![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minkä kokoinen syöttökaapeli sulla -MaTTi- on tolle invertterille? Perhana ku olis raaskinu laittaa enemmän rahaa ja ostaa suoraan joku tollanen. Tiedä sitte pitäiskö laturikin päivittää isommaksi jossakin vaiheessa kun noita sähkösyöppöjä alkaa tulemaan.
__________________
HJ61 MMC |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä tuostakaan tuota pyyntihintaa tarvinnu maksaa, 340 € tehtiin kaupat. Ei paha hinta mun mielestä aitoa siniaaltoo lykkäävälle. Onkohan tuo nyt ihan kunnossa sun laite jos 1500W luvataan JATKUVANA eikä 1100W kuluttava kampe edes käynnisty... Vie takasin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rupesin tota miettimään itsekin, ja aattelin maanantaina palauttaa laitteen.
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Villi veikkaus et ottaa käynnistyessään piikkiä niin paljon et inventteri putoaa pois päältä...
Omakohtaista kokemusta löytyy ![]() Koita vaikka jollain sisätilan lämppärillä missä on teholle 2 asentoa ja suurin teho suunnilleen toi 1500w. Mulla ainakin toimi hyvin ku ensin räppäs ykköselle ja siitä hetken päästä kakkoselle, mut 1100w rälläkkä sai aina vehkeet sammumaan ja kaikki muutkin yli 1000w koneet suoraan käynnistettäessä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Näin varmastikin, mutta siis että piikkitehokaan ei riitä käynnistämään? Eikös invertterit yleensä anna hetkellisesti tuplat jatkuvasta, just käynnistystä varten.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kattelin nyt ton laitteen mukana tulleita papereita, ja niiden mukaan ton pitäis antaa hetkellisesti (=käynnistäessä) 3000w. Oon ite pitänyt nyrkkisääntönä, että noi vehkeet ottaa käynnistäessä noin tuplat ilmoitettuun ottotehoon verrattuna. Tolla rälläkällä se olis siis 1900-2500w. Eli pitäis toimia. Alkaa kallistumaan siihen suuntaan että inve on sökö.
__________________
HJ61 MMC |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ja nuo inverttereiden tehot ilmoitettu ihmeellisesti?
Nuo tehot vastaavat paremminkin näennäistehoja siis VA (tyyppikilvestä otetaan virta ja jännite ja kerrotaan keskenään)
Juuri noin, että rälläkkä imaisee niin paljon piikkitehoa, että invertteri "kaatuu" Myös noiden inverttereiden sähkön syönti on erittäin suurta, jos invertterille ei tule kuin tuo reilu 10 volttia, niin hyötysuhde laskee, jopa alle 0,75! siis jos pitää antaa 1000 Wattia ulos, niin invertteri imee reilut 130 A. ja jos auto käynnissä, invertterillä 14v niin ottaa virtaa enää vaan 80-90 Amppeeria (mitattu tuolla veneen invertterillä, ja auton sisätilan lämppärillä) Noissa inverttereissä on huomattavasti kirjavuutta nimenomaan käynnistyskyvyissä: Minulla on 24v 600w invertteri, ja sillä lähtee iso porakone (850w?) käyntiin, ja jaksaa vetää kuivaan kuusilankkuun 5X70 puuruuvin kannan sentin upoksiin. Ja kaverin 1000w inverrterillä ei lähde pyörimään muuten kuin oikein varovasti, siis puuruuvia pitää pyörittää ilmassa, niin pitkään että kone käynnistyy.... ja minun veneen invertterillä toimii myös ok, tosin on 1000w jatk. 1300w 15 min/2400w 5 sek. Tuossa -Matti-:n invertterissä, missä piikkiteho 4000w, tuo 50mm2 johdot alkavat olla minimi, jos kaapelit on 4m pitkät, ja jos meinaa käyttää pietempiä aikoja imurointiin, niin pitää olla paljon amppeeritunteja akustossa..... Toki jos auto käy korotettua tyhjäkäyntiä, niin tilanne paljon parempi. |
![]() |
Luokat |
creepy crawler, hdj80, korinkorotus, toyota, vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HDJ80 | Monkku | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.08.2011 12:34 |
Myyty HDJ80 -90 | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.09.2010 18:33 |
Myyty HDJ80 -92 | jussi83 | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 09.01.2010 12:41 |
M: HDJ80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2006 08:12 |