Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2012, 10:31
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua?

Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen??

En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2012, 11:02
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua?

Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen??

En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon
Helpoimmasta tiedä, mutta ite laitoin jousipuristimien kanssa etujouset paikoilleen pienen kiroilun kanssa. Takapäässä sama homma, mutta oli sen verran ahdasta että ei meinannut onnistua, joten keksin laittaa jonkun corollan tunkin tukivarren ja rungon väliin niin alkoi tilaa syntymään! Ekan takaiskarin kun sai paikoilleen, niin toinen meni ihan tyyliin heittämällä! Voi olla että etupäässäkin tuo tunkkimenetelmä olisi helpottanut jos olisi vain jo siinä vaiheessa hoksannut...

Ja ihan pyhällä hengellähän ne siellä on ilman kiinnikkeitä. Saattaa kuulemma takajouset lähteä kälppimään sopivassa ulosjoustossa jos huonosti käy, joten pitäis itellekki varmaan laittaa jotain kiinnitystä niiden alapäihin kun jaksaa...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2012, 11:38
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Helpoimmasta tiedä, mutta ite laitoin jousipuristimien kanssa etujouset paikoilleen pienen kiroilun kanssa. Takapäässä sama homma, mutta oli sen verran ahdasta että ei meinannut onnistua, joten keksin laittaa jonkun corollan tunkin tukivarren ja rungon väliin niin alkoi tilaa syntymään! Ekan takaiskarin kun sai paikoilleen, niin toinen meni ihan tyyliin heittämällä! Voi olla että etupäässäkin tuo tunkkimenetelmä olisi helpottanut jos olisi vain jo siinä vaiheessa hoksannut...

Ja ihan pyhällä hengellähän ne siellä on ilman kiinnikkeitä. Saattaa kuulemma takajouset lähteä kälppimään sopivassa ulosjoustossa jos huonosti käy, joten pitäis itellekki varmaan laittaa jotain kiinnitystä niiden alapäihin kun jaksaa...
Ei yhtään huono idea tuo minitunkki tukivarren ja rungon väliin!

Käsittääkseni jos tarpeeks tunkkaa tuosta aukosta niin jousen pitäis "tippua" sieltä itekseen pois tietty kun iskarin ottaa pois ja laittaa akseliputken alle jotain koroketta esim. normi tunkki?

Joo ehdottomasti pitäs ny tehä sit myöskin toi kiinike jousiin ettei pompi miten sattuu... esim. joku kapea laatta ylä ja alapäähän ja siitä läpi pultti?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2012, 11:45
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Ei yhtään huono idea tuo minitunkki tukivarren ja rungon väliin!

Käsittääkseni jos tarpeeks tunkkaa tuosta aukosta niin jousen pitäis "tippua" sieltä itekseen pois tietty kun iskarin ottaa pois ja laittaa akseliputken alle jotain koroketta esim. normi tunkki?

Joo ehdottomasti pitäs ny tehä sit myöskin toi kiinike jousiin ettei pompi miten sattuu... esim. joku kapea laatta ylä ja alapäähän ja siitä läpi pultti?
Mulla oli auto pukkien päällä rungon keskiosasta, joten tunkkasin vain akselia alaspäin.

Englannissa offroad armoury kauppaa takajousien kiinnikkeiksi sellaisia lätkiä, jotka tulevat yhdellä pultilla keskeltä kiinni, mutta ne on tarkoitettu pelkästään alapäihin, joten uskoisin että jousi ei yläpäästä pääse niinkään muljahtamaan irti, että pelkät alapäät ovat se mahdollinen ongelma.

Tässä vielä linkki nuihin palikoihin. http://www.offroad-armory.com/store/...product_id=193
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2012, 12:00
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Mulla oli auto pukkien päällä rungon keskiosasta, joten tunkkasin vain akselia alaspäin.

Englannissa offroad armoury kauppaa takajousien kiinnikkeiksi sellaisia lätkiä, jotka tulevat yhdellä pultilla keskeltä kiinni, mutta ne on tarkoitettu pelkästään alapäihin, joten uskoisin että jousi ei yläpäästä pääse niinkään muljahtamaan irti, että pelkät alapäät ovat se mahdollinen ongelma.

Tässä vielä linkki nuihin palikoihin. http://www.offroad-armory.com/store/...product_id=193
Nuo lähtee kyllä ihan turvallisuuden nimissä tilaukseen kiitti linkistä!

Mut kait se toimii myös niinkin ku laittaa tunkin akseliputken alle (siis mahdollisimman laitaan) ja sitten sen miniatyyri tunkin tukivarren päälle ja tekee tilaa. Eli periaatteessa runko nousis.

Tää on tätä "luultavasti", "pitäs" ja "ehkä" hommaa. Lopputuloksena kuitenkin koko keksintö romahtaa johonkin suuntaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2012, 12:05
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kyllä mun mielestä tuntuu paljonkin turvallisemmalta painaa akselia tunkilla alaspäin, kuin koko koria ylöspäin! Meinaan se tunkki ei kovin hyvin siinä välissä pysy, kun tukivarsi menee koko ajan enemmän vinoon kun tunkkaa. Mielummin akseli ponnahtaa vähän ylöspäin kun tunkki lipsahtaa, kuin että koko auton röhjö putoaa niskaan!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2012, 12:16
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kyllä mun mielestä tuntuu paljonkin turvallisemmalta painaa akselia tunkilla alaspäin, kuin koko koria ylöspäin! Meinaan se tunkki ei kovin hyvin siinä välissä pysy, kun tukivarsi menee koko ajan enemmän vinoon kun tunkkaa. Mielummin akseli ponnahtaa vähän ylöspäin kun tunkki lipsahtaa, kuin että koko auton röhjö putoaa niskaan!
Juu kokeillaan tuota sun tekniikkaa kun se kerta on onnistunu jo yhdelle jimmylle samaisessa tilanteessa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 18:46 (GMT +2).