![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Calmari;919730] Lainaus:
Orkkiksille ja stanuille on tarkoitus ainakin meidän kisassa järjestää muutama ajoalue jossa ei ole yhtään isopyöräistä reittejä särkemässä joten ajelun pitäisi sujua ihan leppoisissa merkeissä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=TML;919757]
Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
KIITOS etu käteen.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=TML;919757]
Lainaus:
Ei tule heti ensimmäisenä mieleen että joku lähtee kokeilemaan lajia kilvettömällä ja katsastattomalla ko. luokkan sopivalla kulkuneuvolla. Eiköhän ne kilvettömät ja katsastamattomat vermeet löydy sieltä modin ja proton puolelta. Olettaisin että orggisluokkan lähte kokeileman suzuki/mitsu/uaz yms. autot mitkä on kilvissä ja kellä on yleensäkin max. 31" renkaat alla ja stanuun ne henkilöt ketkä ajelee rinkiä ja käy safareilla 33" renkailla varustetuilla autoilla. Tässä nimenomaisessa tapauksessa puhutaan nimenomaan kokeilusta, ei cup sarjan täysmittaisesta ajamisesta. Katsoisinkin että Orggis ja stanuluokan autot on pääsääntöisesti katsastettuja autoja, ainakin tähän asti. Saatan olla väärässäkin. Ja mitä tulee tuohon asiaan että tässä lajissa kalusto hajoaa kokoajan. Sehän on vanha sanonta että kaikki saa rikki kun oikein yrittää. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Murros;919886]
Lainaus:
Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon....... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eli luokkasäännöt pysyisivät entisellään, paitsi että Jeeppien kaaret hyväksyttäisiin ja kilvettömille sallittaisiin trailerisiirrot ja hydrauliohjaus.
Tämänkaltainen muutos lienee toteutettavissa, jos on tahtoa, eikä harrastajien panos autojensa rakentelussa mene hukkaan. Tärkeintä olisi saada pitkän aikavälin ratkaisu asiaan. Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 25.09.2012 21:31 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut TML : 25.09.2012 22:19 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
äkkiä ajatellen kilvetöntä halpaa paskaa vois polkea puihin / suohon ihan ittensä viihdyttämiseks ilman pienintäkään sääliä, vois olla ihan hauskaa ja terapeuttistakin jonkun mielestä...
muistuu vaan mieleen yks suzuki yksissä trial kisoissa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kun jo nykyisetkin orkkikset ja stanut alkaa olemaan aika kaukana vakiomaasturista..
__________________
Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]()
miksi noi lainaukset menee päin pyllyä?
PS. Ei nää vissiin mitkään missikisat oo ollu ennenkää? Laita omasta rangesta kuva näytille ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
...ja vielä se liikennevakuutuksen TÄRKEYS ja TOTEAMINEN kisakatsastuksessa... kohta varmaan muuten joku alkaa vaatia, ettei ajokorttiakaan pitäis vaatia, tai sais ajella pikku promilleissa ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Vakuutusyhtiöstä todistus, joka esitetään katsastuksen yhteydessä?
