Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2012, 16:51
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aleksi Näytä viesti
Eikös tässä fronterassa olekin edessä ns vääntöjouset kaveri sanoi että niillä saisi korotettua etupäätä onko kuinka isokin homma? Ja miten tuollainen homma tehdään? Entä nouseeko tuollaisela korotuksella kuinka paljon?
Vääntövarsijouset on eikä ole iso homma, kääntää vaan auton alta suunnilleen etupenkkien paikkeilta löytyviä säätöpultteja jonkun kierroksen kireemmälle (viikon verran etukäteen kun hölvää WDnelikymppisellä niin helpottaa varmaan paljon). Max 50 mm nousee ilman muita toimenpiteitä. Liikkuvien osien käyttöikää yms. ajatellen mielellään ehkä hieman vähemmän. Mutta älä ihmeessä mene nostamaan etupäätä ennen kuin olet tehnyt takapäälle jotain

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2012, 13:20
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaan ketjua
Onko tietoa mistä saisi A-mallin Fronteraan napalukko välilevy-sarjan (hub shim) missä olisi kaikki koot?

Havainnollistava kuva, osat 5-14
http://opeloem.com/vauxhall/frontera...cking_hub.html

Viimeksi muokannut Tommijp : 03.10.2012 13:27
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2012, 10:19
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Oletko merkkiliikkeestä kysellyt? Ei luulisi niiden sielläkään hirveästi maksavan, jos niitä nyt vaan on saatavilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2012, 11:21
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Oletko merkkiliikkeestä kysellyt? Ei luulisi niiden sielläkään hirveästi maksavan, jos niitä nyt vaan on saatavilla.
Vähän huono saatavuus oli ja hintaakin kertyi jonkin verran jos kaikki erikseen tilaisi. Meinasin vaan että olisi valmiina ennenkuin rupean noita lukkoja vaihtelemaan mutta pitänee korkata ja tilata sitten tarvittava koko.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.10.2012, 11:43
cap4 cap4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 15
Perusasetus

Painin vähän saman asian kanssa. Tarvikkeena ostettu manuaalinen lukkosatsi (AVM 449) ei oikein istu, akselista jää pooria näkyviin melkein sentin verran. Mukana ei ole mitään simmejä eikä muita sovitteita ja lukkorenkaalla ei ole mitään merkitystä kun se on halkaisijaltaan pienempi kuin akseli. Onko jollain tietoa mitä eroa on AVM seteissä 449 ja 433? 449 on Fronteran lukkosarja ja 433 in Isuzu Rodeoon mikä on sama peli? Jokuhan näitä on varmasti alle laittanut, mutta kiinnostaa että onko 449 setti oikea ja onko tarkoitettu että satsi on tälläinen puolivalmiste?

Tarkemmin kun tutkii niin tuossa kuvassa kiinnitetyssä osassa on stanssattu 433, eli lienee sama osa kyseessä näiltä osin...

Ilmeisesti siis kotiin sorvin ääreen ja paikalliseen koneistamoon hakemaan simmejä tai sitten kokonaan ilman sokkaa ja toivoa että akseli pysyy paikallaan
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	AVM_hubs.jpg‎
Views:	428
Size:	91,3 Kt
ID:	30164  

Viimeksi muokannut cap4 : 05.10.2012 11:57
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2012, 15:23
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Olen koittanut kysellä muutamasta rengas frimasta että mahtuisiko tälläiset 32x11,5-15 renkaat fronteran alle mutta eihän noi rengas firmat osaa sanoa autosahan ei ole mitään korotuksia vielä ja on pitkämalli

Nämähän menisivät 31/10,5-15 mutta haluaisi mielummin tuollaiset vähän edes isommat noi 32x11,5-15 kun saa viel laittaa fronteran alle ja saa muutos katsastettua niille

Mistähän noita BF Goodrich MUD Terrain 31/10,5-15 tai 32x11,5-15 renkaita kannataisi kysellä halvimmat mitä olen itse löytänyt suomen puolelta on alajärven rengashuolto 31/10,5-15 4kpl 592e ja tää 32x11,5-15 olisi niillä 4kpl 776e
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2012, 07:12
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Vakioon ei mee millään, mulla on sporttimallissa alla 33 12.5 - 15, koria korotettu 65mm ja aika naftit on silti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.10.2012, 19:06
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cap4 Näytä viesti
Painin vähän saman asian kanssa. Tarvikkeena ostettu manuaalinen lukkosatsi (AVM 449) ei oikein istu, akselista jää pooria näkyviin melkein sentin verran. Mukana ei ole mitään simmejä eikä muita sovitteita ja lukkorenkaalla ei ole mitään merkitystä kun se on halkaisijaltaan pienempi kuin akseli. Onko jollain tietoa mitä eroa on AVM seteissä 449 ja 433? 449 on Fronteran lukkosarja ja 433 in Isuzu Rodeoon mikä on sama peli? Jokuhan näitä on varmasti alle laittanut, mutta kiinnostaa että onko 449 setti oikea ja onko tarkoitettu että satsi on tälläinen puolivalmiste?

Tarkemmin kun tutkii niin tuossa kuvassa kiinnitetyssä osassa on stanssattu 433, eli lienee sama osa kyseessä näiltä osin...

Ilmeisesti siis kotiin sorvin ääreen ja paikalliseen koneistamoon hakemaan simmejä tai sitten kokonaan ilman sokkaa ja toivoa että akseli pysyy paikallaan

Rupesin nyt vaihtamaan noita ja identtinen ongelma mullakin. Eli akselia jää niin paljon näkyviin ettei tässä mitkään simmit auta, myöskin mukana tullut lukkorengas on liian iso.

Ratkaisitko miten tämän? Uskaltaisko tuolla ajaa ilman tuota lukkorengasta? Mekanismi kyllä tuntuis toimivan niinkuin pitääkin eikä akseli liiku edes-takaisin yhtään.

Tuossa linkki vielä noihin napalukkoihin
http://www.more4x4.eu/wheel-hubs-details/399.html
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2012, 12:11
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Vastaan itse itelleni, eli kun akselia siivosi vanhoista vaseliineistä niin sieltähän paljastui toinen lukkorenkaan paikka paksummassa kohtaa akselissa. Tähän uusien napalukkojen mukana tullut lukkorengas kävi mainiosti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 00:09 (GMT +2).