Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2012, 19:07
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Kuvaa nyky kunnosta?


Paas Jare amerikanraudan nyky kunnosta kuvaa näytille, jookos?
PURE JENKKI!

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.11.2012 19:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 21:09
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Jare taitaa ihan vakavissaan harrastella offia?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2012, 22:00
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Jare taitaa ihan vakavissaan harrastella offia?

TEMÄHIK
Minäkö......eeemmä tiedä.....mut emmää kyllä mitään muutakaan harrastusta ole piiitkiin aikoihin harrastellu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2012, 22:01
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Paas Jare amerikanraudan nyky kunnosta kuvaa näytille, jookos?
PURE JENKKI!

t. Ismo Ämmä
Eipäs hötkyillä siellä.....kaikki aikanaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2012, 08:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Oisko mitään ympyrä suditus videoo, vanhaa tai nykyaikaisempaa...!

Eiku lisää kuvia JA tarinoita vaan, näitä on kiva katella ja ihmetellä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.09.2013, 11:49
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Oisko mitään ympyrä suditus videoo, vanhaa tai nykyaikaisempaa...!
Heh.......kelpaisko tämmönen toukokuun alussa takapihalla kuvailtu

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2013, 19:54
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Heh.......kelpaisko tämmönen toukokuun alussa takapihalla kuvailtu
Mikäs toi sun kamera on ku sil saa noin hyvää kuvaa ja (ainakii ilmeisest) kestää jonkin verran tota kuraakii?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2013, 20:13
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Mikäs toi sun kamera on ku sil saa noin hyvää kuvaa ja (ainakii ilmeisest) kestää jonkin verran tota kuraakii?
Toinen kameroista on tommone, joka siis kestää rapaa ja vettä ja hiukka kolhujakin.
http://gopro.com/cameras/hd-hero3-black-edition

Sit toinen tossa videolla oli Panasonic Lumix DMC-TZ30, joka oli jalustalla kuvaamassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.09.2013, 21:24
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Heh.......kelpaisko tämmönen toukokuun alussa takapihalla kuvailtu

JARE HEI,,,,, hiukan reteempi ois ollu jos 4WD ois ollu videos käytös..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.09.2013, 21:35
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Ei tarvi ihan noin paljoa purkaa rattiputkesta, pultit saa kiristettyä vilkun katkaisijan löysäämisen jälkeen. 3 niistä melkein näkyy, yksi on jonkun verran katveessa mutta löytyy sekin sieltä.

Onkos toi videon lopussa näkyvä kaveri kuskina tossa driftailussa, totes ilmeisesti että kettuun nää kepit kun voi leikkiä chevyilläkin
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.09.2013, 23:31
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Ei tarvi ihan noin paljoa purkaa rattiputkesta, pultit saa kiristettyä vilkun katkaisijan löysäämisen jälkeen. 3 niistä melkein näkyy, yksi on jonkun verran katveessa mutta löytyy sekin sieltä.

Onkos toi videon lopussa näkyvä kaveri kuskina tossa driftailussa, totes ilmeisesti että kettuun nää kepit kun voi leikkiä chevyilläkin
Ok, hyvä tietää....pitää tutkia, jos torstaina pääsis pajalla piipahtaan.

Poju ei paljon kyytiin halua.....mieluummin kantelee ja syö keppejä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.09.2013, 23:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
JARE HEI,,,,, hiukan reteempi ois ollu jos 4WD ois ollu videos käytös..
Meinasin ensi nelikolla, mut sit tajusin, että auto tulee iha saaketin sontaseks ja vaatiis pesua. Takavedollahan toi jäi käytännössä puhtaaks.......se on se laiskuus, joka laittaa joskus ajattelemaanki
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.09.2013, 11:28
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kepakoiks tuli tuommosta putkee 55cm pätkät, eli ei pitäs kauheen kovaa tarvii riuhtoo enään noin pitkistä tangoista Pitäs tänään purkaa ne pois ja hitsuutella kunnolla kiinni. Jostain pitäs keksiä jotkuu nupit noihin kepakoihin kans.



Shifterin jalkakin vapisi, niin tein sihe tuollaisen tukiputken lisäks. Sekin pitäs hitsailla loppuun samalla kun purkaa penkin ja penkkien kiinnnike telineen pois.

