Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2012, 15:10
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Enpä ollut huomannut päivityksiä.. ootko päässyt vielä testaamaan autoa minkä verran? Takakardaanikulmaa voisi ehkä vielä vähän muuttaa, axle wrapin takia pinioni kääntyy rasituksessa vähän alas -> kandee laittaa osoittamaan hieman jakoaskin ulostuloa ylemmäs. Tosin kunnon testaus ensin, taisi mullakin joskus olla aika liki tuollainen eikä ongelmia ollut.

Mitä tulee jousitolppien muokkaukseen, eikö olisi helpompi siirtää jousipetiä akselilla? Siellä on ihan loistavasti tilaa siirtää niitä taaemmas, tosin iskarikiinnikkeitä voi joutua muokkaamaan. Se alkuperäinen on jokatapauksessa vähän paska systeemi alhaalla ja ylhäällä, muuttaa molemmat niin että saa käytettyä lenkki-lenkki iskaria

Teitkö muuten kuinka paljon alkuperäistä pidemmät alatukivarret, tuollaisella korotuksella lyhkäsillä tukivarsilla on muuten ihan varmasti jouset ihan vituillaan. Pitkät tukivarret olisi paikallaan yli ~3-4" korotuksilla, jos haluaa oikeasti toimivan alustan.
Tukivarret on noin 3cm pisemmät kuin alkuperäset. Oon kyl miettiny, et muuttasin ne ylemmät vielä säädettäviksi, niin sais hiukan tota pinionin kulmaa paremmaksi. Tosin ei se paha oo tolla highpinion akselilla. Jokohan tällä setupilla mahtus 35" renkaat pyöriin edssäkin, kun talven aikana olis tarkotus hiukan noita renkaita päivitellä...

Uudet etuiskarit on jo jankittu, niin se tulee oleen alkuperäsellä kiinnitystavalla.

Jousien yläpäitä aattelin siirtää sillai et jyystää sen pyöreen laipan siitä pellistä irti ja boksaan 3mm levystä sellasen kotelon sinne yläpäähän niin saa hyvin tilaa siirellä sitä yläpäätä.

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.09.2012, 17:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

35" renkaat mahtuu pyörimään varsin järkevästi jo ~3" -> korotuksilla. Pelti on tehty leikattavaksi ja hitsattavaksi kuten olet tainnut huomata Tosin se että 35":t toimii auttavasti pienemmällä korotuksella niin etuakselia pitäisi siirtää n. 4cm eteenpäin alkuperäiseen nähden (eli siis korotuksen vaatima tukivarsien pidennys + n.4cm). Sitten ei tule ahdasta pyöräkotelon takana ja ohjauskilkkeetkin vielä mahtuu paikalleen. Toki vaikuttaa myös ajaako leveillä pökkyröillä vai vähän miedommilla renkailla miten mahtuu tai ei mahdu. Se on ihan sama vaikka olisi 6" tai 8" korotusta, niin peltiä joudut joka tapauksessa leikkaamaan ja taittamaan niin edessä kuin takana, jos haluat että sisäänjoustoja jää ja alusta toimii fiksusti.

Jousien asennonkorjauksen saa tietysti tehdä kuten haluaa, mutta sanoisin kahden akseliväliltä muutetun XJ:n ja yhden ZJ:n kokemuksella, että noi jousipedit on hyvin helppo siirtää.. Ne yläpäät jousissa on oikeastaan aika pirun hyvässä paikkaa ja asennossa, niin ei minun mielestä ole mitään syytä muuttaa sieltä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2012, 15:05
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Tuossa menneenä vk.loppuna onnistuin vääntelemään Xj:n raidetangon mutkalle sen verran mukavasti, että joutuu ottamaan projektin alle.
Noiden Massikan pallonivelten lisäksi, minkä vahvuisesta putkesta/tangosta meinasit raide,- ohjaustangot tehdä?
Tuo Xj:n orkkis raidetanko on kaiketi melko heppoista putkea. Tuolta Xj-info sivustolta jo tulikin tsekattua tuon Aussi-miehen visioita, mutta näytti keskittyvän tuossa asiassa valmistankojen ostoon.
Vinkit olisivat tervetulleita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2012, 15:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noin 32mm on sopiva ulkohalkaisija, seinämä jotain 4-6mm:n luokkaa (6mm lähempänä, niin jää sitten kierteidenkin kohdalle tavaraa). Sit ei ainakaan hajoa eikä kuitenkaan ole ihan järkkypainaviakaan. Riippuu toki myös käytettävistä raidetangonpäistä että mikä kierre niissä on.

Mua vähän mietityttäisi käyttää traktorien niveliä panhardissa jos on sieltä perspuolelta aparaattia, niissä tahtoo olla aikalailla väljää. Parempi ois uretaanipusla toiseen päähän ja jajoku flex jointti tjsp. toiseen päähän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2012, 20:38
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Joo, juurikin 32/22mm ainesputkee tuli kaikkiin noihin etupään hilppeisiin käytettyä.¨

luulis noiden työntövarren nivelien kestävän barhardina, ku niihin poraili rasvanipan paikat. Jotain jäykkää rasvaa kun tuuppaa reilusti, tosin nyt kun on kiinnikkeet niin helppo siihen on vaihtaa puslilla toteutettu varsi...

Täytyy napata kuvaa keulasta päivänvaliossa, kun eihän ne ihan alkuperäsen malliset enää oo
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2012, 20:45
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Joo, juurikin 32/22mm ainesputkee tuli kaikkiin noihin etupään hilppeisiin käytettyä.¨

luulis noiden työntövarren nivelien kestävän barhardina, ku niihin poraili rasvanipan paikat. Jotain jäykkää rasvaa kun tuuppaa reilusti, tosin nyt kun on kiinnikkeet niin helppo siihen on vaihtaa puslilla toteutettu varsi...

Täytyy napata kuvaa keulasta päivänvaliossa, kun eihän ne ihan alkuperäsen malliset enää oo
ei kestä... ;-)

ite suunnittelin tehä patrollin puslista
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2012, 09:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
luulis noiden työntövarren nivelien kestävän barhardina, ku niihin poraili rasvanipan paikat. Jotain jäykkää rasvaa kun tuuppaa reilusti..
Kyllä ne melko varmasti kestää, siitä ei ole kiinni. Mutta pienikin väljyys panhardissa tahtoo aiheuttaa woblausta, tai vähintään entistäkin pahempaa epätarkkuutta ohjaukseen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2012, 09:24
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä ne melko varmasti kestää, siitä ei ole kiinni. Mutta pienikin väljyys panhardissa tahtoo aiheuttaa woblausta, tai vähintään entistäkin pahempaa epätarkkuutta ohjaukseen..
Joo on huomattu Paratiisioffissa keväällä väänty se korinpuoleinen pallonivel yli ja väljää tuli reilusti. 40km/h oli maksimi siirtymänopeus kisassa. Tolla nopeudella viä pysy tiellä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 16:07 (GMT +2).