.2012, 20:19
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tota noin, se vauhdin passaaminen onnistunee pikkasen paremmin Jossain Kajjjjaanissa kuin kehillä ja niiden sisällä, tai kaupungeissa ylipäänsä. Samaten vauhdin otto ylämäkeen ja "hyvissä ajoin" risteykseen hidastelut. Pikkasen paska ottaa vauhtia ylämäkeen, kun siinä valot ja/tai letkaa, ja toki pint kiiltävänä.

Tossa vähän aika sitten juteltiin New Juhanin kanssa kuinka tuskaista pelleilyä oli aikanaan kun juniorimpina painettiin Bertoilla menemään nuljukumeilla kesät/talvet, ja ennen kaikkea ihan vitun typerää! Muutaman kerran sai hävetä silmät päästään ajellessaan "iiiisolla jokapaikan menijällä" kun vaikka kuinka yritti niin valot vaihtui uudestaan punaiselle, auton liikkuessa korkeintaa sivulle ja taakse ylämäessä.

Ai niin sori, etelänpänähän ei vain osata ajaa...
Ehkä juuri tästä syystä omissa Insan Saharoissa on nykysellään nastat. Yhden talven niillä luistelin ja nyt ols taas talvirengas hakusessa. Eipä nuot huonot oo, mutta saa kyllä ennakoida ja paljon tota liikenteen kulkua...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.11.2012, 20:34
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Nyt noin 10 vuotta päivittäin Helsingissä (keskustassa) töissä ajaneena voisin kyllä väittää, että mutiaisilla ei talvea kolaroimatta selviä jos tosiaan ajelee päivittäin ruuhka-aikaan. Ongelmaksi muodostuu se ettei auto pysähdy kun muut pysähtyy ja väistämiselle ei ole tilaa. Talveen kuitenkiin osuu jokunen päivä kun tiet on helvetin liukkaat ja sit oot kyl kusessa.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.11.2012, 16:57
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei voi kyllä käsittää tuota porukan intoa noihin nastarenkaisiin. Niitä tarvii 2kk vuodessa. Tammi ja helmikuun. Ja silloinkin aika harvoin. Joko tuolta tulee vettä kuin esterin perseestä tai sitten sieltä tulee lunta. Lumella ne nastat ei vaikuta oikeastaan mitään. Melko harvoin tuolla oikeasti on sellainen sää että nastoilla tekisi jotain. Varsinkin pk-seudulla kun ajaa niin tuota suolapaskaa riittää sen verran että voi vaikka koko talven ajaa kesärenkailla. Itse en kyllä halua nastoja yhteenkään autooni. Karmeeta ropinaa koko ajan. Eikä nuo tietkään kuluisi niin paljon jos porukalla ei olisi nastoja Siinä on valtiolla uusi hieno haittavero. Nastarenkaat.

, nyt on ihan pakko ja vittuilematta kommentoida, useampi vuosi tuli kuljettua tuolla pk seudulla töissä.
Joka helkkarin syksy kun alkoi talven nenä näyttää itseään niin kolarisumat useassa paikassa, mutta oli hienoja , isoja aluvanteita ja kitkarenkaita ja tietenkin noita suvikummeja. Kuitenkin noita kilsoja aina vuosittain tuli niin pk seudun suolaparatiisin ulkopuolella ei moisia ilmiöitä ollut.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.11.2012, 17:46
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
, nyt on ihan pakko ja vittuilematta kommentoida, useampi vuosi tuli kuljettua tuolla pk seudulla töissä.
Joka helkkarin syksy kun alkoi talven nenä näyttää itseään niin kolarisumat useassa paikassa, mutta oli hienoja , isoja aluvanteita ja kitkarenkaita ja tietenkin noita suvikummeja. Kuitenkin noita kilsoja aina vuosittain tuli niin pk seudun suolaparatiisin ulkopuolella ei moisia ilmiöitä ollut.
Juups, täällä etelässä joidenkin mielestä autoilla ei tartte olla turvaväliä ollenkaan, riittää kun jotenkin sohraa keula edelläajavan takaluukkua nuollen. Loppu onkin sitten luettavissa eri tiedotusvälineistä. Monet tosin osaa pitää turvavälin ja niille mä nostan peukkua oman ja muiden turvallisuudesta huolehtimisesta. On oikeasti mukavaa kun saa ajella stressittömästi ja keskittyä vaikka musiikin kuunteluun
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.12.2012, 21:34
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Meikäläiseltä tämmönen kaikkien inhoama näkemys.
Ite oon asian ajatellu niin että jos joku eteen tyrkkää tai jollain tavoin törttöilee ei se meikäläiselle niin paha oo... Todennäkösesti sillä vituttaa enemmän ku palkkipuskuri työntyy pirtin puolelle
Samaa mieltä itsekkin jos joku väärin eteen tulee ja ja palkki puskurin sille pirttiin työntää, että toisen puolen ikkunat helisee niin joutaakin poistua autoilemasta.

