Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2012, 17:51
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Tuskin nyt kardaanista, jos ei vedolla tee sitä... Vedon allaessa ja moottorijarruttaessa kolisee, kun se ois merkki et tukilaakerin kannakkeenkumi on hajoamassa tai jo löystynyt.
Nakutus viittaa kyllä moottoriin, joskin vikana voi olla venttiilin nostimen pohjan hajoaminen. Tai sitten männästä helman hajoaminen.


ja jos ääni on semmonen että alasimeen hakkaa vasaralla niin sitte siellä o suihku jumissa...

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2012, 08:18
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja testaus...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
ja jos ääni on semmonen että alasimeen hakkaa vasaralla niin sitte siellä o suihku jumissa...
Ja testasus et auto käyntiin, ja ottaa suihkuputkee auki yksitellen... Mikäli ääni katoaa, niin vika löytyi ja paikantui suuttimeen. Mikäli ei, niin sitten sisällä vikaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2012, 20:01
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

piti pikkasen käydä kokeilees ku säätelin lukkoperän esijännityksii.... näyttäs ruopivan ny molemmiilla. http://s1058.photobucket.com/albums/...urrent=048.mp4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2012, 11:03
juhaj juhaj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.12
Sijainti: Pohjois-Sawo
Viestit: 50
Perusasetus

jarruputki


Pitäisi uusia keskeltä taakse menevä pitkä jarruputki. Ilmeisesti kivi syönyt siistin pienen reijän tankin kohdalle.
Pari pikku-ppi kysymystä:
Millä lailla olette vetäneet uutta putkea taakse jos olette jättäneet vanhan paikalleen tai ette ole pujottaneet ja purkaneet vanhaa ja laittaneet sen tilalle?
Meleko kimurantin näköinen reitti, ruosteisissa kiinnikkeissä mukana dieselin vedot.
Oletteko ostaneet jostakin valmiin putken vai tehneet kokonaan itse uuden?
Pitäisikö metallliputken ja taka-akselille menevän kumiputken irrota toisistaan heleposti?
Kohtahan nuo ovat neljännesvuosisadan olleet liitossa, niin meleko tiukkaa tuntuisi tekevän. Varmaan tämän ikäisissä muutkin jarruputket/letkut vaihtoiän tuntumassa.
Millä kierteellä muuten ovatten nämä nissanin putket?
Edit:
Jyrden tuossa jo alempana asiaan vastasikin.
Laitoin uuden putken liittimineen (TX-TX) (motonetista 12,50 eur) kulkemaan omaa linjaansa runkopalkin päällä, en lähtenyt seisontajarruvaijeria ja takavalojen sähköjohtoja irroittelemaan ja pujottelemaan entisen paikalle. Jätin jämät sinne ja tein siis uuden linjan. Hitsailin sille omat kiinnityskorvakkeet ja nappasin paikalleen. Ilmasin jarrut ja homma pelaa.
Tiukin liitos oli akselin päällä ylempi putken ja kumiletkun liitos, muutaman tunnin crc-virutuksen ja naputtelun jälkeen aukesi, ehjänä. Kahvilla käynti kannattaa, säilyy osaset ehjempänä.
__________________

Viimeksi muokannut juhaj : 27.08.2012 12:42 Perustelu: Valamista tuli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2012, 18:04
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kyllä sen saa pujotettua, jos vaan on suht suoraa putkee. Pää toki suojattuna.
Päät niissä pukteissa TXt molemmin päin. Olikohan 10x1 se kierre sitten. Ja ei kannata itte ostaa putkee ja välineitä, kun kaupastakin saa mittoilla valmiita. Mut sit asia erikseen, jos on välineet ja tekee muutenkin. EI ihan yhden takia kannata ostaa välineitä.
Itse paikallisella kolarikorjaamolla teettänyt noita putkia, ja jälestä päin vara-osakauppiaallakin ku ei omia välineitä oo ja tarve pari kertaa vuodessa. ja ku sit ois aina putki loppu.
Kiinnihän ne varmasti on...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2012, 17:30
Sampo Sampo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 51
Perusasetus

Heps!

Ykköskoppainnen terrano kävi konttorilla ja mukaan lähti odotetusti pitkä lista korjausta kaipaavista alustan osista. Mitenkäs nuo motonetin osat asiaansa ajavat, vai kannattaako suosiolla katsella jotakin muuta niveliksi yms - vinkkejä?

Ikävämpi juttu oli, että teknisesti auto oli muuten kohtuu hyvässä tikissä konttorille mennessä (näin luulin, kun oli nöyrästi ja hyvin pelannut). Poistullessa auto ei yhtäkkiä enää pysykään itsekseen käynnissä, vaan kone täristää ja kaasua pitää koko ajan antaa ettei sammu. Putkesta pöllyttelee tummaa savua... Olisko kokeneemmilla veikkauksia, mitä koneesta ovat saaneet konttorilla porsimaan. En ole vielä itse Terranoa nähnyt, mutta remontiltahan tuo heti kättelyssä kuulostaa..

