![]() |
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oman projektiini (-86 C4) tein lattiat ja lampunluukun.
Oikeilla aineilla, aikaa säästämättä ja kärsivällisyydellä pitäisi homma onnistua. Ensimmäiseksi marssin venekauppaan ja ostin epoksihartsia (2 säiliön pumppupullo, antaa aina oikean seoksen), sidospulveria ja ohutta/tiheätä/pehmeätä lasikuitukangasta. Tässä on vaikea kirjoittaa täydellistä ohjetta miten tehdään, mutta jokunen vinkki tulee mieleen, mihin itse törmäsi testaillessa. -Hyvä pohjalevy esim. täyttämiselle on akryylimuovi, siihen ei epoksihartsi tartu. (voi käyttää vaikka valumuottina) -Reunat/saumat hioo pitkältä matkalta kaventuen tasaisesti reikää kohti. (tarttuu paremmin kiinni ja tulee vahvempi sauma) -Laikuitumattoa laminoi ristiin erikerroksissa, ja tärkeätä on saada ilma pois jokaisesta kerrokseta ennen seuraavan laittamista. (esim pyörivällä kumitelalla) -Epoksihartsia voi tehdä isomman kerroksen/mällin kerrallaan, ei kuumene niinkuin lasikuitu pakkelit tms. -Kaikki paikat mihin aikoo hartsia levittää, pitää olla karhennettu/hiottu. Ei tule tarttumaan laisinkaan esim maalin päälle. -Valmiin hartsin päälle tulee lopuksi siihen tarkoitettua erikoismaalia. (vaikka pinta olisikin valmiin näköistä pohjaväriä varten) Purjeveneen, surffilautojen korjausopuskoista saa hyviä vinkkejä. edit/unohdus : Erikoistärkeätä on että kaikki halkeamat tulee "avata" reilusti yli siitä kohdasta mistä halkeama on alkanut/päättynyt (niinkuin tuulilasin halkeama, jos ei poraa halkeaman päätettä niin halkeaminen vaan jatkaa matkaa) Edited by - mokkeri on 01/07/2004 22:00:00 |