![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vanhaa tarinaa mutta jatketaan perään. Eli miten laillisuus puoli tässä hommassa. Itse nakkasin tankin peräkonttiin ja menin konttorille niin alkoivat höpöttään kahdentankin luvattomuudesta?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mitäs tästä sanoo venäjän rajalla tullimiehet jos on 5-10 litran lisätankki?
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lisälämmittimellä saa olla erillinen tankki (kiinteä) ja molemmat saa tuoda täynnä soppaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarvi ainoastaan korkki hitsata "kannuun" ja laittaa paikalleen... Tämä sen takia koska venäjän nafta niin "paksua" jotta palopesät karstaantuivat yleensä ekalla reissulla tukkoon (seokset meni liian paksulle), koska suomalainen nafta palaa paljon herkemmin! Ja pihit kuskit laittoikin sinne löpöä "säästääkseen" kuluissa??? ![]() ![]() ![]() Sitte kaveri teki "ultimate" virityksen ittelleen kun oli bensa auto ja nafta lämmitin --> 5L jarrunestepurkin muovikorkkiin läpivienti ja kannu väärinpäin konehuoneeseen. Toimi n. viikon tällä tankkauksella...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ne mitään sano nyt tarttis rangeen hommata weba ja laittaa noin 50l tankki sille tai mikä hyvin mahtuu hantin kupeeseen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Henkilöautossa/pakussa jne saa olla max 60L tankki lisälämmittimelle, lakikirjan mukaan...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tiedossa on mut ei oikein tila riitä viksusti.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vähän aihetta sivuten. Auto on dieseli, mutta kulkeutu talliin taas bensawebasto niin onko tuohon millään virallisella taholla nokan koputtamista jos nakkaan tuon paikoilleen omalla tankilla? Hyvä puolihan tuossa olis dieseliversiota parempi luotettavuus varsinki sitten kovimmilla pakkasilla..
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
ex dodgessa oli konehuoneessa 4l lasinpesuneste kannusta tehty löpösäiliö webastolle ja ei tullut motkotusta siitä. ja hyvin pelitti
![]() eihän kellään sattus olemaan webaston asennus kuvia? että miten liitetään vesijärjestelmään ja sähköistä ne pääkytkennät.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on sitten touhuttu ja väännetty. Autona -96 sedani passatti ja bensakone. Konttiin laitoin 50l alumiini tankin ja koneen kupeelle diesel webaston.
Katsastus inssit raapi päätä ja ilmoitti ettei tää onnistu koska tulee paloturvallisuusvastaan(aika yllättävää mutta ei takerruta pikkuseikkoihin). Rajalla tulli ensin hymyili ja toivotti hyvää matkaa ja sitten soittivat perään ettei onnistu henkilöautossa(laki ei erottele millään tavalla). Hyötyajoneuvot sitten katsotaan erikseen. Yleisistä nettikirjoittelusta päätellen pääsee taas toteamaan et sarvikuonojenmaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Millähän mahtovat perustella? Monissa kuorma-autoissa on jo alunperin kaksi tankkia.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo kuorma auto vaan henkilö auto, on varmasti eroja millaisia muutoksia saa tehdä. Veikkaan itse että tässä vaan katsastusasemien välisiä eroja huokailen.
Liekkö tuota tarvii edes saada auton omiin tietoihin? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onhan vanhemmissa Jaguareissa 2 polttoainetankkia......
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tosiaan tullissa kelpaa kyllä joku 5-20l webaston tankki, mutta on turha laittaa kyytiin 200l tynnyriä, ja sanoa et se on polttoainekäyttöisen lämmittimen tankki :P
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Muutamista keskusteluista olen antanut itseni ymmärtää että saa olla lämmittimelle oma tankki max.50L. Mutta konttorin setä pyöritti päätä kun pyysin merkitsemään otteeseen. Taitaa käydä niin että ajelen tyytyväisenä ja nostan katsastukseen tankin pois. (Tällä ei siis mitään tekemistä auton alkuperäisen monitankkisuuden kanssa. Laki on siinä hyvin yksiselitteinen ilman tyyppihyväksyntää ei onnistu. Tässä joku ikäraja muuttuja myös.)
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
200L saa olla tullille lämmittimen tai kylmäkoneen tankki et menee verovapaana, koritehtaan asentamana tjsp... Eli jos tuoreen näköinen viritys niin paremp olla todistus.
Näyttövastuu kuitenkin aina tullilla ja laki ajaa ohi niiden omien ohjeiden tai käytäntöjen...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: hj 61 tankki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 19.06.2007 13:04 | |
O : bj tankki | uazman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 12.05.2007 22:11 |
O.HJ-61:N TANKKI | hoojii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.09.2006 13:18 |
O Ser IIA 88"P-A tankki | Bruno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 15.01.2006 13:27 |
pa-tankki | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.11.2004 08:15 |