![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Näistä huolloista nyt kun on joutunut uutta volkkaria käyttämään huolloissa. Miksi pitää mennä merkkitiskille? Ihan listalta katsoo vaikka paikallisen AD-korjaamon ja vie sinne, teettää valmistajan ohjeen mukaisesti huollon. Takuu säilyy ja eppäilen ainakin omien kokemusten pohjalta (siis kuittien perusteella vrt vastaavat kuitit merkkiliike) että eroa on siin' onko öljypytyn kupeessä es. vw:n logo vai mobil, sama öljy ja litrahinta moninkertainen. Es. Vw caddy vm. -11 30 tkm huolto (tehty 25 tkm kohdalla) Merkkiliikkeen hinta tiedusteltuna 430€. Paikallisella AD-korjaamolla 92€, hinnat sis. alv 23%. No ei line vaikea veikata kumpaan meni. Sama linja on jatkunut ja paikallisen AD:n eduksi on ehdottomasti luettava ylijoustavat työajat vai ottaako joku merkkihuolto es. auton vastaan su. iltana ja soittaa ma-aamuna enne klo 10.00 että valmis on, tule hakemaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Siis en ole kuullut että yksikään "monimerkki"huolto
Huoltaisi VAG- konsernin tuotteet k.o vagina-laisen ohjeiden mukaan!
Siis tuo VAG- konserni on kasannut autonsa niin huonolla suunnittelulla ja paskoista materiaaleista? että esim. kun moottorin korvakko käytetään irti, niin sitä ei saa pistää kiinni muilla kuin uusilla ALKUPERÄISILLÄ pulteilla! Siis näin ainakin 2000 luvun diesel golfin jakopääremontti. Eihän nuo pultit montaa euroa ollut kappaleelta, mutta kun niitä alkaa olla useampia, niin tuleepa hintaa. p.s Juurikin tuo golf:n jakopääremontista jäänyt pultti sopi minun veneen laturinkiinnitykseen 1000 nolla, oli nimittäin tuo M10 kierteen pultti 10mm kierteettömältä osalta 10mm!! Ja ei varmaan kannattaisi, mutta en malta: esim. hdj-80:n moottorissa ainakin kannen- ja kiertokangen pultit pitää uusia JOS ne on "mittauskohdasta?" alle x.yy mm, ja jos muuten vaurioitunut. Ja noiden määräaikaishuoltojen ulkopuolelta: Joihinkin VAG- dieseleihin on vaihdettu HIHNAPYÖRIÄ jos toisessa nokkaremmin vaihdossa, ja kolmannessa remmin vaihdossa ei kuulemma ole olleenkaan tavatonta. Humpsahtaa huollon hinta "pikkasen"; siis joskus jopa soitetaan, että tämä sinun 100 tkm? ajettu auto on kuluttanut jakopään hihnapyörän/t niin paljon, että jakohihnan vaihdolle ei voida antaa takuuta ![]() siis kasataanko noilla vanhilla pyörillä ilman takuuta, vai pistetäänkö nyt samalla nuo uudet pyörät, mitkä löytys hyllystä? Ai, eihän ne kallita ole, kun ei tarvi tilata, muutama satanen tuo halvempi, ja tuo kalliimpi ei ole kuin pikkusen kalliimpi... (siis en muista, paljonko tuo pyörä/pyöräpari maksaa, mutta ei ollut halpa, oliskohan ollut n. 200?? kertokaa ken tietää) Mutta tuo yksi eläkeläis täti oli aika synkkä, kun tuo jakoremmin vaihto yllätys "nielasi" joululahjarahat. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä oli merkkiliikeellä huollon ohjeaika? Ja mikä oli ad korjaamolla? Työn puolesta tullut vastaan tapauksia, asiakas käyttänyt autoaan huollossa jossain pienessä korjaamossa mutta nyt yhtäkkiä onkin alustassa paljon korjattavaa kun tuo auton merkkiliikkeeseen...luulisin tämän johtuvan siitä ettei pienemmissä korjaamoissa tehdä kuin öljyjen vaihdot sun muut suodattimet,tulpat jne...Eikä perehdytä siihen että tarkastettaisiin oikeasti ne kaikki valmistajan ilmoittamat kohdat muutenkin kuin taskulampulla ... Noissa töiden vastaanottamis jutuissa on yleensä se että auton voi tuoda koska vaan ja tiputtaa avaimet kirjekuoressa johonkin lukossa olevaan lokeroon ja ilmoittaa kirjekuoressa yhteystiedot ja sen mitä pitäisi korjata..tosin voihan näissäkin olla vaihteluita eri korjaamoilla. Nämä siis vain omia mielipiteitä.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 06.11.2012 20:39 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Veholla maksoi mesen moottoriöljy viimeksi vaivaiset 22 e/l huoltoerittelyssä. Perus täyssynteettinen 5W40. Itse maksavat varmaan luokkaa 2e/l kun tankkiauto tuo pihaan. Ihan hyvät katteet
![]()
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mikä auto kyseessä?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos se olikin sitä 7IO ainetta ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
jos on kallista huoltoa me viroon siellähän ei maksa kuin 25/45 tunti velotus merkkiliikkeessä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jee ei edes uusi vaan 2007 pösö jakopään remppa ja ilmastointihuolto merkkiliikkeessä 750 eeroo. Oi juurikin 1.6 diiseli mutta ostaessa tuota autoa kiinitin juurikin huomiota että tässä mallissa ei ollut hiukkaspönttöä.
