Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2012, 18:01
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Tosta vakio automaatin keston ymmärtää sillä, että kun se on tehty bensakoneen perään jossa veto on yleensä jossain 2500+ jälkeen ku kiihdytellään. Sitte samaa laatikkoa käytetään Cumminssin perässä joka kiertää sen max 2700 ja Cumminssin paras vääntö siinä 1600rpm.. Ei se vaan voi kestää tommosilla kierroksilla sitä vääntöä mikä sieltä cumminssista tulee. Mä oon omalla ramilla vetäny parhaillaan 2500kg traileria vakio automaatilla ja kyllä se kestää kunhan ei missään vaiheessa vaan vedätä. Ylämäkiin pudottaa ylivaihteen pois ja antaa koneen laulaa, vaikka se jaksais mennäkkin sillä isoimmallakin.

Ykköspyöräsen 2gen ramin taka-akseli massa on 2750kg joten kestää laittaa sen 1200kg hiekkaa lavalle. Vaikka kantavuutta onki vaan noin 1000kg. Auton omapaino 3 tonnia, kokonaispaino 4 tonnia ja yhteenlaskettu akselimassa 5 tonnia. Tosin jos vaakalle ajat niin poliisi-setä moittii..

Paljokohan mahtaa painaa tommonen kuorma märkää/tuoretta sekapuuta, leppää, koivua, kuusta. lavan tilavuus tasalaitaan on noin 2kuutioo. perä laski 6senttiä ja ajettavuudessa ei huomannu oikeestaan mitään eroa.


Tuo onkin aika jännä juttu, että ovat laittaneet sellaisen laatikon, että ei kestä vakiomoottorin ominaisuuksiakaan... Aika turhauttavaa, jos koneessa on vääntöä jo alhaalta, mutta sitä ei voi käyttää.

Tuo kuorma voisi painaa 1200 kg arviolta. Jos vaikka arvailisi olevan 2 kiintokuutiota ja keskimääräinen noiden puiden kuutiopaino 600 kg/m3.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2012, 18:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuo onkin aika jännä juttu, että ovat laittaneet sellaisen laatikon, että ei kestä vakiomoottorin ominaisuuksiakaan... Aika turhauttavaa, jos koneessa on vääntöä jo alhaalta, mutta sitä ei voi käyttää.

Tuo kuorma voisi painaa 1200 kg arviolta. Jos vaikka arvailisi olevan 2 kiintokuutiota ja keskimääräinen noiden puiden kuutiopaino 600 kg/m3.
Toisaalta samaa stooriahan kuulee muissa maissakin tehdyistä pakuista ja maastureista, ettei vitos vaihde kuulemma kestä vetämistä tai mikä niissä nyt sitten onkaan suurin vaihde... Itsellä ei kuitenkaan mikään auto ole mennyt vetämisestä rikki ja osuutensa asiassa voi olla kun moottorit ei ole mitään älyttömän voimakkaita.

Vähän kuin parempi voima mielessä kokeilin miltä tuntuisi Ford Econoline E350 7,3 Power Stroke dieselillä, automaatilla (kun muuta ei ole tohon pakun malliseen tarjolla) kuorma-autoksi rekisteröitynä. Itse pidin eniten auton ominaisuuksista silloin kun oli iso vaihde päällä. Kokeeksi otin overdrive napin pois päältä ja tuntui jotenkin tyhmältä kun vääntävä moottori kävi reippailla kierroksilla ja ääni kantautui myös kabiinin selkeästi. En tiedä minkälainen tuon automaatti on kestoltaan verrattuna Dodgeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2012, 18:28
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Toisaalta samaa stooriahan kuulee muissa maissakin tehdyistä pakuista ja maastureista, ettei vitos vaihde kuulemma kestä vetämistä tai mikä niissä nyt sitten onkaan suurin vaihde... Itsellä ei kuitenkaan mikään auto ole mennyt vetämisestä rikki ja osuutensa asiassa voi olla kun moottorit ei ole mitään älyttömän voimakkaita.

Vähän kuin parempi voima mielessä kokeilin miltä tuntuisi Ford Econoline E350 7,3 Power Stroke dieselillä, automaatilla (kun muuta ei ole tohon pakun malliseen tarjolla) kuorma-autoksi rekisteröitynä. Itse pidin eniten auton ominaisuuksista silloin kun oli iso vaihde päällä. Kokeeksi otin overdrive napin pois päältä ja tuntui jotenkin tyhmältä kun vääntävä moottori kävi reippailla kierroksilla ja ääni kantautui myös kabiinin selkeästi. En tiedä minkälainen tuon automaatti on kestoltaan verrattuna Dodgeen.
Esim omassa käyttiksessä vaihteisto on mitoitettu silleen, että moottori voi antaa 580 Nm ja moottorin vääntö on 510 Nm alkaen 1600 r/min. Kuiten on niin, että laatikko vaihtaa pienemmälle, jos reilummin painaa kaasua vaikkapa ylämäessä isommalla kuormalla ja isointa vaihdetta ei voi lukita päälle... Oisko siinäkin sitten laatikon ohjauksessa huomiotu tuota ylikuormituksen vaaraa, vaikka mitoitus onkin ilmoitettu vähän isommalle väännölle..?

Minusta turhan helposti vaihtaa pienemmälle tuokin vaihteisto moottorin ominaisuuksiin nähden, mutta ehkä se on just vaihteiston suojelemiseksi?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 14:10
Dodge Ram 4x4 2500 rofa Tekniikka & Jutustelu 4 20.10.2009 18:34
Myydään / Vaihdetaan DODGE Ram 2500 4x4 SukiSuki O/M/V Ajoneuvot 0 04.05.2009 22:44
Dodge Ram 2500 Swoop Tekniikka & Jutustelu 4 12.08.2008 19:21
M dodge ram 2500 nivea2 O/M/V Ajoneuvot 0 20.06.2007 18:02


Sivu luotu: 18:50 (GMT +2).