Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2012, 12:21
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Mites tommosen perus betonimyllyn välitys osuis siihen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2012, 12:34
jonza jonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: ylihärmä
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Mites tommosen perus betonimyllyn välitys osuis siihen.
etrasta löytyy tällähetkellä paras vaihtoehto.. Toki hintaa isolle rattaalle tulee tosi paljon... Tuo betonimyllyn välitys olisi lähes täydellinen mutta ei viitsi ostaa uutta myllyä ihan purkamista varten.. Ja keskiötä ei tarvitse olla koska hitsaan rattaan seularummun päähän kiinni.. Periaatteessa ihanteellisin juttu olisi pelkkä ketjukehä.. Sellaisia ei taideta vaan valmistaa stantardituotteena:\
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2012, 13:38
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Thumbs up

Laitat sen ketjun siihen rummun ympärille hitsillä kiinni ja sopiva pieni ketjupyörä vetämään ketjusta suoraan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2012, 13:47
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Laitat sen ketjun siihen rummun ympärille hitsillä kiinni ja sopiva pieni ketjupyörä vetämään ketjusta suoraan.
??

Edit : Nii juu ulkopuolelta pyörittämään. Mietin ens et mitä v..tua
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 24.09.2012 13:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2012, 13:53
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin ja eihän sitä välitysta oo pakko hoitaa yhdellä ratasparilla, pienemmälläkin selviää kun puuhaa väliratasta siihen muutaman kappaleen...

Kieltämättä toi rumpuun hitsattu ketju ansaitsee tässä kohtaa jo Pelle Peloton palkinnon, ei olis tullu itellä mieleen koskaan.

Ja eihän sitä tarvii välttämättä hitsata kun tekee muutamilla ketjulukoilla hitsaten kiinnityksen siihen rumpuun niin saa vaihdettuakin joskus.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2012, 13:55
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Rummun ympäri ulkopuolelle. Vai olisiko siihen sorvattava sopiva kehä jonka päälle virittäisi ketjun. Rattaan hampailla veto suoraan ketjusta. Halpaa ja helppoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2012, 14:02
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Miten iso ratas on kettinkivetoisissa moottoripyörissä.
Luulis saavan jostain korjaamosta uloskantohintaan ketjuineen päivineen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2012, 14:43
jonza jonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: ylihärmä
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Rummun ympäri ulkopuolelle. Vai olisiko siihen sorvattava sopiva kehä jonka päälle virittäisi ketjun. Rattaan hampailla veto suoraan ketjusta. Halpaa ja helppoa.


hmmm.. ei mikään ihan pöllö ajatus!

ideat alkoi muhia päässä..

se rumpumateriaali tulee olemaan kokolailla ohutta että rummusta ei tule mahdottoman painava. lisäksi rummulla seulon isoimmat kivet maan seasta pois joten ketju mitä luultavimmin tulee luistamaan rummun pinnalla ilman kunnon ketjuratasta.


kaveri tosiaan tekee päivätyökseen laserleikkausta mutta rattaan hammasjaon piirtäminen ja suunnittelu yleensä ei ole tunninjuttu kylmiltään edes ammattilaiselta.

toisaalta tämä rummun pinnasta pyörittäminen voisi onnistua toisin!
leikkuuttaa laserilla justiin rummun ulkomitan mukaan parit metallikehät joilla esim kiila-urahihnan saa pysymään paikoillaan! yksinkertaisen jousikiristimen avulla hihna ei edes luista..


olihan muuten idea! toteuttamisen arvoinen!! kiitos!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2012, 23:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jonza Näytä viesti
hmmm.. ei mikään ihan pöllö ajatus!

ideat alkoi muhia päässä..

se rumpumateriaali tulee olemaan kokolailla ohutta että rummusta ei tule mahdottoman painava. lisäksi rummulla seulon isoimmat kivet maan seasta pois joten ketju mitä luultavimmin tulee luistamaan rummun pinnalla ilman kunnon ketjuratasta.


kaveri tosiaan tekee päivätyökseen laserleikkausta mutta rattaan hammasjaon piirtäminen ja suunnittelu yleensä ei ole tunninjuttu kylmiltään edes ammattilaiselta.

toisaalta tämä rummun pinnasta pyörittäminen voisi onnistua toisin!
leikkuuttaa laserilla justiin rummun ulkomitan mukaan parit metallikehät joilla esim kiila-urahihnan saa pysymään paikoillaan! yksinkertaisen jousikiristimen avulla hihna ei edes luista..


olihan muuten idea! toteuttamisen arvoinen!! kiitos!
Siis tuossa käsittääkseni ehdotettiin seuraavaa: Kun seularumpu on lähes pyöreä, niin siihen kiinnitetään kettinki: siis pistetään pelti limuja tsm jotta saadaan ketju kireällle, ja nimenomaan oikealle kohtaan! koepyörityksellä tilanne selviää. ja sitten tuo seularumpu on laakeroitu toisesta päästä, ja makaa syöttöpäästä tuon vetohammaspyörän päällä (ja toisen tuki pyörän) .

Ja tuo määrätyn kokoisen hammaspyörän suunnittelu on pienehkö homma,(siis normaali ketjupyörän 2d kuvan piirtää reilusti alta tunnissa jopa minä, kun lähtöaineisto on kunnossa, siis jokaisen reikäkehän halkaisija ja jako on tiedossa jne) kun on tiedot ketjusta ja -hammasluvusta, niin tuon kuvan saa sähköisesti syötettyä leikkaajalle, joka tekee määritykset työkalulle (laser) ja aloitus ja poistumispisteet jne. -> autocad kuva tuosta hammaspyörästä tekee alta tunnissa ammattilainen, ja tuo laserin ohjelmointi tuon kuvan mukaan tulee vielä nopeammin näillä tarkkuuksilla?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto Suuri/tehoskas 24v. diesel eberi. fomoko O/M/V Muut 6 23.10.2011 19:05
Evoluutio on suuri valhe! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 6 05.12.2010 18:37
Myydään SUURI käyttämätön turbo Punanenä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 19.11.2010 19:37
Pyhiinvaellus - suuri kusetus? Kruuse Chit-Chat 10 07.12.2008 13:46


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).