Olen itse nimittäin sellaisesta kolarista vielä hetken saikulla missä äijä ensin pysähtyi ja sitten torppasi eteen niin lähellä, ettei edes jarruttaa ehtinyt jos kääntymässä oltaisiin oltu olisi pitänyt jo olla kääntänyt, onneksi oli jenkki tila-auto alla niin ei itelle eikä vanhemmille näillä näkymin mitään pahempaa käynyt.
Toisesta osapuolesta en tiedä, muttei ainakaan parin viikon sisällä tapahtumasta ollut menehtynyt.

Hiukan vieläkin katsotuttaa kun ihmiset risteyksiin hullun kiireellä tunkevat, että tuleeko tuo eteen vai kylkeen. Jos kaatokaarellisella ja petäjän nojaus puskurisella maasturilla ajelisin henkilöauton sijaan todennäköisesti en edes hidastaisi nykyiseen kolarin jälkeiseen tapaan risteyksiin
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.12.2012, 21:56
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Samaa mieltä itsekkin jos joku väärin eteen tulee ja ja palkki puskurin sille pirttiin työntää, että toisen puolen ikkunat helisee niin joutaakin poistua autoilemasta.

Olen itse nimittäin sellaisesta kolarista vielä hetken saikulla missä äijä ensin pysähtyi ja sitten torppasi eteen niin lähellä, ettei edes jarruttaa ehtinyt jos kääntymässä oltaisiin oltu olisi pitänyt jo olla kääntänyt, onneksi oli jenkki tila-auto alla niin ei itelle eikä vanhemmille näillä näkymin mitään pahempaa käynyt.
Toisesta osapuolesta en tiedä, muttei ainakaan parin viikon sisällä tapahtumasta ollut menehtynyt.

Hiukan vieläkin katsotuttaa kun ihmiset risteyksiin hullun kiireellä tunkevat, että tuleeko tuo eteen vai kylkeen. Jos kaatokaarellisella ja petäjän nojaus puskurisella maasturilla ajelisin henkilöauton sijaan todennäköisesti en edes hidastaisi nykyiseen kolarin jälkeiseen tapaan risteyksiin
Juu... oon kanssa huomannut, että tuon karjaraudan kanssa saa hiukka paremmin tilaa, ei ihan kaikki ole heti nokkaa tunkemassa eteen

Mut silti koetan viimeseen saakka välttää törmäystä jos sellaista nyt olisi tulossa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.12.2012, 22:17
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Samaa mieltä itsekkin jos joku väärin eteen tulee ja ja palkki puskurin sille pirttiin työntää, että toisen puolen ikkunat helisee niin joutaakin poistua autoilemasta.

Olen itse nimittäin sellaisesta kolarista vielä hetken saikulla missä äijä ensin pysähtyi ja sitten torppasi eteen niin lähellä, ettei edes jarruttaa ehtinyt jos kääntymässä oltaisiin oltu olisi pitänyt jo olla kääntänyt, onneksi oli jenkki tila-auto alla niin ei itelle eikä vanhemmille näillä näkymin mitään pahempaa käynyt.
Toisesta osapuolesta en tiedä, muttei ainakaan parin viikon sisällä tapahtumasta ollut menehtynyt.

Hiukan vieläkin katsotuttaa kun ihmiset risteyksiin hullun kiireellä tunkevat, että tuleeko tuo eteen vai kylkeen. Jos kaatokaarellisella ja petäjän nojaus puskurisella maasturilla ajelisin henkilöauton sijaan todennäköisesti en edes hidastaisi nykyiseen kolarin jälkeiseen tapaan risteyksiin
Jos nuorena kun kortin sai oli huomio keskittynyt aika lailla ajamisessa oman itsensä ympärille.

Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi.

Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.12.2012, 22:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos nuorena kun kortin sai oli huomio keskittynyt aika lailla ajamisessa oman itsensä ympärille.

Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi.

Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
Tää on kyllä justiinsa näin. Näin mullakin on muuttunut, mitä vähemmän rallia ja ylläreitä, sen parempi - kaikille. Suurkannustuspeukku loppuun.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.12.2012, 13:58
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos nuorena kun kortin sai oli huomio keskittynyt aika lailla ajamisessa oman itsensä ympärille.

Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi.

Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
Juurikin näin.

Itse kyllä pysähtymisestä/pidon irtoaminen mutkassa voin mainita, renkaina insa turbo sahara nappula renkaat. Tuli nimittäin käytyä juvalla kakkosvaihe L200 ja kyseisillä renkailla. Ei riittänyt 100m liukas rata täysjarrutuksessa 45 vauhdista... Mutkaankaan en saanut lupaa ajaa yli 40 ku pito irtoaa todella helposti. Tuommoinen yhdistelmä olisi kyllä hyvä kaikille kokeilla liukas radalla.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.12.2012, 17:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Juurikin näin.

Itse kyllä pysähtymisestä/pidon irtoaminen mutkassa voin mainita, renkaina insa turbo sahara nappula renkaat. Tuli nimittäin käytyä juvalla kakkosvaihe L200 ja kyseisillä renkailla. Ei riittänyt 100m liukas rata täysjarrutuksessa 45 vauhdista... Mutkaankaan en saanut lupaa ajaa yli 40 ku pito irtoaa todella helposti. Tuommoinen yhdistelmä olisi kyllä hyvä kaikille kokeilla liukas radalla.
oot melkoisen liukkaaseen paikkaan joutunut. Mitä luulet, olisiko tuossa kelissä ollut joku toinen rengas parempi vai oliko tuo sinun valitsema ajonopeus loppujen lopuksi kuitenkin ainoa oikea ratkaisu ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.12.2012, 19:33
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
oot melkoisen liukkaaseen paikkaan joutunut. Mitä luulet, olisiko tuossa kelissä ollut joku toinen rengas parempi vai oliko tuo sinun valitsema ajonopeus loppujen lopuksi kuitenkin ainoa oikea ratkaisu ?
ei kun eivät antaneet lupaa radalla ajaa kovempaa, kun pidon irtoaminen oli niin lähellä. ettei käy hassusti ja kakkosvaihe käymättä sen takia.

ja vähän kyllä arvelin renkaiden pitoa siellä radalla, mutta hyvin pelas sekä tuli hyvää kokemusta.

nappula/maastorenkaista tulee autoilijoille se "ennakoiva-ajotapa".
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.12.2012, 04:07
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Mitä järkeä omistaa maasturi jos kuitenkin haluaa sillä luistella keliin sopimattomilla renkailla muun liikenteen seassa...jumitella valoissa vajaavetosten edessä yms.

Minä ainakin hankin maasturin nimenomaan sitä varten että pääsee talvella liikkumaan sujuvasti kelistä riippumatta...hyvillä talvirenkailla.

