![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
vetarin päässä (etutolppaan tuleva pää) ihan siinä vetarin päässä oli sellainen ns.prikka joka pääsee pyörimään ympyrää sielä ihan vapaasti.. ei varmaan kuuluis nuin päästä pyörimään.. tämä siis kuskin puolella. ja sieltä se ääniki on tullut. hanttarin puolelta kun katsoin tuota samaa kohtaa niin se ei päässy kyllä pyörimään sielä itsestään jos ei vetareita pyörittäny käsin ite niin pyöri siinä mukana vetarin kans. kuskin puolella tuo oli niinku irrallaan ja pääs edestakaisinkin liikkumaan jonnin verran ja pyöri sielä ihan valtoimenaan kun sormilla pyöritti. miten lie kuuluisi olla tuon osan tuola kiinni,vetarissa kiinteänä vai miten..? Ja tuollaiselta se ääni kuulostaakin niinku jokin ylimääräinen hinkkais sielä ja pyöris mukana.. voin yrittää ottaa kuvan kohdasta mitä meinaan ja katsotaan saanko sitä mitenkään tänne näkyviin..
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuo kuva nyt tulee tänne niin se on tuo rauta prikka mikä on ihan tuossa navan juuressa alapallon yläpuolella. se pyörii siis ihan vapaana tuola ja pääsee liikkumaan jonnin verran myös akselin suuntaisesti ja hanttarin puolella se oli ns. kiinteänä siinä vetarin päässä.
toivottavasti joku ymmärtää tämän selostuksen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Pystyyköhän tuota jostain jotenkin kirraamaan että menis tiukemmaksi/pienemmäksi tuo rako niin sittenhän se ei sielä pääsis pyörimään vapaana. Tuo prikka/holkki pääsee tuossa liikkumaan edes-takaisin ihan selvästi muutaman millin. Tavallaan pitäis saada napaa sisäänpäin ja näin ollen tuo holkki ei pääsis tuossa vapaana liikkumaan. olisko joku laakerin kirintä tms.. jolla sais tuon välin tiukaksi niinku toisella puolella on. ei sielä pääse tuo holkki liikkumaan edes-takaisin, se on jämerästi navan ja vetarin välissä se holkki .
ja silmällä katsoen ei tuo kuskinpuolen hokki ole kyl paksuudeltaan niin paljoa ohentumaan että sen takia pääsistuola liikkumaan. aika saman paksuiseslta näytti tuo hanttarin puolen holkkikin.
|
||||
|
||||
![]()
suihkautin kokeeksi tuohon holkkiin multispraytä ja kävin ajamassa niin ei minkäälaista ääntä tullut 4-vedolla eikä myöskään napojen ollessa lukittuna eli tuo se oli joka on tuota ääntä pitänyt.
Nyt kun keksis sille korjaus toimen ettei tarvis kokonaan poistaa tuota. tuo välin kiristys tai muu vastaava homma.
|
||||
|
||||
![]()
kyllä tuosta uudesta murroksesta päätellen tuo levyprikka on ollut joskus kiinteänä tuossa murroksessa. ei tuo murros silti äännä ollenkaan ja pelaa hienosti niin en minä sitä ainakaan nyt ala vielä vaihtamaan uuteen. Tuossa vielä linkki mistä näkee tuon murroksen irrallaan uutena:
http://www.skruvat.fi/Nivelsarja-vetoakseli-P34855.aspx
|
|||
|
|||
![]()
Juu pölysuojahan tuo näyttää olevan. Heppaa mikillä muutamalla täpällä se kiinni siihen murroksen kuppiin jos molemmat rautaa... ruoste hoitaa lopun. Jos ei tartu mikillä niin joku wyrtin hyvä liima väliin, niin eiköhän pyöri murroksen mukana niinku kuuluuki.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Janex : 15.08.2012 12:38 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj Laatikko rupes ääntämään??? Ja nyt jumissa!!! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 17.02.2014 09:17 |
Ostetaan Suzuki vitara manuaaliset napalukot | Dyyni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.01.2012 18:10 |
Myydään Suzuki Vitara napalukot Superwinch | iikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.10.2011 10:52 |
Hilux napalukot jäykät kääntää...Peräöljyt mitkä jne.? | Mara83 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.06.2010 10:16 |
Muistitko kääntää kelloa? | Käyttäjä | Chit-Chat | 11 | 26.03.2006 14:37 |