![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli mikä se syy on ettet turbota? Ei se auto siitä pilalle mene, jos kunnolla tekee. Vaparidieselin viritys ei ole kovinkaan antoisaa puhaa. Pakopuolelle ei varmaankaan tarvetta koskea, kun turboa ei ole.
__________________
HJ61 MMC |
#2
|
||||
|
||||
![]()
miks 61 sen pakosarja..?siihenhän tarvis sit joku laittaa jotain siihen reijjän tukkeeks ku kerran et ahdinta laita...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niinkuin kirjoitin olisikohan 61: sen pakosarja paremmin virtaavaa mallia kuin 60:sen. En tiedä vastausta mutta lähdöt putkelle lähtee eri kohdasta ja voisi olettaa että turbo mallissa ulosvirtauksiin enemmän kiinnitetty huomiota.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuisi että olet aika hyvin saanut aikaiseksi sen mitä vaparille voi suht helposti tehdä. 10-15 heppaa vapaavirtaussuotimella ja pakoputkivirityksellä on silkkaa utopiaa.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Toiset vannovat pakoputken ja suotimen puolesta. Jos hengittävyys paranisi, niin voisi laittaa lisäruokaa ja sitä kautta se lisäteho. Nyt ei voinut lisäruokaa antaa ku rupes tehot tippuu jos syöttöä käänsi isommalle. En ole todellakaan ammattilainen mut tää on tällaista ajatusleikkiä. Ei se turbotuskaan tulevaisuudessa ihan poissuljettu vaihtoehto ole mutta ois kiva kokeilla mitä vaparista kohtuudella irtoo.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nii, eikai sitä tehoa sitten tule enempää jos sinne sylinteriin ei mene tarpeeksi ilmaa. Se on sitten sama mitä siellä pakopuolella on jos tulopuoli ahistaa ilman turboa.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
vaparisuodattimista ovat montaa mieltä ... kai niillä pärjää jos ja kun viitsii niitä huoltaa, itteä kyllä pelottaa ne sen jälkeen kun tulin kattoneeks sellasen läpi valoa vasten ... ei VARMASTI ahdista !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Syy on se että maailma täynnä turbotettuja 60:siä ja alkuperäinen sellainen jo sinänsä harvinaisuus. Eli olet sitä mieltä että pakopuolen virtauksilla ei merkitystä jos ei turboa. En tavoittele suuria lisätehoja.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vaparin piristys on vaa isomman työn takana, kun esim ahdetun... Ja että saako sillä aika- ja rahamäärällä vastaavaa iloa verrattuna ahtamisee..? Paras €/hv-suhde on ahtamisella.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu vm. 06 korollaan, laadukkaat 195/60/R15, vanteineen tai ilman | Vilkutin | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 22.09.2012 20:17 |
HJ pakuksi ilman kattokorotusta. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 29.03.2008 21:50 |
turboa hj:hin | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.02.2008 19:29 | |
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |
M: HJ-60 osina ilman konetta | Eskimo | O/M/V Muut | 8 | 26.12.2005 22:29 |