Lattian peltejäkin jo hiukka kattelin ja toi keppien ympärysreikä menee umpeen varmaan semmosella kumi+kangas matolla. Sit pitäski putsailla lattiat ja osa hytin ulkoreunoja ja aloittaa hirmu suojaaminen, että pääsis levittelee maalia sisälle ja vähä siis samalla hytin ulkopuolellekkin.....lopultakin


Sit ei olis enää jäljellä "kun": jarrut, panssarit, vinssi, iskarit, bens.....äääh en mä jaksa ees alkaa luetteloimaan, ku tulee vaan itelle paha mieli ja ressi, ku näkee kuin perkeleesti on vielä hommia kesken
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.09.2013, 18:19
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Heh.......kelpaisko tämmönen toukokuun alussa takapihalla kuvailtu
No kelpais! hyvä takapiha tollaseen testailuun!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.09.2013, 22:06
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Jaahas......mitäs on saatu aikaan.....no ei omasta mielestä ikinä mitään, mut jotain kuitenki, joista tärkein tais olla Sannan käyttö Volvon ABS anturin vian korjaaminen, niin pysyy mammakin tyytyväisenä


Juu rattiakselia ronkin kanssa ja tosiaan kahteen pulttiin pääsi hyvin käsiks, eikä tarvinu purkaa ihan atomeiks siis.....tai noh, onhan siel yks pultti edellee vähä löysällä, mut toimihan se tähä saakka kaikkien ollessa löysällä. Samalla rattilukon tappi lensi kuubaan, niin ei pääse koskaan käymään oho tilannetta, että menis ratti sen takia jumiin yllättäen.

Lattioiden etukulmat tuli kans saatua lopultansa umpeen. Eihä ne kauniit ole, mut eipä noi kaikki muutkaan korjatut kohdat niin pirun hienoja ole, joten kelpaa tuollaisina. Kuvasta poiketen liistrasin eilen ehtoolla korin tiivistemassaa noi hitsisaumat, ettei heti ruostevesi lorisis pitkin poikin.


Akun telinekkin tuli hiukka siivottua ja näperrettyä akun kiinnike. Vielä maajohdolle korvake runkoputkeen akun viereen, niin taitais sekin olla valmis.....kuvaa ei ookkaan.

Uudet penkit sain kans lopultansa autoon paikoilleen. Vyöt vielä vaiheessa. Ihan oli mukavaat istuskella, vaikka ei tuolta juuri mitään ulos nääkkään!



Penkit tuli tommosella putki ja lattarauta kehikolla kiinni turvakaariin ja kehikko on siis irroitettavissa. Tuli vaan turhan järee=painava, mutta kun ei nyt sattunu oleen muutakaan putkea sunnuntaina pihalla, kun tuota aloin tekeen.


Ja kaarien oviputkiin heftasin vielä tuollaiset pienet metalli palat, jotta penkkien kehikko menee aina samalle kohdalle kun asentaa.



Jakolodjunahan tässä on NP205 ja miettiny jo jonkin aikaa, että pitäskö siihen tehdä ns Twin Stick muutos, eli etuvedon kytkennöille oma keppi ja takavedon kytkennöille omansa. Näin saisin haluamani pikkupuolen takavedon ja pikkupuolen etuvedon tarvittaessa. Toi pelkkä etuveto ei varmaan tässä autossa vielä paljon auta, kun takana on kuitenki kemppi kymppä lukko, mutta mutta halusin sen kuitenki.

Nooh sit netistä etsimään ohjeita miten tehdään ja niitähän löyty hyvin, mutta epäselväks jäi, että mahtuuko sen tekeen jakokirstun ollessa autossa paikallaan??? Parin "pitäis kyllä" tiedon pohjalta sit tänään pajalle ja katseleen ensin. Ja tietty just korjattua ja saumat liimattua lattiaa pitäs leikkaa....haluanks mä??? Oikeesti.....? Noin 5min miettimisen jälkeen rälläkkä soi ja palaa pois lattiasta


Ja sieltähän se paljastukin. Eli laatikon sisäänmeno akselia lähempänä oleva siirtäjän tappi pitäis saada pois ja uskoa, että se mahtuu osumatta automaattiin tai adapteriin laatikkojen välissä.



Netistä löydettyjen ohjeiden mukaan vivut pois ja sen jälkeen pakkasroppu, joka mun jakolodjussa oli kumitulppa pois ja sen jälkeen pitäs lyödä tapin ja siirtäjä haarukan putkisokka irti ja laatikon sisälle.....ensin olin, että häh....milläs sen sieltä saa, muutta kun ameriikan miähet oli kirjuutellu, että sen saa sitten alakautta joko PTO:n kohdan luukusta tai niinku mä tein, niin pohjaropun kautta. Tapin paksuus oli hiukka hukassa, eli minkähän paksuisella tuurnalla löis. Näkemään ei päässy, ku peilin avulla ja siitä oli paksuutta vaikee sanoa. Sit löysin yhden ohjeen lisää, jossa noin 4,5mm tuurnasta oli puhe...ameriikan mittoina jotain mitä nyt olikaan. Noh eli onks 5 liian paksu? Elikkä 4mm kokeileen ja tappi helähti irti ja laatikon pohjalle. Myöhemmin kokeilin, niin 5mm tappi olis myös sopinu.

