![]() |
"Keulapelti"
Hep! Missähän saisi korjattua vetten konepeiton!?? On aikalailla lohjennut etukulmasta! Vai miten hankala on korjata sellainen.. onko arvokas hommeli?? toisin sanoen kannattaako edes korjata vaan hommata uusi??!
KIITOS KYSYMÄSTÄ HYVIN SUTII!! |
Oman projektiini (-86 C4) tein lattiat ja lampunluukun.
Oikeilla aineilla, aikaa säästämättä ja kärsivällisyydellä pitäisi homma onnistua. Ensimmäiseksi marssin venekauppaan ja ostin epoksihartsia (2 säiliön pumppupullo, antaa aina oikean seoksen), sidospulveria ja ohutta/tiheätä/pehmeätä lasikuitukangasta. Tässä on vaikea kirjoittaa täydellistä ohjetta miten tehdään, mutta jokunen vinkki tulee mieleen, mihin itse törmäsi testaillessa. -Hyvä pohjalevy esim. täyttämiselle on akryylimuovi, siihen ei epoksihartsi tartu. (voi käyttää vaikka valumuottina) -Reunat/saumat hioo pitkältä matkalta kaventuen tasaisesti reikää kohti. (tarttuu paremmin kiinni ja tulee vahvempi sauma) -Laikuitumattoa laminoi ristiin erikerroksissa, ja tärkeätä on saada ilma pois jokaisesta kerrokseta ennen seuraavan laittamista. (esim pyörivällä kumitelalla) -Epoksihartsia voi tehdä isomman kerroksen/mällin kerrallaan, ei kuumene niinkuin lasikuitu pakkelit tms. -Kaikki paikat mihin aikoo hartsia levittää, pitää olla karhennettu/hiottu. Ei tule tarttumaan laisinkaan esim maalin päälle. -Valmiin hartsin päälle tulee lopuksi siihen tarkoitettua erikoismaalia. (vaikka pinta olisikin valmiin näköistä pohjaväriä varten) Purjeveneen, surffilautojen korjausopuskoista saa hyviä vinkkejä. edit/unohdus : Erikoistärkeätä on että kaikki halkeamat tulee "avata" reilusti yli siitä kohdasta mistä halkeama on alkanut/päättynyt (niinkuin tuulilasin halkeama, jos ei poraa halkeaman päätettä niin halkeaminen vaan jatkaa matkaa) Edited by - mokkeri on 01/07/2004 22:00:00 |
Kiitoksia vinkeistä!! Justiinsa katselin erilaisia lasikuitu teoksia ja niiden valmistus tapoja ja sitten vielä noita vinkkejä niin eihän toi nyt ihan mahdoton homma ole vaikkakin tarkkana saa olla ettei kämmäile koko hommaa! Ei kai tässä muu auta kun ottaa homma alulle.. heti kun ehdin eli viimeistään ku lumet tulee.. heh!!
KIITOS KYSYMÄSTÄ HYVIN SUTII!! |
Jos et ole varma onnistumisestasi, kysy FinnVettestä. Olen ymmärtänyt, että Jake voi
korjata myös lasikuitua. |
Joo, Jakelta onnistuu mainiosti noi puuhat.
Korjautin siellä aikoinaan tämmöiset jäljet: http://www.finclockers.com/tgx/tmp/CORVE008.jpg btw. Nuo kolhut tulivat auton ollessa parkissa. ---------------------------------------------------- O4Pro Team Corvette Galleria, http://www.o4proteam.com/vette |
Pahannäköistä jälkeä. Toivottavasti sulla oli kasko...
|
Vastapuolen vakuutuksista tuo meni, oli jättänyt autonsa parkkiin kadun toiselle puolelle vaihde vapaalla ja ilman käsijarrua. Satuin kävelemään paikan ohi juuri oikeaan aikaan ennen toisen auton omistajaa...
---------------------------------------------------- O4Pro Team Corvette Galleria, http://www.o4proteam.com/vette |
Joo aikaslailla samanlaiselta näyttää mun auton keula tosin toi on hitusen enemmän kasassa!! Muistatko mitä maksoi tuon vaurion laitto ilman maalausta??
KIITOS KYSYMÄSTÄ HYVIN SUTII!! |
En kyllä enää muista kun on aikaa jo vierähtänyt ja meni toisen vakuutuksesta.
---------------------------------------------------- O4Pro Team Corvette Galleria, http://www.o4proteam.com/vette |
tommoisen mällin korjaus onkin astetta pahempi :/
Siinä ei selviä pelkällä kuitukorjauksella, herkkuna tuossa on uretaaniosien korjaus. Perinteisesti venekaupasta saa kamat siihenkin :) Olen kyllä nähnyt niitäkin korjattavan kuidulla :o Senhän arvaa miten superkova kuitumälli pysyy joustavassa uretaanissa... |
Sivu luotu: 20:52 (GMT +2). |