Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2012, 22:36
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Miun vanha risukeula, vaihdoin ton berttaan joskus 2-3 vuotta sitten ja kuulin että seuraava omistaja oli vähän modaillut ohjauslaitteita ... Tossahan oli reilu satatonnia sitten merkkihuollossa rempattu kone ja tehty aimo määrä muutakin merkkihuollossa ennen mua. Tosin ei se remppakaan paljon enää tuntune, kun kiusattiin 1,5k ahdoilla ilman hukkaporttia kytkimen kestoraijoilla kaiken aikaa. Toi lavahan tuli 170 korisesta viron tuonnista, oli mahdottoman epäsopiva tuohon

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2012, 23:52
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noita retku-keuloja ei pahemmin näe valkoisena, mutta hyvin väri sopii siihenkin.
Joo väri ei ihan tule oikeuksiinsa vielä noissa kuvissa, aika häikäsevä tollanen puhtaan valkoinen 10 kiiltoasteella eli lähes mattana. Ja retkukeulan muuttaminenkin jäykäksi on vain ajankysymys jos vaan auto pysyy mulla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Miun vanha risukeula, vaihdoin ton berttaan joskus 2-3 vuotta sitten ja kuulin että seuraava omistaja oli vähän modaillut ohjauslaitteita ... Tossahan oli reilu satatonnia sitten merkkihuollossa rempattu kone ja tehty aimo määrä muutakin merkkihuollossa ennen mua. Tosin ei se remppakaan paljon enää tuntune, kun kiusattiin 1,5k ahdoilla ilman hukkaporttia kytkimen kestoraijoilla kaiken aikaa. Toi lavahan tuli 170 korisesta viron tuonnista, oli mahdottoman epäsopiva tuohon
Joo apusimpukkaa oli menty oikein fiksusti hitsailemaan, onneksi hajosi metsässä olemattomassa vauhdissa eikä hetkeä aikasemmin maantiellä reilussa satasessa. Joo mukana tuli nippu paperia missä selvisi huoltohistoria mutta eihän se auta jos "viritykset" on ihan hälläväliä. Myös lava oli mielenkiintoisesti hitsattu runkoon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.07.2012, 10:23
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Lava tuli tosiaan Jopan mersulla ja kiireellä piti se tossa pihassa jotenkin autoon kiinnittää, kun ei sopinut alkuunkaan paikoilleen.
Keräiltiin sitten jotain rautoja nurkista ja tehtiin "toistaseks tälleen", se jäi toistaseksi ja auto vaihtoikin omistajaa seuraavana talvena. Kiva tolla oli puita vedellä mettästä, mutta vaunun veturina melko laiska laite.
Sinällään toi konerikko, mistä sillon jo kuulin, tuli vähän yllätyksenä kun itse ajelin autolla useamman kymmenen tuhatta ja monta vuotta aika vähin ongelmin. Edes öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisätä, paitsi kerran kun turbon öljyputki katkesi (se onneksi huomattiin heti, ei kerennyt syttyä valokaan). En olis muuten edes varmaan vaihtanut, mutta jäin työttömäksi, leima oli kylmänä ja piti voida kuljettaa kolmattakin ihmistä mukana. No lohdutukseksi voin kertoa, että bj mihin vaihdoin oli täynä sellasia patentteja jotta huhhuh. Joppakin sai niitä vielä perkailla, kun ko vehje sille meni

