Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2012, 05:43
Kilppari Kilppari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.11
Sijainti: Nummi-Pusula, Finland
Viestit: 32
Perusasetus

Moi.
Kertokaas miten ton Hiluxin saa helpoiten nostetua 3"?
Koitin selailla vastausta..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2012, 06:34
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppari Näytä viesti
Moi.
Kertokaas miten ton Hiluxin saa helpoiten nostetua 3"?
Koitin selailla vastausta..
Pikainen hakutulos sanoilla "hiluxin korotus" http://forums.offipalsta.com/search....archid=3727371
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2012, 08:28
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Onkos porukat rakennellu ns.takapenkkiä ln65 malliin? Mun tarttis 150 cm pitkäl junnul saada väsättyä joku penkki ja vyöt, mut ei oikeen ny synny ideoita.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2012, 12:33
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Viestit: 10
Perusasetus

Nyt on meiningissä vähän piristää hiluxia jossa on 2L kone ja siinä on tällä hetkellä turbo+välijäähdytin sekä vakio pumppu.
Tuo vakio pumppu ei oikein anna soppaa tarpeeksi joten nestepään vaihto ja pumpun säätö olisi edessä.
Eli kannattaako laittaa 2L-T:n pumppu vai saako tuon 2L pumpun menemään katsastuksesta läpi.
Eikös nuo ole käytönnössä täysin samat pumput mutta 2L-T:ssä on ahdonalainen syötön säätö?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2012, 21:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Parempi pumppu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Nyt on meiningissä vähän piristää hiluxia jossa on 2L kone ja siinä on tällä hetkellä turbo+välijäähdytin sekä vakio pumppu.
Tuo vakio pumppu ei oikein anna soppaa tarpeeksi joten nestepään vaihto ja pumpun säätö olisi edessä.
Eli kannattaako laittaa 2L-T:n pumppu vai saako tuon 2L pumpun menemään katsastuksesta läpi.
Eikös nuo ole käytönnössä täysin samat pumput mutta 2L-T:ssä on ahdonalainen syötön säätö?
Turbon pumppu on ehdottomasti parempi. Kokonais syöttö ei oo sen isompi kun nestepääkin taitaa olla sama mutta lähtee alhaalta vääntämään paremmin ja tehostaa turbon toimintaa. Jos ahdin ja muut on leimattu ni tuskin pumppu enää vaikuttaa leimalla,toisaalta vakio pumppu voi aiheuttaa ongelmia jos sitä kovasti kiristää. Turbon pumppu ei nosta päästöjä. Jos kovasti meinaat löylyä puristaa ni sitte ahdetunkin pumppu kaipaa isompia kamppeita mut vakio ahdetun pumppu riittää johki 120-140hv asti. Jos enempi mielii ni sit parempi pumppu mut sit alkaa vaihteisto huutamaan apuva eikä mikään puol miljoonaa ajettu kone sitä kestä muutenkaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2012, 21:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Olisiko posion lähettyvillä ketään hilux harrastajaa,joka haluaisi käydä koluamassa yhden hiluxin läpi ja antaa siitä arvion että onko kuinka laho jne. Sen verran tiedän että tekniikka ääntää mutta sen kanssa tulen toimeen,ruosteen kanssa en niinkään. Tästä autosta olisi kyse http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5039477
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2012, 22:02
HILUX D4D HILUX D4D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.09.12
Sijainti: Pohjois-Savo
Viestit: 5
Perusasetus

Hilux 2,5 -03 valot/pyöränlaakerit


Päivee
Semmosta aattelin kysellä, että onko muilla ollut ongelmia hiluksin sumu- ja kilvenvalojen kanssa? Polttimot vaihdoin ja osa olikin palaneita, mutta eipä tullut mitään elonmerkkejä. Sumuvalossa outo ilmiö kärryn kanssa, kun valokytkin on päällä (ei off asennossa) kun painan jarrua syttyy mittaristoon sumuvalon merkkivalo ja se ei edes sammu kun nostaa polkimen. Takana ei kuitenkaan vilka muut kuin jarruvalot. Tämä siis vain kun kärryn valot ovat kytkettynä. Mistä kannattasi alkaa vikaa etsimään?

