Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.07.2012, 21:49
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Aika hyvin on tullut esille näkökulmaa eripuolilta. Pari virhettä on syytä korjata.
On olemassa -50 ja -60 luvulla perustettuja yhtiöitä, missä liikennelupa siirtyy mukana, jos yhtiö myydään. Tälläista yhtiötä ei pysty nykyään tekemään, mutta ne mitkä on silloin tehty, niissä lupa siirtyy kaupan mukana.

Ministeriö vahvistaa takseille maksimitaksan, mitä kuluttajilta saa periä. Tämä ei ole kartelli, koska halvemmalla saa kuljetuksia suorittaa. Halvempia hintoja on olemassa esimerkiksi koulukyydeissä ja vanhusten palvelukyydeissä. Jostain syystä aamuyöllä kapakan edessä ei jaksa kovin paljoa alennusta jaella. Mielummin olisin kotona nukkumassa, kuin kympin tuntipalkalla kuuntelemassa vittuilua.

Alan sääntely takaa sen, että niiläkin paikkakunnilla, missä koulut terkkarit ja muut palvelut on jo aikoja sitten lakkautettu, niin taksi vie ja tuo, ja etukäteen tiedossa olevalla hinnalla.

Aamuyön jonot tolpilla ei johdu siitä, että takseja olisi liian vähän, vaikka se siltä näyttääkin.
Alkuillasta ihmiset kuljetetaan kaupunkiin busseilla, junilla ja muilla isoilla välineillä. Puolen yön jälkeen isot välineet ajetaan talliin ja kuskit pääsevät nukkumaan (tes:in ) määräämää lepoa. Taksit jäävät aamuyöksi ajamaan ihmisiä kotiin. Määrä, mikä busseilla tuotiin kolmessa tunissa, viedään pikkuautoilla kuudessa-kahdeksassa tunnissa. Jos bussit osallistuisivat myös kotiin viemiseen, mitään ruuhkaa ei olisi.
Niin kauan kun bussit lopettaa ajamisen kesken illan, tolpille tulee jonoa.
Sama käy kaupoissa. Kun citymarket on kiinni, niin siwassa ja ABC asemalla on jonoa.

Vapauttamista varmasti tarvittaisiin monessa asiassa, mutta taksissa se ei hintaa laskisi yhtään.
Ei ole laskenut missään maassa, missä on vapautettu.
Ruotsissa taksit on keskimäärin kalliimmat kuin Suomessa, ja takseja on vähemmän per asukas kuin Suomessa.
Ruotsissa homma on ollut täysin vapaata yli 20 vuotta.
Suomessa kilometri maksaa maksimissaan noin 1,5€. Virossa 0,75-2,70€. Virossa elintaso on vielä vähän eri kuin meillä. Minimipalkka 279,-€/kk.
Onko taksi paikalliselle halpa?

Minulla on yksi taksi. Jos Meillä sääntely vapautetaan kokonaan, lupaan että hintoja en pudota yhtään.
Ajan koululaiset ja vanhukset kalliimmalla kuin nykyään, ja aamuyön kännikyytejä en aja yhtään.
Toistaiseksi joudun vielä nöyrtymään vaatimuksiin ja sääntelyn määräyksiin.

Viimeksi muokannut puikkis : 29.07.2012 22:11
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mogin akselit kyselkää taksi 24 :lta finvalp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 27.05.2006 19:58


Sivu luotu: 22:48 (GMT +2).