Viimeksi muokannut Holle : 31.07.2012 10:39
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.07.2012, 11:47
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Lava tuli tosiaan Jopan mersulla ja kiireellä piti se tossa pihassa jotenkin autoon kiinnittää, kun ei sopinut alkuunkaan paikoilleen.
Keräiltiin sitten jotain rautoja nurkista ja tehtiin "toistaseks tälleen", se jäi toistaseksi ja auto vaihtoikin omistajaa seuraavana talvena. Kiva tolla oli puita vedellä mettästä, mutta vaunun veturina melko laiska laite.
Sinällään toi konerikko, mistä sillon jo kuulin, tuli vähän yllätyksenä kun itse ajelin autolla useamman kymmenen tuhatta ja monta vuotta aika vähin ongelmin. Edes öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisätä, paitsi kerran kun turbon öljyputki katkesi (se onneksi huomattiin heti, ei kerennyt syttyä valokaan). En olis muuten edes varmaan vaihtanut, mutta jäin työttömäksi, leima oli kylmänä ja piti voida kuljettaa kolmattakin ihmistä mukana. No lohdutukseksi voin kertoa, että bj mihin vaihdoin oli täynä sellasia patentteja jotta huhhuh. Joppakin sai niitä vielä perkailla, kun ko vehje sille meni
Siinä vaiheessa aloin vasta tarkemmin tutkia lavan kiinnitystä kun huomasin sen olevan irti yhdestä nurkasta kun oli ratkennut väsymyksestä hitsauksien kohdilta.
Tiedä sitten mikä tuohon konerikkoon se pääsyyllinen oli. Olisiko ollu liian kovat pakopaineet kun pakosarjana oli alkuperäinen väärinpäinkäännettynä T3 laippa hitsattuna kiinni. Vai mahdollisesti kuseva suutin? Ja onhan se nelosen mäntä vesipumpusta kauimpana eli käy kuumimpana ja oli siellä myös kampiakselissa väljää ilmestynyt useampi milli. Mutta harrastetta on ollu ihan mukavasti kuten näiden kanssa aina
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.07.2012, 12:00
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Sellanen pakosatsi se tosiaan oli, kun noin neuvottiin tekemään
Tarkemmin kun muistelee, niin saatoin kyllä avittaa sen koneen hajoamisessa, kun jouduin tolla viimeset kuukaudet ajamaan työmatkoja helsinkiin. Välillä oli muka kiirekin töihin ja takaisin. Nurkka-ajossa tuo tuskin vielä kerkee liikoja lämpöjä ottaa.
Muistelen, että tossa oli pakolämpömittarikin, voi olla että muistan väärinkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.07.2012, 12:37
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Sellanen pakosatsi se tosiaan oli, kun noin neuvottiin tekemään
Tarkemmin kun muistelee, niin saatoin kyllä avittaa sen koneen hajoamisessa, kun jouduin tolla viimeset kuukaudet ajamaan työmatkoja helsinkiin. Välillä oli muka kiirekin töihin ja takaisin. Nurkka-ajossa tuo tuskin vielä kerkee liikoja lämpöjä ottaa.
Muistelen, että tossa oli pakolämpömittarikin, voi olla että muistan väärinkin.
Ei ollut pakolämpömittaria ainenkaan enää mulle tullessa. Nykyään on tollanen sarja pakopainelähdöllä ni näkee ettei pääse liian suureksi kasvamaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2012, 14:13
Joiko Joiko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.12
Sijainti: Kittilä
Viestit: 138
Perusasetus

Voe helevatan helevatan helevatta! On kyllä niin maan asiallisen näkönen hiluxi siellä suunnalla! Itte vähän kahenvaiheilla tuon tasapetin kanssa soppiiko vai eikö sovi. Ittellekkki kyllä kuution tuommosta lavvaa vanaha ku siunaantui hieman rapsakaksi. Soppii tai ei niin pirun pätevä ja keveänpihän tuo taitaa olla vakiolavaan nähen. Tuohon vielä ku tehet lavakaaren ja siihen asiaan sopivat työvalot niin avot ;D

-Jouko
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux "Flatbed" turvakaarilla KooPee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 28.10.2010 20:54
Myydään Flatbed Patrol RankkaAnkka O/M/V Ajoneuvot 1 16.09.2008 12:44
M: Hilux 4x4 diesel -90 Flatbed /33"12,5Thornbird KooPee O/M/V Ajoneuvot 0 06.11.2007 22:13
flatbed kuvia? jv Chit-Chat 3 07.06.2007 15:46
M:Hilux -88 flatbed Kuvia lisätty -MYYTY- Maajussi O/M/V Ajoneuvot 22 20.01.2007 17:13


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).