Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2012, 16:12
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
red line kataloki anto 5 vaihteiselle (m47) normaali laatikolle 10-40 moottoriöljyn

ja vrcf foorumin mukaan moni ajaa moottori öljyllä.
harvinainen volvo jos lukko löytyy
moottoriölppää tai jotakivaihteisto öljyä, mikäs taika tolla moottoriöljyllä on laatikossa?
ja eikös se olluna nii, että ku renkaat ilmassa ne pyörii samaa suuntaan pyörittämällä ni on lukko...? ja hyvin tuntuu kaks rengasta suttaavan liukkaalla aina.

__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #2  
Vanha 14.10.2012, 17:19
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
moottoriölppää tai jotakivaihteisto öljyä, mikäs taika tolla moottoriöljyllä on laatikossa?
ja eikös se olluna nii, että ku renkaat ilmassa ne pyörii samaa suuntaan pyörittämällä ni on lukko...? ja hyvin tuntuu kaks rengasta suttaavan liukkaalla aina.
joo periaatteessa pyörii.
volvon omat lukkoperät taitaa olla palalukkoja?
ainaki omakohtasen kokemuksen mukaan. luisua menee niin kauan hyvin ku pitää kaasun pohjassa vaan kerta löysäys niin yhellä suttaa sen jälkeen
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
  #3  
Vanha 14.10.2012, 19:21
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Kyllä tuossa aikas hyvin pitää lukko, vaihteen vaihdon ja löysäyksien jälkeenkin lähtee molemmat vetämään.
Kai sinne jotai redlineä uskaltaa perään laittaa ja laatikkoon 10-40 moottoriöljyä.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #4  
Vanha 14.10.2012, 20:40
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Kyllä tuossa aikas hyvin pitää lukko, vaihteen vaihdon ja löysäyksien jälkeenkin lähtee molemmat vetämään.
Kai sinne jotai redlineä uskaltaa perään laittaa ja laatikkoon 10-40 moottoriöljyä.
minä kahtosin mikä lukko siellä on.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
  #5  
Vanha 15.10.2012, 17:30
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
minä kahtosin mikä lukko siellä on.
ja sitten uusi kysymys tästä, kun en ole pahemmin noitte lukkojen kans pelannu ennen... eli mistä sieltä tunnistaa minkäkin lukon?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #6  
Vanha 15.10.2012, 18:13
<Antsa>:n Avatar
<Antsa> <Antsa> ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
ja sitten uusi kysymys tästä, kun en ole pahemmin noitte lukkojen kans pelannu ennen... eli mistä sieltä tunnistaa minkäkin lukon?
Minun mielestä 740:ssä on vielä kitkalukko. Entisessä 240 turbossa oli kitkalukko ja sen pystyy tarkastamaan juuri niin että kun nosti kumpasenkin takasen ylös niin molemmat renkaat pyörii samaan suuntaan kun toisesta renkaasta pyörittää. Ja sitten entisessä S90:ssä oli palalukko. Se toimi samassa tilanteessa kuten avoin perä. Sen kyllä huomaa ajaessa ainakin lumella helposti kun palalukko kytkeytyy, paukahti välillä melko kovaa.
  #7  
Vanha 16.10.2012, 05:28
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

m es atlaktiKinustakin vaikuttaa. Pyörittäessä huomasin sen, että ku vaihto nopeasti suuntaa ni ei ihan samalla sekunnilla lähteny toine mukaan mutta heti miten pyörähti sitten. Ja meneekö pilalle esim palalukko jos laittaa kitkalukollisen öljyt?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #8  
Vanha 08.11.2012, 20:56
Jooli:n Avatar
Jooli Jooli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: salo
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Kyllä tuossa aikas hyvin pitää lukko, vaihteen vaihdon ja löysäyksien jälkeenkin lähtee molemmat vetämään.
Kai sinne jotai redlineä uskaltaa perään laittaa ja laatikkoon 10-40 moottoriöljyä.
itellä on yhessä paskassa volvossa moottoriöljyt laatikossa ja toimii kyllä silläkin, mutta ohjekirja kertoo että ATF type F tai D.
kaveri päätti vaihtaa omaan M47 öljyt ja pisti jotain perus vaihteistoöljyä eikä sitä ATF.ää niin parin viikon päästä oli laatikko palasina, voi olla toki sattumaakin
  #9  
Vanha 11.11.2012, 19:52
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Mikä jumalauta tommosesn 1.9 vag moottorin jakohihnasta tekee niiiiin ihmeellisen et siitä on kaikki kiinnostuneita?
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
  #10  
Vanha 11.11.2012, 20:25
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Yhdeksänkympin vaihtoväli ja muistaakseni lentävään kyrpään sangen vittumainen vaihtaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
  #11  
Vanha 11.11.2012, 21:09
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Mikä jumalauta tommosesn 1.9 vag moottorin jakohihnasta tekee niiiiin ihmeellisen et siitä on kaikki kiinnostuneita?
heikkous
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
  #12  
Vanha 11.11.2012, 21:53
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

amerikan jeep foorumilla joku setä kävi selittää et etenki diiselissä tosi iso ongelma et ku uittaa vejessä ni jäähtyy liika ni sammuu...? WOOT?

tuota.. pitäskö tän nyt olla joku ihan universaali ongelma? ei tähä mennes oo sit ilmeisesti ollu tarpeeks kylmiä vesiä suomessa, virossa tai venäjällä

?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
  #13  
Vanha 11.11.2012, 22:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Mikä jumalauta tommosesn 1.9 vag moottorin jakohihnasta tekee niiiiin ihmeellisen et siitä on kaikki kiinnostuneita?
Ja olisko myös se, että se on valmistettu niin vittumaisesta materiaalista? että syö myös hihnapyörät.

Ja tuohon vaihtoon: vaikka pumpulla on sähköinen ennakonsäätö, niin ainakin jotkut koneet pitää lukita erikoistyökaluilla, että kiilattomina saa oikeaan kohtaan....
  #14  
Vanha 11.11.2012, 22:47
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja olisko myös se, että se on valmistettu niin vittumaisesta materiaalista? että syö myös hihnapyörät.

Ja tuohon vaihtoon: vaikka pumpulla on sähköinen ennakonsäätö, niin ainakin jotkut koneet pitää lukita erikoistyökaluilla, että kiilattomina saa oikeaan kohtaan....
Venakoppa auki. 10mm lista nokan taakse sopivaan koloon. Pumpun lukitus 12mm pultilla ja kytkinkopasta kampuran jako kohilleen! TADAA! ja on kohallaan...

Taitaa päteä aika moneen 1.9 koneelliseen? Omassa ex audissa oli aina tehty jakopää silleen että tehty uudet merkit, oli jako pykälän pielessä ku ite tein jakopäärempan!

Ens viikonloppuna varmaan ohjelmassa 1.9sdi jakopääremppa, toivottavasti samat kikat pätee myös siihen
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 22:24 (GMT +2).