Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 23.09.2012, 17:02
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Perusasetus

Onkos näissä 2L ja 2L-2 moottoreiden kannen tiivisteissä mitään eroa keskenään? Ja kun olen kuullut sellaista että näissä hilukseissa tuppaa menemään kansi tai kannen tiiviste niin mistä nuo kannet yleensä halkeaa? Itse veikkaisin esikammion puolelta mutta tiedä häntä.. Toimiiko näissä diesel vehkeissä kupariset kannentiivisteet miten hyvin?

Vastaa lainaten
Vanha 23.09.2012, 20:26
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

??

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Onkos näissä 2L ja 2L-2 moottoreiden kannen tiivisteissä mitään eroa keskenään? Ja kun olen kuullut sellaista että näissä hilukseissa tuppaa menemään kansi tai kannen tiiviste niin mistä nuo kannet yleensä halkeaa? Itse veikkaisin esikammion puolelta mutta tiedä häntä.. Toimiiko näissä diesel vehkeissä kupariset kannentiivisteet miten hyvin?
Tiivisteissä on ero 2L ja 2L2 välillä. 2l2 on hieman heikompi kai verrattuna vanhempaan mut vanha keinuvivullinen ei ole lainkaan herkkä vuotamaan tai halkeamaan. En tiedä kenenkään kokeilleen kuparitiivistettä,alkuperäinen tiiviste on koneistamon mukaan paras. Eikä pahvi oo hajoavainen,2L2 kansia on jokunen halkeillut,mistä lie johtuu kun toisinaan ei halkea vaikka kiehauttaisikin. On vanhempaakin kantta haljennut,venttiilien välistä. Itse olen keitellyt vanhempaa mallia pariin otteeseen ja oikein kunnolla eikä mitään vikaa.
Vanha 24.09.2012, 22:29
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Paljonko saa 2L koneen kierrosrajoitinta ruuvata pienemmälle päästömittaukseen ilman, että tulee napinaa katsurilta?
Vanha 25.09.2012, 06:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Ei sitä kannata pienentää, syöttöruuvia vaan pienemmälle. Mutta jos välttämättä haluaa niin kyllä se pitää 4500 kiertää.

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2012, 18:52
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Syötöt on kohillaan, ei vaan kiinnostais kuunnella enää yhtään ylimäärästä revittämistä tolla koneella. 4500rpm on jo paljon vähemmän kun 4800.
Vanha 25.09.2012, 19:36
kokkare:n Avatar
kokkare kokkare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 07.12.10
Sijainti: Köyliö
Perusasetus

Mistä vois johtua 170 hilun etupään metallinen kolahdus hanttarin puolella, ilmenee terävään kuoppaan ajaessa? pallonivelet on vaihettu ja pyöränlaakeri on kunnossa eikä vakaajakaan ota kiinni mihinkään, tai ei ainakaan näytä ottavan. oliskohan ala- tai ylätukivarsien puslissa väljää? Sit viel vähän offtopicia mutta tuli laitettua 1" sdorit mut en huomannu mitata korkeutta ja nyt on vanteen kupin yläreunasta kaareen mitattuna n. 58cm niin onko jollain heittää mittoja omasta autostaan?
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2012, 20:07
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Perusasetus

Mulla on 58,5mm mutta on myös 30mm korin korotus. ja mitta on pyörännavan ksk kurakaaren alareunaan ja paikoillaan on orkkislevikkeet mitkä jää jokusen mm tai 1cm tuosta reunasta alemmas.
Takana sitten taitaa olla 3cm enemmän.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2012, 23:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkare Näytä viesti
Mistä vois johtua 170 hilun etupään metallinen kolahdus hanttarin puolella, ilmenee terävään kuoppaan ajaessa? pallonivelet on vaihettu ja pyöränlaakeri on kunnossa eikä vakaajakaan ota kiinni mihinkään, tai ei ainakaan näytä ottavan. oliskohan ala- tai ylätukivarsien puslissa väljää?
Kato iskarin yläpään kumit, saattaa hajota aika salakavalasti...

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34

Sivu luotu: 01:58 (GMT +2).