Sitten piti myös ottaa lukitusjousi ja kuula pois tapin päällä olevan mutterin alta. Jousi oli helppo, mut kuula...ei sopivaa magneettia. Mutta tuurna ja vanhasta kaiuttimesta murrettu magneetin pala kylkeen, niin kuula tuli pois.


Sit tappia liu'uttaan ulos ja samalla varoa, ettei siirtohaarukka putoa laatikon sisään. Käytin putomisen estossa 5mm tuurnaa apuna. Tappia hiukka ulos ja tuurna haarukan reikään ja samalla tappia ulospäin, mutta sehä pyssäs tai tiukkeni paremminki. Onneks yhes ohjeessa lukikin, että joskus tappi voi olla hieman kulunu ja ei tule ihan sormin vetäen, joten kevyttä naputtelua ja samalla vahtia, ettei tuurna putoo siirtäjän haarukasta pois. Tappi ulkona


Ja siirtäjä tuettuna tuurnalla paikalleen.



Tuon näköstä jotain kulumaa siin oliki, mutta toi kohta tulee just poistettavaks.


Ja itse asiassa tää kulumahan se oli ehkä se, mikä otti kiinni ulosvedettäessä. Mutta tuostakin hiotaan pois.



Ja siin olis sit kepukka hiottuna ja valmis kokeiltavaks, että toimiiko. Hiontakohtien piirrustuksia ja ohjeita löytyy hyvin googlettamalla.



Sit piti puljata se paikoilleen. Hioin kevyesti pyöristystä tapin päähän, jotta menis helpommin paikoillee haarukkaan ja menihän se......uskomattoman helposti. Jonkin aikaa piti haeskella, että löys vielä sokkatapin reiänki kohdalleen.

Sokkatappia kans aavituksen hioin toisesta päästä, jotta se helpommin lähtis alulle. Ja sen verran syvällä se on laatikossa, että ujutin tapin ensin tuollaisen spray putelin muoviletkut päälle, mutta se oli jotenki liian veltto ja korvasinki sen sitte sopivan paksuisella hitsilangalla. Eli lanka ensin reikään haarukan ja tapin läpi. Sit sitä pitkin pujotteli putkisokan haarukka vasten. Sitten lanka sopivan mittaiseksi ja kun en muutakaan "reiällistä tuurnaa" keksiny, niin käytin yhtä toista putkisokkaa, jonka avulla pääsi naputtaan sokan alulle. Ja ton langan avulla homma olikin helppoa. Sit viimeistely naputtelut tavallisella tuurnalla perään ja valmista tuli.


Sit pääsi testaileen käsin tappien nokasta ja sehän toimii



Mut nyt tars tehdä kepit ja tukevat sellaiset.....kyllä palaa taas aikaa ja sitäkin on aina liian vähä

Jatkuu kun kerkiää.........

Viimeksi muokannut Jare : 09.09.2013 22:10
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.09.2013, 22:26
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.855
Perusasetus

Näyttäis olevan etu kardaani hyvin näkyvissä. Mittaatko ton ylä pään jaon ja kardaanin pituuden jos tollasesta sais tehtyä plymouhtiin etukardaanin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.09.2013, 10:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Jakolodjunahan tässä on NP205 ja miettiny jo jonkin aikaa, että pitäskö siihen tehdä ns Twin Stick muutos, eli etuvedon kytkennöille oma keppi ja takavedon kytkennöille omansa. Näin saisin haluamani pikkupuolen takavedon ja pikkupuolen etuvedon tarvittaessa. Toi pelkkä etuveto ei varmaan tässä autossa vielä paljon auta, kun takana on kuitenki kemppi kymppä lukko, mutta mutta halusin sen kuitenki.
Hyvännäköistä settiä ja hyvinhän sitä on näköjään keretty tekemään. Kyl kait tolla etuvedolla mukavasti saa nytkin jo käännettyä autoa, ainakin metässä jos takapyörä on vasten jotain sopivaa kääntö kiveä, puuta tai kantoa. Ehkä arb taakke että saa sen auki ja sit kammotehokas kardaanikäsijarru, niin sit pystyy pyörii etuvedolla ympyrää vaik asfaltilla takapään hillitessä menoa?!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä jenkit on fiksuja... Uazmies Linkit 6 02.02.2011 22:58
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
Kyllä lähtee.. Joske Linkit 5 28.01.2008 09:07
Kyllä kulkee! Zamppa Chit-Chat 23 01.10.2005 20:38
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 03:49 (GMT +2).