Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2012, 15:52
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Eli jimnyn omat etujouset taakse ja vaikka almeran jouset eteen??

EDIT: tuliko noi noi letkut tosiaan ihan parissa päivässä kotiin? Ajattelin jos tuolta tilais ihan rehellisesti 3 tuuman korotussetin iskareineen päivineen. Aika halvalta mestalta toi vaikuttaa tai sit Suomi on vaan niin vitun kallis paikka. Onkohan noilla tuv hyväksyntää. Pro Comp taitaa noiden iskareiden kyljessä lukea.
Mulla on tuo jimnybitsin kolmen tuuman sarja, ja tuli noin viikossa. TÜV-papereita ei valitettavasti löydy tuosta setistä. Suosittelen myös tilaamaan säädettävät panhardit samalla, koska tuolla korotuksella on akselit aika kaukana keskeltä vakiopanhardeilla, jotka ovat muutenkin kuin mehupillistä tehdyt kun vertaa nuihin jimnybitsin säädettäviin...

EDIT: Niin, ja vielä varmaan kantsii hommata casterin korjauspuslatkin, kun on aika levoton ajettava ilman niitä. Itse sinnittelen ilman, kun akseleiden vaihdon yhteydessä tulee korjattua caster ilman puslia... Ja ehkä tuo kahden tuuman sarja olis muutenkin parempi ellei meinaa isoja renkaita laittaa(mulla kolmekolmoset, ja niille riittää mainiosti tuo 3"...), ja sen setin castervirhe korjaantuu puslilla täysin, kun taas kolmen tuuman setillä ne puslat vaan hiukan auttavat asiaa, mutta eivät täysin korjaa. Kolmen tuuman setin kanssa pitää vaihtaa casterin korjaustukivarret jos haluaa alkuperäisen ohjaustuntuman säilyvän.

EDIT2: Ja on myös suotavaa asentaa korotussarjan yhteydessä takaiskareiden alapäähän sellaiset palikat että saa 90 astetta käännettyä alakiinnitystä, niin kestää puslat huomattavasti paljon kauemmin. Niitä saa valmiina jimnybitsiltä, mutta mä ainakin veistelin ite mokomat kun en jaksanut kolmea kymppiä maksaa moisista...

__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 03.10.2012 16:05
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2012, 22:00
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Mulla on tuo jimnybitsin kolmen tuuman sarja, ja tuli noin viikossa. TÜV-papereita ei valitettavasti löydy tuosta setistä. Suosittelen myös tilaamaan säädettävät panhardit samalla, koska tuolla korotuksella on akselit aika kaukana keskeltä vakiopanhardeilla, jotka ovat muutenkin kuin mehupillistä tehdyt kun vertaa nuihin jimnybitsin säädettäviin...

EDIT: Niin, ja vielä varmaan kantsii hommata casterin korjauspuslatkin, kun on aika levoton ajettava ilman niitä. Itse sinnittelen ilman, kun akseleiden vaihdon yhteydessä tulee korjattua caster ilman puslia... Ja ehkä tuo kahden tuuman sarja olis muutenkin parempi ellei meinaa isoja renkaita laittaa(mulla kolmekolmoset, ja niille riittää mainiosti tuo 3"...), ja sen setin castervirhe korjaantuu puslilla täysin, kun taas kolmen tuuman setillä ne puslat vaan hiukan auttavat asiaa, mutta eivät täysin korjaa. Kolmen tuuman setin kanssa pitää vaihtaa casterin korjaustukivarret jos haluaa alkuperäisen ohjaustuntuman säilyvän.

EDIT2: Ja on myös suotavaa asentaa korotussarjan yhteydessä takaiskareiden alapäähän sellaiset palikat että saa 90 astetta käännettyä alakiinnitystä, niin kestää puslat huomattavasti paljon kauemmin. Niitä saa valmiina jimnybitsiltä, mutta mä ainakin veistelin ite mokomat kun en jaksanut kolmea kymppiä maksaa moisista...
Varmaa just ton tuvvittomuuden takia noi procompit on halvemmat?? mut aina voi vaihtaa ennen katsastusta.

Joo kyl siin pitäs varmaan jo kolmen tuuman korotuksen jälkeen kaikennäköstä katella ja ihmetellä, mut kiitokset kattavista tiedoista!

Mitä jäykkyys astetta tilasit tuolta? Ite ajattelin tota "ES3000 (oil filled) more stiffer than the ES1000 and contains an internal bump stop" eli ois pikkasen jäykempi kuin se lepsuin niistä.

Onko sulla menny noi kolmekolmoset pelkällä 3 tuuman korotuksella, ilman mitään väkivaltaa sisään? Minkä merkkiset gummit on?

Tulipas semmonen innostus noista 33sista jimnyssä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2012, 05:36
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Varmaa just ton tuvvittomuuden takia noi procompit on halvemmat?? mut aina voi vaihtaa ennen katsastusta.

Joo kyl siin pitäs varmaan jo kolmen tuuman korotuksen jälkeen kaikennäköstä katella ja ihmetellä, mut kiitokset kattavista tiedoista!

Mitä jäykkyys astetta tilasit tuolta? Ite ajattelin tota "ES3000 (oil filled) more stiffer than the ES1000 and contains an internal bump stop" eli ois pikkasen jäykempi kuin se lepsuin niistä.

Onko sulla menny noi kolmekolmoset pelkällä 3 tuuman korotuksella, ilman mitään väkivaltaa sisään? Minkä merkkiset gummit on?

Tulipas semmonen innostus noista 33sista jimnyssä.
Kyllä mä laitoin ainakin nuo ES tonnit, ja takapää on ainakin vitusti jäykempi kuin mitä vakioiskareilla oli tottunut, että veikkaan noiden jäykempien olevan vielä vähän enemmän hanurista...

No, menihän ne renkaat alle kun tarpeeks näytti kuviosahaa, peltileikkuria, rälläkkää ja vähän hitsuuttelukonetta... Renkaina väliaikaisesti KL71 kympin vanteilla. Kasituumasilla tosin mahtui vähemmällä vasaroinnilla kääntymään, mutta sovitin kympin vanteilla, kun tulevat lj:n akselit ovat vähän leveämmät kuin jimnyn, niin ompahan tilaa valmiiksi...

Jakolaatikko täytyy kyllä vaihtaa vielä että voi maastossakin ajaa, mutta vakiovälitykset riittää joten kuten tiellä ajamiseen kuitenkin. Mulla odottelee samurain jakis 6.5 välityksiä ja paikoilleen asennusta.
__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 04.10.2012 05:39
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 14:30 (GMT +2).