![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hitsausta ja sähköhommiaTänään saatiin aikaiseksi astinlauta, johon vinssin on hyvä köllähtää. Kulmarautaa ja lattaa. Käytössä oli Esab puikkokone, kaasupullot, pieni kulmahiomakone, iso kulmahiomakone, pylväsporakone ja 20 vuotta vanha Bosch-porakone. Pienen hionnan ja maalauksen jälkeen päästiin pedin kokoonpanopuolelle. Sähköpuolelle saatiin aikaiseksi kenties maailman ensimmäinen vinssisähköjen KE68-liittimen ruostumaton pohjalevy. Itse liitin vielä uupuu, mutta mittakuvien ja puusta valmistetun simulaatiokappaleen avulla saatiin riittävästi tilaa sille. Sitten hifisteltiin ihan oikeasti. Kuorittiin vinssijohtoja sopivasti, kieritettiin paljaiden kuparisäienippujen päälle hopeapäällysteistä kuparilankaa ja juotettiin noista purkaantumattomat päät. Auton arvo nousi ton hopealisäyksen ansiosta huimat 0,05 centtiä. Myynti-ilmoitukseen pääsee sanomaan, että autossa on käytetty jalometalleja. Vielä arvoitukseksi jää tuon langattoman kauko-ohjaimen laatikon sijoittelu. Peräkärryä voi vetää ihan normisti ja kun vinssipedin ottaa pois niin rekisterikilpikin näkyy. Kilven siirto peräluukkuun on pohdinnassa, mutta kysymys: pitääkö kilvessä olla valot ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
takarekisterikilven pitää olla valaistu, kilvessä valoa ei tarvita
![]() p.s. aika perusteellinen projekti ... harva palstalainen lienee tehnyt takavinssin asennusta noin perusteellisesti
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tee kilvelle alus levy ja levyn päihin esim motonetin kilvenvalot ja pulttaa se kiinni lavakaaren keskelle hytin taakse? omassa datsunissa on sillai ja katsuri ainakin kelpuutti,sanoi että tuoltahan se näkyy vallan loistavasti... ![]() ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#4
|
|||
|
|||
![]() kiitos, loistava vinkki !Lainaus:
Pee, kiitos myös kommentista. Mukavaa, että kilvessä ei tartte olla valoja. Se olisikin vaatinut ihan oman projektinsa. Joistain LEDeistä olisi nysvännyt sellaiset pikkuiset valonyppylät pitkin kilpeä ja erivärisiä lamppuja ripotellut reunoille. Olisi varmaan taas tullut maailman ainoa porvoolainen takavinssin asennuksen takia synnytetty valolla varustettu kilpi ![]() Mutta kilven sijoittelu ja valaisu tällä cybress - menetelmällä on hyvä. Itse asiassa tän sivutuotteena syntyy maailman ensimmäinen porvoolainen rekisterikilven valoilla valaistu vinssin kaapelikela jos noi alkuperäiset valot jättää paikoilleen. Tulisi hyvät vinssausvalot ![]() Tästä hankkeesta ei nyt puutu enää kuin toi KE68-liitin, sähköt kiinni, vaijeri sisään kelalle ja sitten tää onkin valmis. Onneksi lomakin loppuu kohta, että pääsee pihalta istumaan konttoriin ![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Nyt tää on valmis.
Ohessa pari kuvaa lopputuloksesta.
Tohon se istui ja jopa toimiikin. Kovin nopeahan tämä ei ole - kävellen olisit jo perillä- mutta sitten kun on kokonainen runko hinauksessa, niin nopeus ei ole niin olennaista. Kokonaisuus painaa vaijerin kanssa ainakin 45 kiloa, joten ihan kukkakeppiasentajille tää ratkaisu ei sovellu. Sähköratkaisusta olen jopa hiukka ylpeä. 2 kpl Ensto KE62. Pienempi kuin trukkiliitin, edullisempikin ja toimii aivan varmasti kun on tehty UL-hyväksyttynä. Laatutavaraa. Kenties maailman ainoa porvoolainen kunnollista liitostekniikkaa käyttävä vinssisähköliitos. In 230 A jatkuvaa, Un 600 V. Vinssin kiinnitykseen ja irrotukseen tarvitaan 5 mm kuusio ja 17 mm lenkki. Aikaa menee ehkä 5 minuuttia. Kilven siirto on kyllä tarpeen ja siitä avautuu ehkä uusi projekti tai sitten mä vaan teen sen salaa ![]() Kiitos kaikille hankkeessa avustaneille.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkos tämä projekti nieli valtakunnanmarkkoja kaiken kaikkiaan, jos itse vinssi jätetään pois laskuista?
__________________
HJ61 MMC |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Akku 70e Kytkin 20e Peti 65e rautaa 20e Kaapelit oli itellä ennestään, en osaa sanoa, mutta oisko ehkä 80 e kun oli sen verran paksu touvia. Sitten vielä jotain pientä, nippusiteitä, suojaputkea, rosterilappuja pari, ruuveja, muttereita, prikkoja yms. oisko 20 e ei tää sitten tullu maksamaan kuin 215 e + kauhea määrä työtä, joka oli halpaa kun ei ollut ammattimies vaan tällainen metsuri turaamassa. En tiiä oliks tää kallis vai tuliks tästä vaan hyvä. Mä sitten jo kuitenkin aloitin sen kilven siirron kielloista huolimatta ![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
Luokat |
hilux, lava, taka, vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Metsurille vinssi Toyotaan | Porvoon Hilma | Chit-Chat | 7 | 14.05.2012 21:26 |
XJ Cherokeehen takavinssi. | 454SS | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.06.2009 23:33 |
Takavinssi turauksia | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.03.2008 21:55 |
Takavinssi | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 08.08.2005 18:43 |
hj 60 takavinssi ??? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.03.2005 22:23 |