![]() |
Mattavalkoinen Flatbed-Hilux
Ln110 Hilux tuli pari vuotta sitten hankittua. 32" pyörät alla ja turpo koneen kyljessä.
http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...g/_img1280.jpg Viikon ajamisen jälkeen siitä porsi nelosen mäntä ja lohko lopullisesti käyttökelvottomiksi, joten kone meni vaihtoon. Seuraava päivitys oli kytkin pitäväksi ja tulihan ne ohjauslaitteetkin vaihdettua ehjiin. Niin ja paikkailtiin sieltä muutamat ruosteetkin hytistä. Välillä käytiin myös tutustumassa maastoon http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...g/_img1440.jpg Koria vahvistettiin vähän laittamalla palkkia helmoihin http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1280.jpg Ja laatuaikaa metsässä http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1280.jpg Kävi siellä alla myös 35" Trepadorit mutten niistä niin tykännyt http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...g/_img1440.jpg Sitten lähti lava irti http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...g/_img1280.jpg Ja sen jälkeen ajettiin auto halliin sisään ja aloitettiin takarungon paikkaus. Runkoon hitsattiin tukipalkit korjauksien ajaksi ettei pääsis runko vääntyilemään ja sen jälkeen paikka kerrallaan poistettiin huonot ja suihkuteltiin sinkkiä sisälle ja uutta peltiä päälle http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg Myös taka-akseli otettiin pois edestä että päästiin kunnolla putsaamaan ja korjaamaan paikat ja rungon välipalkit tehtiin uusiksi http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg Väliprojektina rakennettiin yläkerta omalle hallipaikalle niin sai neliöt tuplattua, hiluxi oli apuna hommassa http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg Takarungon entisöinnin jälkeen päästiin luonnollisesti rakentamaan lavaa ja samalla hitsattiin vielä palkkihelmoihin putket (Auton hitsaustöistä ja paljosta muustakin on kiittäminen Markusta) http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg Kesäloman alettua alkoi myös armoton pohjien teko ja maalausurakka http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg Pitkän aherruksen jälkeen päästin vihdoin koeajolle ja hyvältähän se tuntui http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...G/_img1440.jpg Lava ja runko maalattu mustalla Teknodurilla, pintapellit Selemix DTM 10° RAL 9016 ja paikotelle alla saumakohdissa yms. Inertaa. Lisää kuvia nähtävillä http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/Autot/Hilux/ Vielä on paljon tekemistä mm. kunnollinen palkkipuskuri keulille ja lavalle kaaret, mutta tästä on hyvä jatkaa. |
Noita retku-keuloja ei pahemmin näe valkoisena, mutta hyvin väri sopii siihenkin.
|
Miun vanha risukeula, vaihdoin ton berttaan joskus 2-3 vuotta sitten ja kuulin että seuraava omistaja oli vähän modaillut ohjauslaitteita ... Tossahan oli reilu satatonnia sitten merkkihuollossa rempattu kone ja tehty aimo määrä muutakin merkkihuollossa ennen mua. Tosin ei se remppakaan paljon enää tuntune, kun kiusattiin 1,5k ahdoilla ilman hukkaporttia kytkimen kestoraijoilla kaiken aikaa. Toi lavahan tuli 170 korisesta viron tuonnista, oli mahdottoman epäsopiva tuohon :D
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lava tuli tosiaan Jopan mersulla ja kiireellä piti se tossa pihassa jotenkin autoon kiinnittää, kun ei sopinut alkuunkaan paikoilleen.
Keräiltiin sitten jotain rautoja nurkista ja tehtiin "toistaseks tälleen", se jäi toistaseksi ja auto vaihtoikin omistajaa seuraavana talvena. Kiva tolla oli puita vedellä mettästä, mutta vaunun veturina melko laiska laite. Sinällään toi konerikko, mistä sillon jo kuulin, tuli vähän yllätyksenä kun itse ajelin autolla useamman kymmenen tuhatta ja monta vuotta aika vähin ongelmin. Edes öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisätä, paitsi kerran kun turbon öljyputki katkesi (se onneksi huomattiin heti, ei kerennyt syttyä valokaan). En olis muuten edes varmaan vaihtanut, mutta jäin työttömäksi, leima oli kylmänä ja piti voida kuljettaa kolmattakin ihmistä mukana. No lohdutukseksi voin kertoa, että bj mihin vaihdoin oli täynä sellasia patentteja jotta huhhuh. Joppakin sai niitä vielä perkailla, kun ko vehje sille meni :D |
Lainaus:
Tiedä sitten mikä tuohon konerikkoon se pääsyyllinen oli. Olisiko ollu liian kovat pakopaineet kun pakosarjana oli alkuperäinen väärinpäinkäännettynä T3 laippa hitsattuna kiinni. Vai mahdollisesti kuseva suutin? Ja onhan se nelosen mäntä vesipumpusta kauimpana eli käy kuumimpana ja oli siellä myös kampiakselissa väljää ilmestynyt useampi milli. Mutta harrastetta on ollu ihan mukavasti kuten näiden kanssa aina ;) |
Sellanen pakosatsi se tosiaan oli, kun noin neuvottiin tekemään ;)
Tarkemmin kun muistelee, niin saatoin kyllä avittaa sen koneen hajoamisessa, kun jouduin tolla viimeset kuukaudet ajamaan työmatkoja helsinkiin. Välillä oli muka kiirekin töihin ja takaisin. Nurkka-ajossa tuo tuskin vielä kerkee liikoja lämpöjä ottaa. Muistelen, että tossa oli pakolämpömittarikin, voi olla että muistan väärinkin. |
Lainaus:
http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/...pg/_img900.jpg |
Voe helevatan helevatan helevatta! On kyllä niin maan asiallisen näkönen hiluxi siellä suunnalla! Itte vähän kahenvaiheilla tuon tasapetin kanssa soppiiko vai eikö sovi. Ittellekkki kyllä kuution tuommosta lavvaa vanaha ku siunaantui hieman rapsakaksi. Soppii tai ei niin pirun pätevä ja keveänpihän tuo taitaa olla vakiolavaan nähen. Tuohon vielä ku tehet lavakaaren ja siihen asiaan sopivat työvalot niin avot ;D
-Jouko |
mahtuko hyvin kääntyy 35" renkaat? millä offsetilla vanteet? oliks ne 35" 12.5 leveet 10" vanteet?
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Eikä sitten mitään parlok-virityksiä lavan alle ;)
|
Lainaus:
|
Ittekki mie ajattelin laittaa ihan sinkkupyora parlokit tai sitte paripyora parlokin leikkaan kahtia ku se on halavempiki. sama se mita muut sannoo ku omastaki mielesta se on ruma mutta samahan se kuhan vehkhet pellaa ja kaikila on mukavaa! pahoittelen oon ja aan puutteita ku olema hellun kanssa taalla keskieuroopassa lomailemassa ja tekemassa teolisuusvakoilua :D
-Jouko |
Sivu luotu: 16:49 (GMT +2). |