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2012, 17:45
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Motonet....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sampo Näytä viesti
Heps!

Ykköskoppainnen terrano kävi konttorilla ja mukaan lähti odotetusti pitkä lista korjausta kaipaavista alustan osista. Mitenkäs nuo motonetin osat asiaansa ajavat, vai kannattaako suosiolla katsella jotakin muuta niveliksi yms - vinkkejä?

Ikävämpi juttu oli, että teknisesti auto oli muuten kohtuu hyvässä tikissä konttorille mennessä (näin luulin, kun oli nöyrästi ja hyvin pelannut). Poistullessa auto ei yhtäkkiä enää pysykään itsekseen käynnissä, vaan kone täristää ja kaasua pitää koko ajan antaa ettei sammu. Putkesta pöllyttelee tummaa savua... Olisko kokeneemmilla veikkauksia, mitä koneesta ovat saaneet konttorilla porsimaan. En ole vielä itse Terranoa nähnyt, mutta remontiltahan tuo heti kättelyssä kuulostaa..

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen!
Kyllähän ne motonetinkin nivelet kestää, jos pääsee itte valkkaan vielä osat. Mut mikäli ns. kestävät haluaa ni tiluuttaa 555 tai Nippartsina ne, kun kummassakin tulee rasvanipalliset nivelet sitten.

Sit tuohion konttorilla tulleeseen vikaan vois sanoa, että ei tykkännyt päästöjen mittaamisesta mikäli dsl laite. Voi olla mäntä hajonnut, mutta siit kyllä aiheutus jo ääniä ylimääräsiäkin.

Ku pääset lähelle niin kuullostele ja kerro miten käypi kone ku saa tulille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.09.2012, 18:24
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

1992 king cabin napalukot 1986 kingiin


Käykö 1992 king cabista manuaaliset napalukot 1986 kingiin automaattisten napalukkojen tilalle?
Kaverilla olisi kohtuu edulliset uudehkot, joten omaan rassiini sellaisia haaveilisin.
Onko kenelläkään hyvää kuvaa tuon napalukon sisuksesta, sekä mitä osia siinä akselilla pitää olla kun omassa taitaa jotain puuttua toiselta puolelta.
Auttakaapas mäessä.

Viimeksi muokannut JTH77 : 12.09.2012 19:34
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.09.2012, 10:27
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Tulipahan käytettyä nuo automaattiset napalukot poissa kun eivät ole sitten kevään jälkeen kytkeytyneet.. Joku oli työntänyt ne vaseliinia täyteen ja vaseliini oli jo sen näköistä että en ihmettele kun ei kytkeydy Putsasin ne ja neliveto kytketyy jälleen! Mutta mitä rasvaa nuihin olisi tarkotus laittaa? Vaseliinia ei vissiin ainakaan?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.09.2012, 21:51
Ratsuni Ratsuni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: pori
Viestit: 30
Perusasetus

kuuluuko kardaanin vääntää perää?
kun lähtee eteenpäin perä vääntyy ylös päin ja taakase niin alaspäin.
ja tärisee koko koppi aina kun lähtee liikkeelle.

ja sit mikä tuo letkunpätkä on mikä lähtee perästä vasemmalta puolelta?

auto siis -92 pickuppi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.09.2012, 05:39
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ratsuni Näytä viesti
kuuluuko kardaanin vääntää perää?
kun lähtee eteenpäin perä vääntyy ylös päin ja taakase niin alaspäin.
ja tärisee koko koppi aina kun lähtee liikkeelle.

ja sit mikä tuo letkunpätkä on mikä lähtee perästä vasemmalta puolelta?

auto siis -92 pickuppi

kiristä lehtijouset eli ne u-pultit on päässy löysälle, se on huohotinputki mikä lähtee siitä murikan vierestä akselin päältä.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.09.2012, 09:07
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Muutamat kysymykset liittyen tuohon nissanin ihmeeseen vm 87.

Vaihdelaatikko, kuinka tarkka laite tuo yleensä on vaihteiden vaihtamisen suhteen? Omassani tuntuu lähes joka vaihto hieman rutisevan ellei ole tarkkana.
Vanhoilla ölpillä sama juttu, ei ylimääräistä lastua öljyjen seassa. Sama "ongelma" jatkuu nyt uusilla öljyillä.

Liikkeellelähtö. Eteenpäin = rutinaa lähdön aikana (Hieman saman kaltainen ääni kun 100% lukolla lähtisi kääntämään asfaltilla hitaassa vauhdissa). Taaksepäin ongelmaa ei ole.

Renkaiden kiinnitys. Mutterit sorvattu pilalle, millä nousulla nuo jengat mahtavat olla?

