![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitelin äsken käsissäni lähes uutta tukikumia eikä se kyllä tuntunut yhtään sen ihmeellisemmältä kuin tuo oma vanhakaan.Varoittelusta huolimatta työnsin tuohon oman kumin aukkoon pätkän kumimattoa rullalla.Tuntu käsissäkin heti jämäkämmältä.Isot pojat on joskus vuorannut tukikumia/puslia sikafleksillä jäykemmiksi ja sit poraillu niihin keventäviä reikiä jos tuli liian jämäkkää. Koneen tyynyt näytti ehjiltä joten syylari säästynee ainakin flektin selkäsaunalta
__________________
J E E P just empty every pocket |
#2
|
||||
|
||||
![]()
mitäs eroa on np231 ja np 242 välillä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
231 = 2wd - 4hi - N - 4lo (= vain kiinteät nelivedot liukkaalle & rymyämiseen, ei saa ajaa pitävällä alustalla katuajossa)
242 = 2wd - 4hi - 4ft - N - 4lo (4ft = jatkuva neliveto kuivalle asvaltille yms., eli keskitasauspyörällinen) Kestävyyden puolesta 231 on jonkun 15-20% voitolla, mutta molemmat kyllä kestää normikäyttöä ja vähän rajumpaakin varsin hyvin. Molempia laatikoita on ollut myös tehokkaiden kasikoneiden perässä. 242 jos ei ole jakoaskin alueen siirtonivelet kunnolla säädöissä niin voi neliveto (varsinkin hidas) hyppiä pois päältä ja tuhoaa silloin helposti laatikon sisuskaluja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mistä tuo tieto muuten on peräisin? Vaikkapa tuossa http://en.wikipedia.org/wiki/New_Venture_Gear olevan taulukon mukaan ainakin mitoitukset olisivat juuri toisinpäin, eli 242 olisi vahvempi. Tietty käytännön kestävyys voi olla jotain muuta...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noi numerot NP/ NV jakolaatikoissa periaatteessa kertoo niiden kestosta, mutta ei ole mitään faktoja.
Monessakin paikkaa nähnyt luvut 231:lle 1600- 1900 lbs/ft. vakiona, 242 valmistajan ilmoituksen mukaan reilu 1600lbs/ft. Käytännössä kuitenkin 231 kestää enemmän kuin 242. 242hd- versio on sitten kestävämpi (ei löydy jeepeistä), jokseenkin samaa luokkaa esim. Rubicon- mallien 241OR:n kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Epätietoinenespoosta.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Edelleen NP-242
__________________
Killing time is not murder |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.denalitrucks.com/documents/Transfer%20Case%20Specifications%20Chart%2... Eli 231 ja 242 laatikoitakin löytyy pariakin versiota. Kuten Timo kirjoitti, niin tavan 242 ei ole kestävin valinta. NV242 1480 lbs NV231 1885 lbs NV231 HD 1940 lbs NV242 HD 2028 lbs Missä autoissa 242 HD laatikkoa on? Mulla on ollut se käsitys, että sitä löytyy jonkun mallin WJ:stä.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin tuossa yhdessä linkissä ollut 249 oli huomattavasti 242:sta vahvempi, mutta edessä olikin kirjainyhdistelmä NV eikä NP...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sama firma eri nimellä ![]() 242 on planeettapyörällisella tasaupyörästöllä oleva, 2h 4h jatkuva nelari, ja 4l pykälät 249 viskolla 4h ja 4L... viskoja on tiemmä hajonnut, muuten kestävyydestä en tiedä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |