![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja jos ääni on semmonen että alasimeen hakkaa vasaralla niin sitte siellä o suihku jumissa...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
|
#2
|
|||
|
|||
Ja testaus...
Ja testasus et auto käyntiin, ja ottaa suihkuputkee auki yksitellen... Mikäli ääni katoaa, niin vika löytyi ja paikantui suuttimeen. Mikäli ei, niin sitten sisällä vikaa.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
piti pikkasen käydä kokeilees ku säätelin lukkoperän esijännityksii.... näyttäs ruopivan ny molemmiilla. http://s1058.photobucket.com/albums/...urrent=048.mp4
|
|
#4
|
|||
|
|||
jarruputki
Pitäisi uusia keskeltä taakse menevä pitkä jarruputki. Ilmeisesti kivi syönyt siistin pienen reijän tankin kohdalle.
Pari pikku-ppi kysymystä: Millä lailla olette vetäneet uutta putkea taakse jos olette jättäneet vanhan paikalleen tai ette ole pujottaneet ja purkaneet vanhaa ja laittaneet sen tilalle? Meleko kimurantin näköinen reitti, ruosteisissa kiinnikkeissä mukana dieselin vedot. Oletteko ostaneet jostakin valmiin putken vai tehneet kokonaan itse uuden? Pitäisikö metallliputken ja taka-akselille menevän kumiputken irrota toisistaan heleposti? Kohtahan nuo ovat neljännesvuosisadan olleet liitossa, niin meleko tiukkaa tuntuisi tekevän. Varmaan tämän ikäisissä muutkin jarruputket/letkut vaihtoiän tuntumassa. Millä kierteellä muuten ovatten nämä nissanin putket? Edit: Jyrden tuossa jo alempana asiaan vastasikin. Laitoin uuden putken liittimineen (TX-TX) (motonetista 12,50 eur) kulkemaan omaa linjaansa runkopalkin päällä, en lähtenyt seisontajarruvaijeria ja takavalojen sähköjohtoja irroittelemaan ja pujottelemaan entisen paikalle. Jätin jämät sinne ja tein siis uuden linjan. Hitsailin sille omat kiinnityskorvakkeet ja nappasin paikalleen. Ilmasin jarrut ja homma pelaa. Tiukin liitos oli akselin päällä ylempi putken ja kumiletkun liitos, muutaman tunnin crc-virutuksen ja naputtelun jälkeen aukesi, ehjänä. Kahvilla käynti kannattaa, säilyy osaset ehjempänä.
__________________
Viimeksi muokannut juhaj : 27.08.2012 12:42 Perustelu: Valamista tuli. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kyllä sen saa pujotettua, jos vaan on suht suoraa putkee. Pää toki suojattuna.
Päät niissä pukteissa TXt molemmin päin. Olikohan 10x1 se kierre sitten. Ja ei kannata itte ostaa putkee ja välineitä, kun kaupastakin saa mittoilla valmiita. Mut sit asia erikseen, jos on välineet ja tekee muutenkin. EI ihan yhden takia kannata ostaa välineitä. Itse paikallisella kolarikorjaamolla teettänyt noita putkia, ja jälestä päin vara-osakauppiaallakin ku ei omia välineitä oo ja tarve pari kertaa vuodessa. ja ku sit ois aina putki loppu. Kiinnihän ne varmasti on... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Heps!
Ykköskoppainnen terrano kävi konttorilla ja mukaan lähti odotetusti pitkä lista korjausta kaipaavista alustan osista. Mitenkäs nuo motonetin osat asiaansa ajavat, vai kannattaako suosiolla katsella jotakin muuta niveliksi yms - vinkkejä? Ikävämpi juttu oli, että teknisesti auto oli muuten kohtuu hyvässä tikissä konttorille mennessä (näin luulin, kun oli nöyrästi ja hyvin pelannut). Poistullessa auto ei yhtäkkiä enää pysykään itsekseen käynnissä, vaan kone täristää ja kaasua pitää koko ajan antaa ettei sammu. Putkesta pöllyttelee tummaa savua... Olisko kokeneemmilla veikkauksia, mitä koneesta ovat saaneet konttorilla porsimaan. En ole vielä itse Terranoa nähnyt, mutta remontiltahan tuo heti kättelyssä kuulostaa.. Kiitokset vinkeistä jo etukäteen! |
|
#7
|
|||
|
|||
Motonet....Lainaus:
Sit tuohion konttorilla tulleeseen vikaan vois sanoa, että ei tykkännyt päästöjen mittaamisesta mikäli dsl laite. Voi olla mäntä hajonnut, mutta siit kyllä aiheutus jo ääniä ylimääräsiäkin. Ku pääset lähelle niin kuullostele ja kerro miten käypi kone ku saa tulille. |
|
#8
|
|||
|
|||
1992 king cabin napalukot 1986 kingiin
Käykö 1992 king cabista manuaaliset napalukot 1986 kingiin automaattisten napalukkojen tilalle?
