Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2012, 21:00
Pelber Pelber ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Taitaa olla nyt suodatin tukkoon mennyt... Millos se on uusittu? Eikä se pumpun ajotus kylläihan ittekseen käänny tai mee mettään...
Suodattimen uusin heti vian ilmettyä. Sain käymään tasasella kaasulla, mutta kävi aaltoillen. Ihan ku kakku loppuis. Voisko savu johtua että syöttää väärään aikaa kakkua? Ei anna ottaa kierroksia ja käynnistyy hyvin, mutta heti sammuu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2012, 05:25
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelber Näytä viesti
Suodattimen uusin heti vian ilmettyä. Sain käymään tasasella kaasulla, mutta kävi aaltoillen. Ihan ku kakku loppuis. Voisko savu johtua että syöttää väärään aikaa kakkua? Ei anna ottaa kierroksia ja käynnistyy hyvin, mutta heti sammuu.
siinä pumpussa itessään on myös jonkun näkönen sihti/suodatin,oisko menny se tukkoon...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2012, 15:55
Pelber Pelber ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 107
Perusasetus

Onko sellasessa paikassa minkä itte vois vielä tehä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2012, 15:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelber Näytä viesti
Onko sellasessa paikassa minkä itte vois vielä tehä?


pitäs olla,siitä jotakin juttua kun selaat topiccia taaksepäin...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2012, 18:36
Pelber Pelber ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
pitäs olla,siitä jotakin juttua kun selaat topiccia taaksepäin...
Joku siellä kyseli, muttei saanu vastausta. Itse en ainakaan löytänyt.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2012, 19:08
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelber Näytä viesti
Joku siellä kyseli, muttei saanu vastausta. Itse en ainakaan löytänyt.

ei muuta ku räjäytyskuva kehiin ja purkamaan,

toinen vaihtoehto on se että laita pytty konehuoneeseen,sinne dieseliä,läpinäkyvä letku sieltä pöntöstä suodattimelle ja käyntiin jos lähtee.

jos toimii mukisematta nii löpö linjat vaihtoon.

muhii meinaa komeesti ne putket heti siinä tankin jälkeen...sinne kertyy semmonen reilukasa paskaa joka hapettaa löpö linjat ja takajarruputket poikki...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.10.2012, 20:56
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Takavalot


Auto kävi hitsattavana ja muutenkin ruostekorjauksessa, nyt sitten tuli sellainen vika että sulake palaa. Eli se sulake joka antaa virran mittariston valoille, etuparkeille, vasemmalle takavalolle ja rekisterikilven valot näyttäis olevan samassa. Hieman tutkailin jo tilannetta ja se ainakin selvisi että melkein kaikki johdot oli poikki, johtoja paikkailin mutta siltikään ei valot pelitä. Taitaa olla selvintä kun kiskaisen kaikki johdot takaa irti ja laitan ne uusiksi, nyt pitäisi vain tietää eri värien merkitykset että osaa johdot vetää oikeisiin paikkoihin. Löytyisikö joltain johtojen väreille tiedot.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.10.2012, 18:25
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

D22 Korotussarja...


Muistaako tai tietääkö joku mistä firmasta täältä kotimaasta voi hankkia korotussarjat vm. 2001 -D22 koriseen pikuppiin? Ihan maltillinen 2-3" nosto olis ajatuksissa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.10.2012, 07:08
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Auto kävi hitsattavana ja muutenkin ruostekorjauksessa, nyt sitten tuli sellainen vika että sulake palaa. Eli se sulake joka antaa virran mittariston valoille, etuparkeille, vasemmalle takavalolle ja rekisterikilven valot näyttäis olevan samassa. Hieman tutkailin jo tilannetta ja se ainakin selvisi että melkein kaikki johdot oli poikki, johtoja paikkailin mutta siltikään ei valot pelitä. Taitaa olla selvintä kun kiskaisen kaikki johdot takaa irti ja laitan ne uusiksi, nyt pitäisi vain tietää eri värien merkitykset että osaa johdot vetää oikeisiin paikkoihin. Löytyisikö joltain johtojen väreille tiedot.

auton takaosassa on iso liitin,nappaa sieltä irti tai sitte katkaset siitä mistä ne on palanu, sitte kynän kanssa kattelet että mihkä johtoon tule milloinkin virta,,tuskin polttaa sulaketta jos katkasee siitä mistä ne on palanu?

mulla ne on jossain lapulla mutta en löytäny ku koitin kattella.piti omaan aikanaan tehä sähkö hommia ku vaihoin lavan ja valot.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.10.2012, 23:34
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Nestettä vuotaa