- Kyllä olen laiska ja kysyn täältä ensin ennen kuin ihmettelen enempää.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.09.2012, 15:18
SaPa SaPa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.11
Sijainti: Eura
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Muutamat kysymykset liittyen tuohon nissanin ihmeeseen vm 87.

Vaihdelaatikko, kuinka tarkka laite tuo yleensä on vaihteiden vaihtamisen suhteen? Omassani tuntuu lähes joka vaihto hieman rutisevan ellei ole tarkkana.
Vanhoilla ölpillä sama juttu, ei ylimääräistä lastua öljyjen seassa. Sama "ongelma" jatkuu nyt uusilla öljyillä.

Liikkeellelähtö. Eteenpäin = rutinaa lähdön aikana (Hieman saman kaltainen ääni kun 100% lukolla lähtisi kääntämään asfaltilla hitaassa vauhdissa). Taaksepäin ongelmaa ei ole.

Renkaiden kiinnitys. Mutterit sorvattu pilalle, millä nousulla nuo jengat mahtavat olla?

- Kyllä olen laiska ja kysyn täältä ensin ennen kuin ihmettelen enempää.
Pyöränmutterit 12x1,25
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.09.2012, 11:15
Zabu Zabu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.09.12
Sijainti: Susiraja
Viestit: 12
Perusasetus

Mitä öljyjä?


Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.09.2012, 08:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Käyttöohjekirjasta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zabu Näytä viesti
Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?
Vaihteistoon; GL-4:sta (80W-90 siis) ja vetopyörästöön GL-5:sta (75W-90).

Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.09.2012, 17:48
Ratsuni Ratsuni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: pori
Viestit: 30
Perusasetus

mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään.

eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin
pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa
jo aivoon kun rahisee niin kovasti
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.08.2012, 21:48
SaPa SaPa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.11
Sijainti: Eura
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
piti pikkasen käydä kokeilees ku säätelin lukkoperän esijännityksii.... näyttäs ruopivan ny molemmiilla. http://s1058.photobucket.com/albums/...urrent=048.mp4
Mites tuo lukon säätö tapahtuu? omasta tarttis saada vähän piukemmaksi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.08.2012, 01:12
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

Mikäs KCn jakiksen normi välitys on ?
Jäi äsken tuommoiseen malliin lattialle varaosa KCn jakis Jospa tälle vuotta sai jotain hilijaasta menoa ....................
Missähän hinnoissa tuo galminin jakiksen välitykset liikkuu ?



Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 26.08.2012, 15:00
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

sitä lukkoo saa tiukattuu kun lisää levyjä sinne lukkoyksikköön... mulla oli toinen jousikuormalevykin poikki mutta onneks oli toinen perä mistä sai tarpeelliset nippelit... on noihin takapuolelta purettaviin periin ihan simppeli homma kyllä tehdä. joku viisas osais varmaa sanoo et paljo siin pitää olla esijännitystä kun sitä lukkopakettii puristaa kasaa et on sopivan tiukka sitte ku ite aukasin useemman kerran ja pelailin niitten levyjen kanssa ennenku oli sopiva....
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 31.08.2012, 20:14
Sampo Sampo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 51
Perusasetus

Heps!

Tuli hommattua ykkösmallinen Terrano 2.7TD-koneella, mutta sellaiselle ei taida olla omaa ketjua. Mutta taitaa ainakin joiltain osin olla king capin kanssa samanmoinen, joten ajattelin tänne laittaa muutaman tyhmän kysymyksen.

- Tohtiiko vitosvaihteella vetää kärröä, vai hajottaako moinen lootan kuinka helposti? Mitän hirveän raskasta ei olisi tarkoitus kiskoa, lähinnä lohivenettä ja ehkäpä hirviä..

- Oliko niin, ettei tämmöisessä ole jakohihnaa eikä ketjua, vaan joku yllärivaihtoehto c? Jos, niin minkälaisia huoltotoimenpiteitä moiset kaipaavat?

- Kolmas yleiskyssäri liittyypi rattaisiin, eli alla on tällä hetkellä 235/70/15 BFG All Terrainit. Minkäslaisia paineita moisissa kannattaapi pittää? Josko ymmärsin oikein, on alla joskus pyörineet 33", kuulemma niin, että takana sprinterin jouset ja edestä sauvat tappiin - voiskohan onnistua, vai onko toiveajattelua?

Auto tuli hommattua semmoiseen keveään erä- ja metsäkäyttöön, eli mitään kovin raskasta offailua tuskin (ainakaan vielä) tulee harrastettua. Tuolla ostos-puolella jo jottain ossaa kyselinkin, ja oikein mukavasti on osia täältä löytynyt - kiitoksia vaan kaikille aktiivisille, ja kiitokset jo etukteen avartavista vastauksista ja avusta! Hieno palsta!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 02:57 (GMT +2).