Kaverilla olisi kohtuu edulliset uudehkot, joten omaan rassiini sellaisia haaveilisin. Onko kenelläkään hyvää kuvaa tuon napalukon sisuksesta, sekä mitä osia siinä akselilla pitää olla kun omassa taitaa jotain puuttua toiselta puolelta. Auttakaapas mäessä. Viimeksi muokannut JTH77 : 12.09.2012 19:34 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tulipahan käytettyä nuo automaattiset napalukot poissa kun eivät ole sitten kevään jälkeen kytkeytyneet.. Joku oli työntänyt ne vaseliinia täyteen ja vaseliini oli jo sen näköistä että en ihmettele kun ei kytkeydy
Putsasin ne ja neliveto kytketyy jälleen! Mutta mitä rasvaa nuihin olisi tarkotus laittaa? Vaseliinia ei vissiin ainakaan?
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
kuuluuko kardaanin vääntää perää?
kun lähtee eteenpäin perä vääntyy ylös päin ja taakase niin alaspäin. ja tärisee koko koppi aina kun lähtee liikkeelle. ja sit mikä tuo letkunpätkä on mikä lähtee perästä vasemmalta puolelta? auto siis -92 pickuppi |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kiristä lehtijouset eli ne u-pultit on päässy löysälle, se on huohotinputki mikä lähtee siitä murikan vierestä akselin päältä.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Muutamat kysymykset liittyen tuohon nissanin ihmeeseen vm 87.
Vaihdelaatikko, kuinka tarkka laite tuo yleensä on vaihteiden vaihtamisen suhteen? Omassani tuntuu lähes joka vaihto hieman rutisevan ellei ole tarkkana. Vanhoilla ölpillä sama juttu, ei ylimääräistä lastua öljyjen seassa. Sama "ongelma" jatkuu nyt uusilla öljyillä. Liikkeellelähtö. Eteenpäin = rutinaa lähdön aikana (Hieman saman kaltainen ääni kun 100% lukolla lähtisi kääntämään asfaltilla hitaassa vauhdissa). Taaksepäin ongelmaa ei ole. Renkaiden kiinnitys. Mutterit sorvattu pilalle, millä nousulla nuo jengat mahtavat olla? - Kyllä olen laiska ja kysyn täältä ensin ennen kuin ihmettelen enempää.
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#14
|
|||
|
|||
Mitä öljyjä?
Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?
|
|
#15
|
|||
|
|||
Käyttöohjekirjasta...Lainaus:
Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään. eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa jo aivoon kun rahisee niin kovasti |
|
#17
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Mikäs KCn jakiksen normi välitys on ?
Jäi äsken tuommoiseen malliin lattialle varaosa KCn jakis Jospa tälle vuotta sai jotain hilijaasta menoa .................... Missähän hinnoissa tuo galminin jakiksen välitykset liikkuu ? |
|
#19
|
|||
|
|||
|
sitä lukkoo saa tiukattuu kun lisää levyjä sinne lukkoyksikköön... mulla oli toinen jousikuormalevykin poikki mutta onneks oli toinen perä mistä sai tarpeelliset nippelit... on noihin takapuolelta purettaviin periin ihan simppeli homma kyllä tehdä. joku viisas osais varmaa sanoo et paljo siin pitää olla esijännitystä kun sitä lukkopakettii puristaa kasaa et on sopivan tiukka sitte ku ite aukasin useemman kerran ja pelailin niitten levyjen kanssa ennenku oli sopiva....
|
|
#20
|
|||
|
|||
|
Heps!
Tuli hommattua ykkösmallinen Terrano 2.7TD-koneella, mutta sellaiselle ei taida olla omaa ketjua. Mutta taitaa ainakin joiltain osin olla king capin kanssa samanmoinen, joten ajattelin tänne laittaa muutaman tyhmän kysymyksen. - Tohtiiko vitosvaihteella vetää kärröä, vai hajottaako moinen lootan kuinka helposti? Mitän hirveän raskasta ei olisi tarkoitus kiskoa, lähinnä lohivenettä ja ehkäpä hirviä.. - Oliko niin, ettei tämmöisessä ole jakohihnaa eikä ketjua, vaan joku yllärivaihtoehto c? Jos, niin minkälaisia huoltotoimenpiteitä moiset kaipaavat? - Kolmas yleiskyssäri liittyypi rattaisiin, eli alla on tällä hetkellä 235/70/15 BFG All Terrainit. Minkäslaisia paineita moisissa kannattaapi pittää? Josko ymmärsin oikein, on alla joskus pyörineet 33", kuulemma niin, että takana sprinterin jouset ja edestä sauvat tappiin - voiskohan onnistua, vai onko toiveajattelua? Auto tuli hommattua semmoiseen keveään erä- ja metsäkäyttöön, eli mitään kovin raskasta offailua tuskin (ainakaan vielä) tulee harrastettua. Tuolla ostos-puolella jo jottain ossaa kyselinkin, ja oikein mukavasti on osia täältä löytynyt - kiitoksia vaan kaikille aktiivisille, ja kiitokset jo etukteen avartavista vastauksista ja avusta! Hieno palsta!
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
| Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
| Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
| M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
| M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |