Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2012, 14:54
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
2.8 laskin jos nyt ihan oikein muistan. Hihnapyörät teetätän vasta tossa muutaman viikon kuluttua
Sanokaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni tollanen eaton puskee karkeesti 1,5L/kierros ja jos sulla on välitys 2,8 ja pajeron pata on 2,5L niin eikös tuosta tule 2,36bar noilla arvoilla? vai laskeskelinko näin äkkiseltään jotai päin persettä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2012, 17:59
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Miten minä sain nuilla kierros määrillä ja tilavuuksilla noin 0.7bar. Tai no hieman korkeampi ilman lämpenemisen takia, mutta tuon koon coolerilla ja ilman pakokaasujen tuomaa lämpöä ei kauas heitä. Voi olla tietenkin metäs toikin... edit! Eiku laskut uusiks ja siis 1,4bar tuli vastaukseksi, kun tovin paperia tutki.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.

Viimeksi muokannut Kala92 : 17.08.2012 18:09 Perustelu: laskut uusiks
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2012, 18:34
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Joo no toi noin puolitoista baaria ois se "tavote" mutta menee liian fyysikon hommiks laskee tommosia kun on kuitenkin melko monta muuttujaa. Sanotaanko että 0.5 baria on liian vähän ja 3 baria yläraja, jos siihen väliin ahtopaineet rajottuu ollaan oikeilla jäljillä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2012, 00:27
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Onkos tolle coolerille joku tunneli takapuolella mistä virtaa ilma läpi auton alle vai nouseeko konehuoneen kuuma ilma sen läpi? Kovassa nopeudessa saattaa pysyä vilposana ihan ilmankin mutta entäs hitaissa metsässä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2012, 06:42
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

1,5L x 2,8 = 4,2 litraa / kampiakselin kierros.
4,2/1,25= 3,36
4,2 tulee tuosta aijemmasta laskusta ja 1,25 on moottorin tilavuus/kampiakselin kierros.
3,36 luvusta eikös pidä vähentää ilman paine ja silloin jää jäljelle 2,36?

Miten hakoteillä liene olen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2012, 06:56
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
1,5L x 2,8 = 4,2 litraa / kampiakselin kierros.
4,2/1,25= 3,36
4,2 tulee tuosta aijemmasta laskusta ja 1,25 on moottorin tilavuus/kampiakselin kierros.
3,36 luvusta eikös pidä vähentää ilman paine ja silloin jää jäljelle 2,36?

Miten hakoteillä liene olen?
miks siitä pitää vähentää ilmanpaine?

EDIT:
EIkös tän voi ajatella et 1:1 välityksellä 1,5L/r painetaan 1,25l/r --> joka kierroksella menee 0,25l liikaa ilmaa eli 20% "ylimääräistä". 120% ilmatilassa ilmaa on 0.20 bar, eli kasvattamalla välitys suhdetta kaksinkertaiseksi ilmaa on 240% ilmatilassa, jolloin paine on 1.4 bar. Jos välitysyhdetta muuttaa 3:1, ilmaa on taas 360% eli 2.6 bar..... Eli kyl siitä pitää näemmä vähentää ilmanpaine vastaava ilma.....käsittämätöntä.....

EDIT2: Periaatteessahan sitä vähennetään moottoriin synytvä "tyhjiö" kierroksella, joka on sama määrä kuin ilmanpaine ?

Viimeksi muokannut mki : 18.08.2012 07:19
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2012, 23:08
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
miks siitä pitää vähentää ilmanpaine?

EDIT:
EIkös tän voi ajatella et 1:1 välityksellä 1,5L/r painetaan 1,25l/r --> joka kierroksella menee 0,25l liikaa ilmaa eli 20% "ylimääräistä". 120% ilmatilassa ilmaa on 0.20 bar, eli kasvattamalla välitys suhdetta kaksinkertaiseksi ilmaa on 240% ilmatilassa, jolloin paine on 1.4 bar. Jos välitysyhdetta muuttaa 3:1, ilmaa on taas 360% eli 2.6 bar..... Eli kyl siitä pitää näemmä vähentää ilmanpaine vastaava ilma.....käsittämätöntä.....

EDIT2: Periaatteessahan sitä vähennetään moottoriin synytvä "tyhjiö" kierroksella, joka on sama määrä kuin ilmanpaine ?
Juu näin minä sen ainakin ajattelin. Nämä kaavat ei oo mitää virallisia. Pää vaan saneli että jotai tohon suuntaan sen pitäs varmaan ehkä olla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2012, 23:20
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja projuzi Näytä viesti
Onkos tolle coolerille joku tunneli takapuolella mistä virtaa ilma läpi auton alle vai nouseeko konehuoneen kuuma ilma sen läpi? Kovassa nopeudessa saattaa pysyä vilposana ihan ilmankin mutta entäs hitaissa metsässä?
Tällä hetkellä ei oo mitään tunnelia mutta semmoselle on kyllä tilaa ja ajatuksena on ollutkin tehdä alumiinista sellanen ohjuri pelti joka ohjaa ilman aivan koneen taakse / tulipellin ja koneen väliin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.08.2013, 07:24
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Talking

Päivitetääs tätäkin. Nyt on remmiahdin asennettu ja hyvin pelittää. Jazin 30L turvatankin asensin "takapenkin" tilalle kardaanin päälle ja samalla tuli uus takalattia. Takaakselille on asennettu 14" pitkät kynäjouset jäykkyyssäädettävillä bilsteinin iskareilla. Myös pakoputkisto on tehty pakosarjalta asti 2,5" putkella ja yhdellä raptorin vaimentajalla, loppupää putkesta on 3".

Nyt seuraava rojekti ois jarrujen ja nivelien läpikäynti tyyliin kaikki uusiks. Mielenpäällä pyörii myös 10" leveet bedlockit. Teholappukin pitäs hakea leimaa varten.

Etupäähän pitäs kans jotasin keksiä. Nykyisellään ei kestä nivelet eikä vetarit yhtään. Luultavammin tukivarsien uus sijoittelu sekä vääntösauvojen tilalle kynätolpat tulee testattua. Niin ja pitää sitä etuperää tiputtaa lisää vielä.

Päivitellään taas kun alkaa tapahtuu ja muistani ottaa kuvia.



Ainiin ja onhan tässä rättikattokin nyt. Jäi tollanen twingon haitari ylimääräseks niin asentelin sen sit pajeroon. Eli ton näkönen luukku http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf/DSCF2926.JPG

Tossa ylemmässä kuvassa sitä ei näy kun on kuvan oton jälkeen laiteltu paikalleen.

Viimeksi muokannut Jan13 : 03.08.2013 07:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Pajero 3.0 ecu Joupa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.02.2012 22:49
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
M/V Pajero JaAa O/M/V Ajoneuvot 6 21.02.2008 00:19
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
V: Pajero vm. -90 amis O/M/V Ajoneuvot 0 02.06.2005 17:10


Sivu luotu: 20:46 (GMT +2).