![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1051
|
|||
|
|||
![]()
Moro,
huomasin tuossa 3"-korotuksen laitettuani, jotta LN-65 Hiluxi kaipaisi pitemmät iskarit. Olisiko kellään vinkkejä joko nos-osista (esim.oliko jonkun landcruiserin iskarit sopivat, HJ60?), tai esim. rancheron iskareista jotka sopisivat ko.autoon.? Viimeksi muokannut Hek0 : 12.08.2012 11:00 |
#1052
|
||||
|
||||
![]()
omaani laitoin hj60:sen etuiskarit eteen. tein tosin alakiinnikkeet uudet. ku hojosa 16mm tappi alapääsä. oisko 10 cm pitemmät ollu ku hilun.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#1053
|
||||
|
||||
![]()
mitkä laatikot passaa ln46 malliin?käykö esim.takapotkusen laatikko? ja jos jollakin olis myytävänä laatikko,niin voipi laitella yv.
|
#1054
|
||||
|
||||
![]() Kaaviota tai selkeitä asennus ohjeita...
Eli hiluksissa paikoillaan Nissan vaneten 90A laturi ja piuhoja jää "reilusti" yli (hiilisillan liitin mainitakseni) entisestä... Laturissa sisäinen jännitteensäädin ja nyt haeskellaan asennus kaaviota että saadaan sähköt kulkemaan OIKEIN ilman jouluvalo efektejä tahi muita oikosulkuja... Puhelinta on käytetty ja yv:täkin viskottu vielä vaan ei oikeaa vastausta tullut... Jotain infoa jos jollain asiasta tietävällä jos on viskata niin mielellään otan vastaan...
![]() ![]() |
#1055
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1056
|
|||
|
|||
![]() Itseäni oikaisten.Lainaus:
|
#1057
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaanpa tänne kysymystä. Onko kukaan vaihtanut LN110 Hiluxiin HJ61.n akseleita. Saako leimalle? Autolla ajetaan paljon työajoa ja välillä leikitään metässä. Alkaa jo pikkuhiljaa tympäsemään korjailla noita periä ja "erillisjousitus" on suoraan sanottuna surkea maastossa.
|
#1058
|
|||
|
|||
![]() Saa.Lainaus:
|
#1059
|
|||
|
|||
![]() Hilux laiskuus vika vai ominaisuus ?
LN110 2L koneellinen Hilux on mielestäni hiukka laiskanoloinen (ei yhtä laiska kuin kuljettajansa). Mittarissa on vasta 346tkm. En tiedä onko koneelle tehty jotain, mutta ei pulputa paisarissa, ei mee öljyt ja veet sekaisin. Starttaa heti, ei kolise missään. Kuorma päällä ei kiihdy mihinkään. Tää ei siis ole rikki, mutta jos haluaisi lisää kiihtyvyyttä, niin mitä pitäisi tehdä? Turbon lisäys tai joku muu kone ei olisi nyt ihan ekana mielessä. Tartteeks avata koppa ja vaihtaa jotain ? Onko jotain helppoa keinoa lisätä koneeseen puhtia ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1060
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#1061
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olsiko venttiili / männänrengasremontti oikea tie palauttaa tuo 2L takaisin iskuun ? ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1062
|
|||
|
|||
![]()
Laiskahan toi turboton on kun normikunnossa tuo turbollinenkaan ei mikään tykki ole.