Tämä näkemys koskee siis käyttöpelejä...
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 11.12.2012, 19:59
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi.
Itse sen verran suomea isolla autolla kiertäneenä voin sanoa, ettei nykyään liikenne ole toimivaa ja turvallista
Liikenne ympyrässä pitää kattoa, ettei kukaan tule eteen eikä tunge keskeltä tai ulkoreunasta ohi ja ettei kukaan aja perän ja reunan väliin jolloin ylitys tulee pirttiin kopistelemaan, samalla pitää vaihtaa vaihdetta ja vahtia kevyt liikenne, mutta metriäkään ajettua en vaihtaisi pois

Mitä ihmeellisempää pipipäätä seassa hämmentää kaikkein ihmeellisimpiä on ne joille ei luonne anna senttiäkään myöten 10,5 metrisestä K-A;sta on ohi mentävä vaikka edessä pelottaisi ajaa yli 75Kmh.
Siihen tepsii hyvin maskissa olevat 100w pitkät ha;n takalasin korkeudella


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
Muut huomioimalla on turvallisempi ajella kun ajattelee, että kukaan muu ei noudata sääntöjä joten minun on oltava tarkkaavaisempi.

Pari kertaa meinannut olla läheltä piti tilanne missä risteyksestä tullaan liian lyhyellä välillä eteen. ja sit puidaan nyrkkiä kun valoja näyttää ja torvea soittaa, mutta ei ne ressukat tajua, et jos heläytän niskaan koko 26 tonnin massalla alle jäävästä tulee purkitettua jauhelihaa.

Toinen mikä hirvittää liikenteessä raskaalla kalustolla on ohitettavan jarruttaminen joka leikkaa minun takana olleen ja ohittamani auton turvavälin pois enkä pääse palaamaan takasin kaistalle jos en ehdikkään ohi turvallisesti.

Lapualta illasta tullessa kyllästyin ajelemaan crv;n perässä 72-75 navin mukaan ja tiesin kohta tulevan pitkän suoran josta näkee jos joku tulee vastaan.
Noh vastaan oli tulija joten nappasin jakebraken päälle ja nostin jalan kaasulta odottelin hetken ja rupesin ihmettelemään kun olisi jo pitänyt olla hondan takana kun vastaan tulevan valotkin rupesi erottumaan.
Vilkaisin sivulle ja A-pilarin ja peilin välistä näkyi kun saatanan honda kuski jarruttaa eikä päästä takaisin kaistalle.
Onneksi takanani ei ajanut ketään ja pääsin jarruttamalla nopeuden alle 50;neen palaamaan kaistalle kun vastaan tulija alkoi jo olemaan alle 500m päässä.
Noh ajelin hontan perässä seuraavaan hidastuskaistalliseen liittymään jossa honta kuski laittoi vilkun päälle ja liittyi tieltä vain päästääkseen minut ohi ja palaamaan takaisin kaistalle ja ilman vilkkua!
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 11.12.2012, 23:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Nii justiinsa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos nuorena kun kortin sai oli huomio keskittynyt aika lailla ajamisessa oman itsensä ympärille.

Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi.

Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
Asia on loppujen lopuksi juuri näin. Maasturillakin voi ajaa vaikka minkälaisilla kaljuilla ja itsekin olen ajanut yli kymmenen vuotta. Pitkät turvavälit ja paikoin hidas ajotapa ei ole ongelma minulle,yhtään kolaria ei ole tullut. ongelmia aiheuttaa yleensä pojan koltiaiset ja itsekkäät kusipäät jotka eivät osaa/kiinnosta ajatella muuta kuin itseään. Jos kanssa autoilijat olis niinku esim. tää tekniikkamies ni ajaisin vieläki Maxxis creepyillä. Sinänsä M+S renkailla ajetut kilsat ovat opettaneet hyvän ajotavan josta on etua millä tahansa ajettaessa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 19:27 (GMT +2).