![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() päivittelyäNo joo. Eipä ole paljon kuukauteen kerennyt rassaamaan, mitä nyt sähköjä kattellu ja bensistakki+linjat paikallaan. Tulipa tuossa viimeviikolla haettua tulevan viriviri motin luovuttajaks cherokee reniksillä. Stroukkerin meinasin siittä sitte joskus tehä, kun kampura ja veivit löytyy jo. Vähä kutkuttelis saada se polttamaan re85:sta kun kattoo tuon nyky 98:sin hintaa. Tänään sit nytkähti hommat sen verran etiäpäin, ku kävin romiksella irrottelemas sopivan voimansiirtopaketin. Koht vois nykästä Jeepin työmaalle tekniikan paikalleen laittamista varten. Kuvat olis kivoja, mutta emäntä ilmeisesti on siivonu mun kameran jonnekkin hyvään paikkaan, kun en sitä löydä. Ehkä se viel vastaan tulee
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sen pirtubensan polttaminen ei varmaan kaameen monimutkasta ole muuhun stroukkaamiseen verrattuna. Vakio musta laatikko osaa työntää seossuhteet kohilleen niin kauan kun lambda toimii, mutta kipinä on tietty persiillään. Tän saattaa voida korjata jollain kikkakuutosvirittelyllä tai sitten varmaan houkuttavampaa on vaihtaa musta laatikko johonkin läpinäkyvämpään, minkä ohjelmoituja arvoja ja käytöstä voi muokata jotenkin. Mitään kaameen hyviä ajatuksia mulla ei ole, mikä ois tää korvaava boksi. Houkuttais siis itekin.
Viime vuoden jossain numerossa V8 lehdykkää oli lyhyt artikkelinpuolikas RE85:stä ja siinä todettiin pääosin että siinähän se palaa kun bensakin, mitä nyt seossuhde ja ennakko on eri. Käsiteltiin perinnekaasarin muokkausta hipinjätetisleelle ja mainittin ruiskuboksien olemassaolosta. Muistutettiin kumiosien vaihtamisen tärkeydestä, litku kun haurastuttaa letkuja ja tiivisteitä vähän eri malliin. Jos joku osa kestää metanolia, kestää se etanoliakin. Kiihtyvillä pojilla on ollu homma jo aika pitkään hallussa. Moottorinohjausboksin vaihtaminen tyystin toiseen ois tietty houkuttavaa, onhan tossa kuitenkin imusarjassa joka sylkälle oma ruuttana ja moottori ja laatikko täynnä eri sortin antureita eli edellytykset on mainiot. FreeEMS on vähän vielä beta-asteella, mutta sen piirustukset ja kytkennät ja koodit ja kaikki on avattu ja sitä kautta virheetkin korjattavissa. Jos siis osaa sähköä ja koodia saattais tää olla houkuttavin vaihtoehto pitemmän päälle, vaikka käyttöönotossa onkin luultavasti eniten vaivaa. Kaikki esiintulevat viat ja laiterikot voi korjata. Megaruuttia on tälläkin palstalla osattu laittaa ja se toimii, mutta on osittain kaupallisena osittain suljettu systeemi ja ihan kaikesta ei tietoa anneta. Tää ois varmaan ihan pätevä valinta jos ei osittain ristiriitainen puoliavoimuus aiheuta ideologista närää. Sähkön puolesta korjattavissa, koodivioista pitää nillittää jonnekin ja toivoa. Tampereella lippatukkapoitsuilla on kilvanajoon tehty moottorinlaatikko, joka on myös ilmeisen joustava ja suorituskykynen. Täysin kaupallinen joten minkään sortin piirustuksia tai lähdekoodeja ei ole jaossa. Vaikuttaa tosi monipuoliselta ja muokattavalta. Arvokarttoja voi muokata itekin, minkään sorttiset korjaukset mistään syystä on verrattavissa kaupan auton mustaan laatikkoon eli noukkarit pyöri hyppysissä. Melkein päädyin ite kotimaiseen, mutta en sittenkään. Homma kaatu oikeestaan siihen, että näitten boksi ei ajonaikasesti mittaa käytettyä polttoainetta millään tavalla vaan polttoaineen vaihtoa varten asennetaan vaikkapa kojelautaan kytkin. Omissa haaveissa moottori polttais annettua ruokaa automaattisesti käsin koskematta ja päättelis ruoan laadun vaikkapa polttoaineletkuun asennetusta anturista tai nakutussensorista tai molemmista. Tätä ei myöskään megaruutta ihan suorilta tee, eikä FreeEMS ennenkun joku koodaa sen tekemään. Nykysellään 4.0HOOOO syö RE85 