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ihan vaan esimerkkinä heitän... Viimeksi muokannut Patu925 : 25.09.2012 21:42 Perustelu: pikkumuutos |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos tämmösiä katiskoja olis enemmänkin kisoissa, se saattaa kenties vaikuttaa negatiivisesti oikeesti lähes vakioautoilla kisaamaan lähteviin. EDIT: Tietääkö joku nyt varmasti minkälainen vakuutus kelpaa mihinkin? Liikennevakuutuslaista pikasesti vilkaistuna osus silmään: Lainaus:
PS. Oikeesti hieno juttu tämä kilvettömyys, tänään oltiin kartturin kanssa puheissa että saattais olla taas mahdollisuus suunnistaa vanhalla kilpurilla.. ![]() ![]() ![]()
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 25.09.2012 21:56 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hauska oli kattoa joskus radical cruiserinkin menoa, kun se pomppi juoksuvauhtia läpi saman kivikon, jonka läpi taiteilemiseen meillä meni varmaan puoli tuntia, et akselit ja vanteet säilyis ehjänä (ja auto lommottomana). Voihan siihen autoon upottaa vaikka kuinka paljon rahaa ja käsitellä sitä kuin kipeetä kullia, ei se muilta ole pois. Mutta vajan takaa haalitussa budjettipajerossa ei olis niin paljon kiinni rahallista omaisuutta, joten voi vähän reilummin kokeilla etenevyyttä maastossa. Se, et miksi ihmeessä se kilvetön metsäpeli pitäs olla orkkis tai stanuluokassa, en tiiä, kun pääasiallista vinssaamista se niissä pehmeiköillä muutenkin on. Laikkaa vaan reilummin kaaria, laittaa isommat renkaat ja menee modiin. Ei niillä vehkeillä mistään voitosta kilpailla, kuhanpahan vois pitää hauskaa. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Elikkä jos kyseessä on 2 samanlaista Suzukia toinen kilvissä ja toinen ei niin mitä eroa näiden etenemisessä sitten on???? Molempien tulee kestää ehjänä maaliin asti jos meinaa voittaa, ja luulen että monesti se katsastettu auto voi olla tekniikaltaan niin paljon varmempi että sillä on suurempi mahdollisuus kestää maaliin asti ilman remontteja. Trialia joskus vuonna kivi ja kirves ajaneena voin todeta että siellä tuo lommoisuus oli hyvästä, sai kääntää auton puunkylkeä vasten ja jos meni katolleen niin ei paljoo harmittanut mutta nyt puhutaankin kisasta jossa ajetaan ajallisesti ainakin 50 kertaa pitempään maastossa kuin trialissa. Ja palatakseni tuohon Kankun autoon niin tuskinpa sillä nauttisi ajamisesta pimeässä ja sateisessa syysyössä jos ei ole ikkunoita eikä lämmityslaite toimi (kuten vähän epäilen ). Tämä suunnistuskisa on kuitenkin kestoltaan niin pitkä että se asettaa autolle aivan erilaiset vaatimukset kuin joku tunnin parin mittainen hehtaarin kokoisella kalliolla tapahtuva kikkailu. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kilvettömässä voipi olla kumi, rauta ja muoviosat vaihdettu vahvempiin mutta leimakelvottomiin malliin. Ylimääräisen painon takia lasit, ovet jne. tarpeeton poistettu. Taatusti auttaa menemiseen. Ja kestävyyteen. Eihän niitä muutoksia muutenvaan huvikseen tehdä. Ja kun kilvetön auto on kyseessä niin epäilen että tosi harvassa on ne jotka jättää tilaisuuden käyttämättä. No jokatapauksessa minä ja moni muu vähemmän tänne kirjoittava pikkuypöräinen jää mielenkiinnolla odottelemaan mitä tuleva vuosi tuo tullessaan. Niinkuin pee kirjoitti niin harkintaa kannattaa käyttää niitä suuntaviivoja hahmotellessa. Hyvä siitä tulee kun vähän hieroo... Jatkakaa. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja loppujen lopuksi suurin tekijä menestykseen on varmasti ratin ja penkin välissä, ainakin kun Pylkköä katsoo niin eihän sen leimatulle ja pirun painavalle hyökkäysvaunulle meinaa pärjätä kukaan:=) vaikka yrittämässä on ollut lähes puolet kevyempiä autoja. Ja jos joku tuo kisakatsastukseen saman näköisen ruoskan kuin tuo Kankun läjä on niin epäilen vahvasti sen läpipääsyä ja vaikka pääsiskin niin vielä enemmän epäilen sen kestävyytta 16 tuntia kestävässä kisassa. ( ei millään pahalla mutta näyttää jo vähän loppuun ajetulta:=) ) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 251 | 23.09.2013 16:44 |
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 05.08.2013 01:38 |
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia | Flash | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 03.12.2006 20:29 |
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 | SamppaKoti | Jääkiekko | 13 | 15.09.2005 14:06 |
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 | reindeer | Salibandy | 0 | 24.06.2002 15:40 |