Tänään päivällä metsältä kotiin lähtiessä alkoi lämmöt nousta normaalista poiketen, melkein tappiin kerkesi nousta ennen kuin huomasin tilanteen. No aut pysähdyksiin ja konehuonetta tutkimaan, jostain öljynsuodattimen suunnilta lorotti nestettä koneesta. Lisäsin nestettä ja annoin koneen jäähtyä ja ajoin pois metsätieltä, mutta tielle päästyä huomasin että jäähdyttimeen tuli melkoisesti painetta. Mikähän olisi syypääsnä moiseen toimintaan, itse en mikään expertti näissä asioissa ole mutta vesipumppu nyt ekana tuli mieleen ja mahdollisesti myös kannentiiviste. Autohan on -86 diesel king cab. Apua kaivattaisiin mistä kannattaa aloittaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.10.2012, 07:00
JARA91:n Avatar
JARA91 JARA91 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.09.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 18
Perusasetus

Onko öljyt ja nesteet menny sekasi? äkkiseltään kuulostas siltä että on voinu kansipahvi palaa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.10.2012, 07:24
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Tänään päivällä metsältä kotiin lähtiessä alkoi lämmöt nousta normaalista poiketen, melkein tappiin kerkesi nousta ennen kuin huomasin tilanteen. No aut pysähdyksiin ja konehuonetta tutkimaan, jostain öljynsuodattimen suunnilta lorotti nestettä koneesta. Lisäsin nestettä ja annoin koneen jäähtyä ja ajoin pois metsätieltä, mutta tielle päästyä huomasin että jäähdyttimeen tuli melkoisesti painetta. Mikähän olisi syypääsnä moiseen toimintaan, itse en mikään expertti näissä asioissa ole mutta vesipumppu nyt ekana tuli mieleen ja mahdollisesti myös kannentiiviste. Autohan on -86 diesel king cab. Apua kaivattaisiin mistä kannattaa aloittaa.
Autossasi (pitäisi olla) on SD kone jossa on öljynjäähdytin nestekierrolla ö-suotimen vieressä. Siihen tulee jäähdytin-neste kumiletkulla ja lähtee kumiletkulla, niitä kumiletkuja on yhteensä 3 kappaletta ja ne on oikeastaan kaikki todella vittumaisia vaihtaa. Siksi ne jääkin kaikilta katsomatta ö-vaihdon ja suodattimen irroituksen yhteydessä ja nyt yksi niistä on pettänyt laskien vedet ulos.
Jos lämpömittari on noussut liki "tappiin" ja nestettä on vuotanut samalla ulos voin oikeastaan taata että kansipahvi on posahtanut joko 2-3 väliltä tai 4 pytyn takanurkasta edestä laskien. Oikein paskalla tuurilla sitten halakes kansikin..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.10.2012, 16:29
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Öljynsuodattimen jalan irroitus


Apuva kaivataan.
Kertokaapas pikaisesti miten se öljynsuodattimen jalka irroitetaan, no tietenkin kiinnitus ruuvit irti mutta mistä ja kuinka monta?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.10.2012, 18:21
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Apuva kaivataan.
Kertokaapas pikaisesti miten se öljynsuodattimen jalka irroitetaan, no tietenkin kiinnitus ruuvit irti mutta mistä ja kuinka monta?
Ratkaisu löytyi jo, aikani ihmettelin ja pähkäilin ja löysin ratkaisun.
Letku paikoilleen ja uusi öljynsuodatin, sit termarin koppa paikoilleen ja nesteet koneeseen.
Termaria en laittanut ollenkaan kun se on kerran rikki ja uutta en vielä saanut, no kuitenkin aikani autoa käytin ja välillä lisäilin nestettä syyläriin.
Koeajolle ja toiveikkaana että pitääkö liitos ja löytyykö lisää vikoja, öljyt ei ole nesteen sotkemat vaan normi mustat ja ok.
Syyläriin ei pukannut painetta eikä siellä näkynyt nesteen seassa öljystä merkkejä, eli taisin selvitä moisesta letku rikosta ihan vain säikähdyksellä.
Enivei, kiitos kaikille neuvoista ja rohkaisusta remppaan.
VHuomenna uusi termari paikoilleen niin näkee sitten pelaako kaikki ihan normisti, toivottavasti pelaa että pääsee viikonloppuna hirviä kuskaamaan....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.10.2012, 01:47
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelber Näytä viesti
Suodattimen uusin heti vian ilmettyä. Sain käymään tasasella kaasulla, mutta kävi aaltoillen. Ihan ku kakku loppuis. Voisko savu johtua että syöttää väärään aikaa kakkua? Ei anna ottaa kierroksia ja käynnistyy hyvin, mutta heti sammuu.
Avaa tankin korkki. Jos suhahtaa niin sulla ei tankin huohotus pelaa -> ei saa soppaa alipaineisesta tankista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).