Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2012, 10:21
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Pistäkääs asiasta mitään tietämättömälle Faktaa esim:

-mitä eroo ykkösellä ja mikä vuos vaihtu kakkoseen?
-millä koneilla näitä tehty? lähinnä dieselit kiinnostaa, tehot?
-heikot kohdat, peltien lisäks
-paino?
-akselien leveys, perävälitykset?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2012, 12:06
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.398
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Pistäkääs asiasta mitään tietämättömälle Faktaa esim:

-mitä eroo ykkösellä ja mikä vuos vaihtu kakkoseen?
-millä koneilla näitä tehty? lähinnä dieselit kiinnostaa, tehot?
-heikot kohdat, peltien lisäks
-paino?
-akselien leveys, perävälitykset?
> S2 tuli 1998 (-2003), eroja on paljonkin, mutta ehkä selvimmät on että se on pidempi ja isompi tavaratila (takaylitystä enemmän), Diesel moottorina Td5 (viisisylkkänen ja elektroniikkaohjattu, S1:ssä 200TDi ja 300TDi). Vilkut takapuskurista siirretty takapilarin valoihin ja ylemmäs ja etumaski-puskureineen erilainen jne jne. (sisustassa eroja).
>koneina Td5 ja bensakone V8 3,9 EFI (sama kuin Rangessa).
> Rungon takaosa tässäkin Rear Cross memberin jälkeen herkkä ruostumaan + tässä on myös kattoluukkuja ja alppi-ikkunaa jotka vuotaessaan ruostuttavat lattiat (takakontin varsinkin)

Painoa ja akselien leveystietoja / välityksiä pitää sitten jo kaivella jostain tarkemmin tai jos jollakulla on heittää muistista
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 09.11.2012 12:12
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2012, 22:55
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Tarkennetaan sen verran että D1 tuli vuosina 89-94 LT77/230, 200TDi'llä tai 3.5EFI'llä ja 95-98 380/230 300TDi'llä tai 3.9EFI'llä, autoaskit oli vuosimallista riippumatta tutut ja epäturvalliset ZF't. Sisustakin eroaa ekan ja tokan D1-sarjan välillä eikä kaikkia peltiosiakaan ole vaihdettavissa suoraan keskenään. Perävälitykset kaikissa sama Range-3.54 ja akselileveys muistaakseni joku 145 tai 147mm, saattoi olla Serieksenkin toi leveys... Kaikissa D1'ssä samat Roverperät kuin vanhemmissa joten Serieksen hitaampi 4.7-välitys menee heittämällä. Vanteiden jako vastaavasti sama vuodesta -48 (Series 1-3, RRC, 90/110, D1).

D2'ssa sitten eri akselit, eri jako, välityksistä ei mitään havaintoa ja muutekin sisustaa lukuunottamatta eri auto. Koneet Td5 tai 4.0/4.6 V8'ja, eri ruisku kuin vanhemmissa.




Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2012, 08:11
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Näyttäisi tuossa autossa olevan joku varashälytin. Mitenkäs sen saisi poistettua käytöstä ? Lähteekös samalla pois pelistä kauko-ohjattu keskuslukko ? Jostain tuli luettua että noi sähköreleet menee helpolla sekaisin ja mulle riittää ihan avaimella toimivat lukot

EDIT: ajonesto on siis samassa systeemissä, eli sekin pitää saada pois käytöstä. Sulakkeita on näemmä 2 kpl murtohälyttimelle ja 1 kpl hälyttimelle (?)
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 10.11.2012 16:43
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2012, 22:45
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Taitaa siinä tapauksessa mennä testerikeikaksi...?


Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2012, 00:36
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Mihin se testeri kiinnitetään ykkös discossa?
Kurkkaappa siihen jarrutehostajan eteen onko siinä hälyytin? Sellainen musta defa (muistaakseni). Sit googlella miten se poistetaan käytöstä. Kaksi ainakin poistettu mun toimesta, mut mä en täällä ala neuvomaan miten ajonesto ohitetaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2012, 12:42
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo Näytä viesti
Mihin se testeri kiinnitetään ykkös discossa?
Niin aivan, eihän ekoissa ole mitään OBDII-porttia... Tulikohan se -96, ja auttaako sekään mitään...

En tiedä tuon taivaallista näistä sähköhimpuleista mitään taikka mihin mikäkin testeri kytketään saati sitten mitä niillä saadaan aikaiseksi! Serieksessä kun valokynä ja hanuri hoitaa testerin virkaa



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2012, 09:32
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo Näytä viesti
Mihin se testeri kiinnitetään ykkös discossa?
Moi!

Mulla on se -98 V8.....siinä on ratin alla se ODB pistoke...ABS, häly ym aukee siitä ja moottorin ohjaus (14cux) on kartturin A pilarin juuressa!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2012, 00:49
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.398
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy Näytä viesti
Kaikissa D1'ssä samat Roverperät kuin vanhemmissa joten Serieksen hitaampi 4.7-välitys menee heittämällä. Vanteiden jako vastaavasti sama vuodesta -48 (Series 1-3, RRC, 90/110, D1).
Andy
Tähän sen verran lisäystä, että Disco I:sen 300 TDi mallissa perämurikassa oli sellainen ero, että kun vaihdoin noi serieksen perät niin crown wheel:in ja tasauspyörästön/lukon väliin tuli välilevy.
Ja takakardaanin kumilimppu vaatii välikappaleen tai vaihtoehtoisesti Rangen takakardaanin (itselläni jälkimmäinen)

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 12.11.2012 10:26
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Traktori-topic baxxter Chit-Chat 482 30.05.2024 22:46
topic poisto Heguli Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 2 11.05.2011 08:28
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37
Uusi topic IironSika Tekniikka & Jutustelu 37 02.12.2003 22:20


Sivu luotu: 15:06 (GMT +2).