|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
 Lainaus: 
  Mutta suikan jarrut on joka vuosi 100% tikissä kunnossa ja leima rapsahtaa papereihin ääntä nopeammin    
 
				__________________ Tumpula Racing Team | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 hyvä niin... turhan usein takajarrut on (maasto)autoissa totaalisen jumissa/tehottomat, joko käytön tai tarkistuksen puutteen takia ... liikennevaloissa on "hauska" vakoilla takalevyjä ... 
				__________________ - Levannon We(l)ho - | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tänään konttorilla tuli kaverille takajarruista hylky (oli kyllä muutaki vikaa) liian ison eron takia. Perässä kemppilukko ja vetää yhä molemmilla..   Kertokaa kuiten miten tuo on mahollista?? | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			No johan se tuossa tuli osittain jo selväks, eli dynamon rullat lähtee eri aikaan pyörimään, eka vasen, sit oikea, eli sinne jää "vääntöä" väliin mikä näkyy laahauksena. Eli toisen pyörän lukemaan tulee tuo ylimääräinen "vääntö" päälle.
		 | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Joo kiitoksia, väännä vielä hieman rautalangasta ja sano kumman puolen jarrulle tulee huonommat lukemat?
		 | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Lievästi tätä aihetta sivuten, mistä johtuu toisinaan varsin merkittävät puolierot jarrutehoissa kardaanikäsijarrulla?
		 
				__________________ Sika ajaa Possulla | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Vanha kikka mikä toimii kaikilla nelivetoisilla autoilla. Lukitse neliveto päälle niin ettei sitä saa pois. Näin ollen se sun jarrutesti jää tekemättä. Esim. muinoin Nivan leimasin niin että lukitsin jakolaatikon lukkokepin. Sen jälkeen veto on 50/50 niin sille et tee mitään jarrutestejä. Jarrut kokeillaan ajamalla siinä pihalla. Sehän ei ole vika katsastuksessa jos nelivetoa ei saa kytkettyä pois nelivetoisesta autosta vaikka siinä onkin keppi millä pitäisi saada takaveto päälle. Mutta muutoin en kyllä ymmärrä porukan intoa tehdä jotain kemppilukkoja. Juurikin tuossa Nivassa oli sellainen ja kyllä se vaan niin paska viritys on kuin olla vaan voi. Joka tietenkin vielä laukeaa tuolla liikenteessä. Jos ei ole varaa ostaa sitä kitkalukkoa tai kunnon lukkoa niin kannattaa se kemppilukko jättää tekemättä. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Kyllähän se on juurikin vika jos sitä nelivetoa ei saa pois, jos otteessa lulee nelipyörävetoinen, kytkimin varustettu voimansiirto, kuten esim. aika monessa vanhemmassa toijotassa. itse ainakin kerran tullut hylky kyseisen asian takia kun oli jakolaatikon keppi jumissa...
		 | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Mua ainakin vit...taa suunnattomasti ajaa autolla missä huonot jarrut. Niin off kuin on road. 
				__________________ Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Onko farmari h-autoon mahdollista saada katsastettua lisäpenkkejä perälle? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.02.2014 22:47 | 
| Onko ongelmia SP3:n kanssa? | vesku.r | Chit-Chat | 13 | 19.09.2008 20:03 | 
| Onko kukaan rikastunut | vepele | Chit-Chat | 24 | 08.03.2006 22:05 | 
| onko kukaan? | lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.07.2005 20:34 | 
| Onko kukaan leimannu??? | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2004 18:33 |