Kuormaa vielä jos laittaa niin onhan tuollainen ahtamaton kyykyssä. Syöttöruuvilla saa tuohon turbottomaan kulutusta ja savua lisää, ei juurikaan muuta. Turbolla tuohon saa sitten lisää pikkuisen, pumppua joutuu hieman rukkaamaan jos haluaa muutakin kun tuon pikkuisen. |
#1063
|
|||
|
|||
![]()
Siinähän on ne julmat 65 heppaa et ei se oo uutenakaa mikää raketti ollu. Turbolla saa vähän lisää happea, mutta kannattaako vaivautua? Jos oikeesti tartteis lisää vääntöä niin pitäis saada suoraan isompi kone tohon. Parhaitenhan se mylly kestää kun se pidetään mahdollisimman alkuperäisenä, eikä tossa 350tkm kohdilla pitäis vielä mitään erikoisia remontteja olla edessä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1064
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ote mainostaa, että on mahtavat 79 hevosvoimaa mutta voi olla, että osa on jo karannutkin. Ajattelin pitää ihan alkuperäisenä, ei mulla oikein riitä osaaminen; ainakaan sellaiseen jossa alkaa kannenpultit aukeilemaan, männät näkymään tai johon sisältyy muu megatyrimismahdollisuus. ![]() Mä keskityn vaan puuhommiin ja ruoste-estoon ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1065
|
|||
|
|||
![]() Tehopuutteeseen.
Semmosen mä ehkä tekisin et käyttäsin suuttimet irti ja veisin Diesel pajalle ja uudet kärjet ja säätö. Venttiilit vois kans säätää,ilmanputsari on kans oleellinen teho mielessä. Jos koneen mielii pitää kunnossa ni siinä tärkeimmät.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#1066
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noi suuttimet vois olla seuraavana vuorossa. Lienevät vaan tuhannen tiukassa kiinni. ilmanputsari on vaihdettu ihan äskettäin ja öljytkin on ihan uudet+filtteri. Mitähän tullanen suutinhuolto mahtaa kustantaa ? Venttiilien puolesta kone on palasäätöinen enkä mä ainakaan osaa noita säätää. Jos ois ollu ihan tavalliset niin oishan ne jo säädetty. Mutta otan kopan auki ja ainakin mittaan välykset, voihan ne olla ihan kohallaankin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1067
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vääntöäkin on riittävästi ainakin normiajoon ja ajaahan ne jotkut jopa offia ![]() Tuohon laiskuuteen vaikuttaa paljon rengastuskin (normi ahtamaton ja normi turbokin). |
#1068
|
||||
|
||||
![]()
Tietääkö muuten joku paljonko on 2lt suuttimien avautumispaine?
|
#1069
|
|||
|
|||
![]()
Ei yleensä ole tuhannen tiukassa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#1070
|
|||
|
|||
![]() Kiitos, tää on mukava tieto. Tähän saakka kaikki on ollut ihan sikatiukassa, mut koska hankin iskumutterivääntimen, niin nyt ei niin haittaa. Ainoa huono puoli tuossa on se, että voi katketa pultit.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1071
|
|||
|
|||
![]() Momentti..
Sit tärkee huomio noit suutinrunkoja kiristäessä et niitä EI PIDÄ kiristää liikaa,muistaakseen saattaa esikammio nitkahtaa jos kirii liikaa. Tiivisteet kans ehdottomasti vaihtaen ja pinnat puhdistaen samalla. Suutinputkia ei myöskään tule kiristää liikaa. Joskus nähny rikkoutuneita tiivisteitäkin,luultavasti liian tiukkuuden takia. Eli niille on annettu momentti jota en nyt muista mut sen saa vaik toyota infosta.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#1072
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1073
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#1074
|
|||
|
|||
![]() Tiivisteet...
Voihan sihen kierteeseen vähä kuparitahnaa sipasta. Tarkkana sen pohjatiivisteen kansa,paskaa ei saa olla välissä ja rinkula tais olla sisäreijästään 9mm ja ulkohalk. 13mm joten pientä on. Sit on semmosen kupari rinkulat vielä,ne oli muistaakseen 17mm jostain suunnasta,niit ei tarvi välttämättä vaihtaa kun ovat lämmön pois johtamisen takia ja mitä lie muuta. Puhtauden kanssa muutenkin tarkkana kun ei tarvi isoa knööiä ni suutin ei toimi kunnolla.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#1075
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |