Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925
Laita siihen sinun siviilitoitsuun 33 alle ja lähde oikeesti ajamaan kilpaa kankun tojotan kanssa suunnistuskisaan. Oletteko silloin "samalla viivalla"? Ajotaidosta ei varmasti ole menestys kiinni kummallakaan...
Ihan vaan esimerkkinä heitän...
|
No en kyllä sillä kun se on vain katuajoa varten mutta jos saisin lähteä aivan tavallisella kilvissä olevalla läjällä vaikka sileä peltiselläkin niin mikä ettei:=). Taitaa nyt taas aika monella unohtua se tärkein seikka että suunnistuskisa on myös kestävyyskisa, ei tämmöistä kisaa voita kovin romurallin ajaja tai se joka rynnii ensimmäisen tunnin aikana nopeiten. Auto tulisi saada pysymään ehjänä ilman remontteja maaliin asti ja varoa tietysti myös sitä ettei sitä upota tuntikausiksi mihinkään suohon (kuten Kankku joskus Ruohosuohon:=) )
Elikkä jos kyseessä on 2 samanlaista Suzukia toinen kilvissä ja toinen ei niin mitä eroa näiden etenemisessä sitten on???? Molempien tulee kestää ehjänä maaliin asti jos meinaa voittaa, ja luulen että monesti se katsastettu auto voi olla tekniikaltaan niin paljon varmempi että sillä on suurempi mahdollisuus kestää maaliin asti ilman remontteja.
Trialia joskus vuonna kivi ja kirves ajaneena voin todeta että siellä tuo lommoisuus oli hyvästä, sai kääntää auton puunkylkeä vasten ja jos meni katolleen niin ei paljoo harmittanut mutta nyt puhutaankin kisasta jossa ajetaan ajallisesti ainakin 50 kertaa pitempään maastossa kuin trialissa.
Ja palatakseni tuohon Kankun autoon niin tuskinpa sillä nauttisi ajamisesta pimeässä ja sateisessa syysyössä jos ei ole ikkunoita eikä lämmityslaite toimi (kuten vähän epäilen ). Tämä suunnistuskisa on kuitenkin kestoltaan niin pitkä että se asettaa autolle aivan erilaiset vaatimukset kuin joku tunnin parin mittainen hehtaarin kokoisella kalliolla tapahtuva kikkailu.