Olikhan tuo 2007 kun ostin n 27000 eeroo nyt kauppias hyvitti vaihdossa 8700 ELÄMÄ ON Onneksi vaihdoin pois vanhempaan ja viat luen ja kuittaan itse. Suzukissa ketjuveto nokassa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Käväs mielessä että onko merkkiliikkeillä varaa kusettaa asiakasta?
Turhaa lähtevät pilaamaan imagoaan tollaisilla asioilla..
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta viron veholta saa ainakin palvelua suomeksi. Kyselin Patonkiin jakopääremppaa sieltä. Muutama euro vajaa 500€ oli hinta. Täältä en ole edes veholta kysellyt. Mutta tikkurilan lähellä oli Patonkeihin erikoistunut firma mikä lupasi homman tehdä kanssa hieman vajaa 500€:lla. Ja toisin kuin muualla niin tuolla sisältyi vielä uudet nesteet hintaan. Ei se kyllä ole kuin muutaman kympin etu. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitä tuohon bimmeriin tulee mitä moni tuolla kommentoi. Itse siitä näin pari laskua ja hieman niitä ihmettelin. Tais olla Laakkosen laskuja. Se vei autoa huoltoon aina kun auto ilmoitti ja tosiaan siinä avaimenperässä oli joku huoltokirja tms. Mitään huoltovihkoa ei ollut ja avaimella nähtiin aina mitä huoltoja siihen on tehty. Tai näin se ainakin sanoi. Ongelmahan on siinä että tuo kaveri ei tiennyt autoista yhtään mitään. Joten ihan sama mitä huolto sille selittää. Se maksaa sen ihan kiltisti. Vähän kuten meidän firmassa. Täällä kukaan tiedä autoista yhtään mitään. Ne aina käy merkkihuollossa ja lasku tulee perässä. Ihmettelen miksei ne vie tuota autoa huoltoon pesunesteen lisäyksen takia.. Kumma juttu kun ne sitä osaa lisää, mut melkein vieressä olevan öljykorkin avaaminen on niin pirun vaikea homma. Eikä tuostakaan kukaan olisi tiennyt viedä autoa huoltoon ellen olisi erehtynyt katsomaan hienoa 1.2 TSi konetta. Koko moottorissa ollut yhtään öljyä ja öljyä kuulemma lisätään kun mittaristoon syttyy merkkivalo. Näin kaikki meikäläiselle sanoi. 10tkm matkalla söi kaiken öljyn koneesta ![]() Eli ei ihme jos tuolla merkkihuollossa hieman kusetetaan kun yhtään mistään ei tiedetä mistä ollaan maksamassa. Tuo on vähän verrattavissa tähän tietotekniikkaan. Suomi on ihan täynnä urpoja mitkä ei tiedä koneista yhtään mitään. Niille voi puhua ihan mitä tahansa paskaa tietokoneista ja onnesta soikeena ne sitten maksaa sen mitä pyydetään. Eihän joka asiasta tarvi tietää, mutta varmaan kannattaisi vähän edes perehtyä mistä sitä ollaan maksamassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Isuzu Trooper 2.8td -90 1400€ | Bäkström | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.04.2012 20:05 |
Myydään Intikka 1400 pitkäkeula | axo | O/M/V Muut | 0 | 07.03.2012 20:14 |
M:Peräkärry Muuli 1400 L-Myyty- | -Jyki- | O/M/V Muut | 1 | 02.02.2008 19:43 |
Myyty M: sähvömootori v.virta 0.75kw 1400 rpm | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 21.11.2007 14:14 |
Normaalia? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.01.2005 09:08 |