Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2012, 21:54
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Niin, ei se ennakointi aina pelasta kun tiellä liikkuu muitakin, välillä arvaamattomastikin. Kannattaako nyt oikeesti kikkailla näillä mutaluistimilla ja vaarantaa sekä oma että muiden turvallisuus?

Edit: Lerssisellä oli samat ajatukset samaan aikaan

[jeesustelu]
Kannattaako yrittää käyttää maastoon rakennettua apinakiikkua käyttöautona yleisessä liikenteessä, siihen on olemassa oikeitakin autoja. Tiellä liikkuu muitakin eikä kaikilla ole 5mm teräksestä rakennettuja puskureita ja turvakehikkoa ympärillä. Ajatteles jos joku kitkarengas kalle kiskasee sun keulaan kehällä. ja sitten sun ARB puskuri repii sen liisinki priuksen kyljen auki.
[/jeesustelu]


Niin ja tää nyt ei ollut sitten kuitenkaan ihan suoraan matille eikä lerssiselle, vaan tämä taso millä "ajetaan" liikenteessä, vaihtelee joka kuskilla aika paljon.

pikkuinen siihen loppuun, ettei oo liian vakavaa.

__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2012, 21:22
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Hetkinen, mitäs täällä aiemmin kirjoitettiin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
[jeesustelu]
Kannattaako yrittää käyttää maastoon rakennettua apinakiikkua käyttöautona yleisessä liikenteessä, siihen on olemassa oikeitakin autoja.
Toki jos ilmaisin itseäni epäselvästi.

En käytä maasturia käyttöautona jokapäiväisessä liikenteessä, mutta sillä voi liikkua niillä mutikkailla liikenteen seassa myös talvella, jos tarve vaatii, silloin on syytä käyttää järkeä ja ennakoida, ennakointia on myös se että välttää ruuhkaisia aikoja ja teitä.

Normaaliin ajoon suosittelen jotain pieniruokaista käyttökikkaretta jossa kunnolliset talvirenkaat, ja joka saastuttaa vähän, näin maailma pelastuu.


Niin ja kuitenniin ajelen ympäri suomen, noin 40tkm vuodessa. Että ei oo pelkästään Kolomesta Jiistä nää kokemukset liikenteen parissa.

Ja silti on joukossamme monia joiden olisi syytä tyytyä taxi tai bussi kyytiin.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2012, 23:42
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Eli keskustelusta voinee kärjistetysti vetää johtopäätöksen että siellä missä tiet on pääasiassa sulana ympäri vuoden kannattaa ajaa nastoilla ja täällä periferiassa pärjää ilmankin.Ja tämän saatan allekirjoittaakin.
Ei vaan kyllä nuo kaupunki risteykset on liukkaita ja oma kokemus stadin liikenteestä on semmonen että ihan turha ruveta paikallisten kanssa koittamaan, ei pärjää. Mutta onneksi siellä on kaistoja että kiireiset pääsee ohi, ja sen verran pitää olla palleissa painetta ettei pieniä torvikonsertteja ja keskarinnäyttöjä säiky...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2012, 00:27
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ja vielä.


Tossa parina viime vuonna on Helsingissä mm. Mannerheimintie ollu välilä semmosessa kunnossa et tavan hlö autolla on saanu ajaa kävelyvauhtia. Ikäni asunu tässä pk seudun kehyskunnassa ja ajan n. 100-200km kehä kolmosen molemmin puolin. Ite suosittelen oikeastaan kaikille kunnon talvirengasta. Sit on eri homma jos ajaa niin vähän et renkaat ei kerkee kuluu vaan korppuuntuu pilalle. Landella ja stadissa on eri syyt mut yhtä liukasta on aina,landella on aikaa ennakoida mut tietkin voi olla vähemmän hiekotettyja,stadissa liikenne on hektisempää ja risteyksessä sutiminen aiheuttaa verenpainetta ja suojatielle jarrut lukossa voi katkoa luita. Mutarenkailla ajo ei oo niinkään ongelma itselle vaan muille ja se aiheuttaa vaaratilanteita.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 02:53 (GMT +2).