Toinen kysymys koskee pyörän laakereita. Kuuluuko vetoakselin heilua takana noin 2-4 mm sivusuunnassa? väljyyttä ylös alas tai eteen taakse ei ole havaittavissa. Kesän aikana perä vuoti öljyä rummun sisään ja vaihdoin tiivisteen. Eipä kestänyt pitkään, kun nyt taas on rumpu märkänä. Mikä noita stefoja oiken syö, onko laakeri oikeasti väljä vai mikä on. Autolla ajettu vasta 159000. Laakeri sarjan lähtöhinta tojolla oli 250, mutta lupasi myydä 215€. Sinne ei edes muka käy tavalliset laakerit, kun sisäkoolissa on joku kartio systeemi ja laakerin sisäkooli on normaalia leveämpi. Tämä tieto tojotalta.
PS. maanantaina viim. katsastus päivä ja takajarrukaan ei pidä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2012, 12:33
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Nyt on meiningissä vähän piristää hiluxia jossa on 2L kone ja siinä on tällä hetkellä turbo+välijäähdytin sekä vakio pumppu.
Tuo vakio pumppu ei oikein anna soppaa tarpeeksi joten nestepään vaihto ja pumpun säätö olisi edessä.
Eli kannattaako laittaa 2L-T:n pumppu vai saako tuon 2L pumpun menemään katsastuksesta läpi.
Eikös nuo ole käytönnössä täysin samat pumput mutta 2L-T:ssä on ahdonalainen syötön säätö?
Jos on vakio 2l koneen imusarja niin pumput joissa on ahdonalainen syötön rajoitin, ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa kunnolla säädettyä. Itellä 2l-t lj jossa 9mm np, eli ei taida pumpun vaihot välttämättä auttaa. Mutta 2l2, 2l2t ja 2-CT->td E carinoissa 10mm np:llä pumppu. Itellä hiluxissa 2l-kone td carrinan 10np pumpulla johon vahdettu ahtamattoman pumpun kansi. Suosittelen turbollisiin 10 np:tä vaikkei älyttömiä tehoja otakkaan koska ruiskutus aika lyhenee ja savutus vähenee... Nyt ei vaan uusikaan vakiokytkin enää pidä...

Mikä turbo sulla on siinä?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2012, 19:50
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Jos on vakio 2l koneen imusarja niin pumput joissa on ahdonalainen syötön rajoitin, ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa kunnolla säädettyä. Itellä 2l-t lj jossa 9mm np, eli ei taida pumpun vaihot välttämättä auttaa. Mutta 2l2, 2l2t ja 2-CT->td E carinoissa 10mm np:llä pumppu. Itellä hiluxissa 2l-kone td carrinan 10np pumpulla johon vahdettu ahtamattoman pumpun kansi. Suosittelen turbollisiin 10 np:tä vaikkei älyttömiä tehoja otakkaan koska ruiskutus aika lyhenee ja savutus vähenee... Nyt ei vaan uusikaan vakiokytkin enää pidä...

Mikä turbo sulla on siinä?
Siinä on nyt holset hx25w. Lähinnä meinasin että jos kutittelis vähän lisää voimaa irti tuosta koneesta vaihtamalla pumppuun nestepään.
Sen takiahan minä meinasin 2l-t:n pumppua kun siinä on se ahdonailainen syöttö että saa tuon vehkeen sitten savutuksesta menemään läpi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.09.2012, 20:02
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Siinä on nyt holset hx25w. Lähinnä meinasin että jos kutittelis vähän lisää voimaa irti tuosta koneesta vaihtamalla pumppuun nestepään.
Sen takiahan minä meinasin 2l-t:n pumppua kun siinä on se ahdonailainen syöttö että saa tuon vehkeen sitten savutuksesta menemään läpi.
Itellä menny vakiopumpulla läpi heittämällä päästöistä, jos ei mene niin syöttöruuvia pienemmälleen..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.09.2012, 20:23
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Onkos porukat rakennellu ns.takapenkkiä ln65 malliin? Mun tarttis 150 cm pitkäl junnul saada väsättyä joku penkki ja vyöt, mut ei oikeen ny synny ideoita.

Jotenki jääny mieleen tämmönen ku ollu vähä itelläki suunnitteilla joskus..

Toivottavasti azizp ei suutu kuva lainasta?!

http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=63449

Viimeksi muokannut -Jallu- : 06.09.2012 20:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 20:23 (GMT +2).