polttoainetta omalla tehtaan boksilla. Startatessa pitää sahata tosi pitkään ja talvella täytyy varmaan vaihtaa bensaan. Vähän ponnettomalta tuntuu osalla kierrosaluetta mut enimmäkseen kaikki on ihan niinkun ennenkin. Mitä nyt vähän vuoti pirtua maahan ennenkun vaihdoin rapeeta letkua parempaan. Kylmää keliä varten vois pohtia jonkin sortin esilämmitystä. EDIT: Vitusti lätinää jostain turhista ruuttabokseista, ei liity perinnekutoseen. Laita isommat suuttimet ja lisää ennakkoa. Tietty jos askarteluhalua riittää saa 258:siinkin sähköruuttakipinälaitteet. Kaasaripelissä suurin nihkeys varmaan on ettei ruoan vaihto käy ihan noin vaan tankkaamalla eri pistoolista. Viimeksi muokannut temmi_hoo : 08.08.2012 05:08 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Päivitetään tätäkin
Jep, eilen suoritettu ensimmäinen muutaman sadan metrin mittainen koeajo. Ei puuttunut kuin vaihekepit jalkojen välistä, niin olisi voinut kuvitella traktoria ajavan. No, ei vaineskaan. Kamera on edelleen hukassa, joten kuvia ei ole. Viime päivityksen jälkeen kävi koppa irti rungolta ja runkoon hitsattu pariin kohtaan uutta materiaalia ja korista tuli korjattua irti retkahtaneen etummaiset korinkiinnitys kotelot. Myös moottori kävi sen verran auki, että reiät pääsi hoonaamaan ja samalla uusittiin männänrenkaat. Vielä olis kaikennäköistä pientä räpeltämistä Sitte vielä kysymys boschin laturin kytkennöistä, eli tarviiko laturi niinsanotusti herätettä latausvalon kautta D+ napaan vai pitäiskö toimia ilman? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
eiköhän se tartte sen herätteen
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitänee tuo johto vedellä paikoilleen, sais konehuoneen sähköt valmiiks tältä erää
|
#6
|
|||
|
|||
![]() kuvatuksia
Päivitetäämpäs tätäkin:
Voimanpesä: Vähä joutu letkukäärmettä laittamaan jäähdyttimelle, ylempi toistaseksi ryppyletkua ja alempi tuli hitsailtua haponkestävästä ku semmosta sattu olemaan. Olis tietty ollu mahollisuus vaihtaa jäähdytin eripäin lähdöillä olevaan, mutta olis alavesiletkun joutunu vetämään tehostajanhihnan läpi, joka olis todennäköistä myöhempää huoltoa vaikeuttanu Jakolaatikkoon tuli laitettua tuplakepit, vois ajella vaikka pelkällä etuvedolla Kuppijakkaratkin tuli hommattua, tollaset aikakaudelta kivi ja kuokka, mut sopii tyyliin Vielä olis A4 paperillinen kaiken näköistä pikkunäpräämistä |
#7
|
|||
|
|||
![]() Levyjarruja
Eipä ole tätä laitosta paljoa kerenny tekemään. Kesällä tuli muutamaan otteeseen puuhakilvilla kurvailtua. Kampuran takastefa alko vaan sen verran vuotamaan ettei viittiny edes konttorille viedä. Osia tullu haalittua moottorin ruiskuttamista varten ja vähä muuallekkin.
Tällä viikolla on taas kerenny harrastelemaan, rojektina laikka mallin jarrut taakse: LJ/RJ levyt, muutama uus reikä ett jako täsmää ja keskireikä 5mm isommaks Vetarin laipasta parikymppiä pois Siinä istuu Alumiinista vetarille mannekiinilaakeri sovitteluja varten 3mm levystä paloja, vasemmalla jarrukilven korvike ja toinen testi kiinnikerauta satulalle, lopullinen kiinnike rauta tulee todennäkösesti tehtyä 15mm levystä Tuollei osat menee vanteen sisään, jää vielä riittävästi välystä satulan ja vanteen väliin Vetari ja testirauta paikoillaan Jarru hilppeet paikallaan, satulat t4 transportterista Ja vielä kuva takapuolelta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kulman kevätkauden aloitus, eiku talvikauden lopetus la 18.4. | Byrocrat | Tapahtumat | 33 | 21.04.2009 21:54 |
Juha Jokinen.............eiku........... | faagis | Linkit | 2 | 20.12.2007 22:35 |
Narua kaul.. eiku keulaa | tomikoo | Chit-Chat | 20 | 27.01.2007 19:39 |
M.Toyota Hj-60-83 3+3 Paku.MYYTY eiku Vaihdettu | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 03.03.2006 11:53 |