![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ja taaskaan ei päästä "varaosa-autoa" hyödyntämään...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
No aika ihmehän tuo olisi, jos KAIKKI varaosat saisi SAMASTA varaosa-autosta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sopivaa aikaa ja intoa Vuoriselta jo pari viikkoa sitten haetun A/C-syylärin vaihtoon odotellessa korjasin rikkoutuneen takapuskurin kiinnikkeen uudella peltilipareella ja parilla isolla mutterilla + kylmäsinkillä. Nähtävästi vetokoukun asentajalla oli sattunut pieni voimien väärinarviointi ja sitten iskenyt joko laiskuus tai hitsivehkeet oli pois pelistä. Isoista 12mm pulteista ensimmäinen katkesi vääntämällä, toinen läpipyörivä vasta rälläkällä. Nyt ei pyöri läpi.
![]() Tänään poistin jonkun käsittämättömän ihmeen "Germany flasher control" -releen vetokoukun ja takavalojen johtojen välistä. Liitin vilkkujen johdot suoraan vetokoukun johtoihin ja johan alkoi valot kärrissä heti pelittään! Nyt olis sitten toimiva 3360kg vetoauto kasassa... ![]() Niin mukava kuin tämä onkin ajaa XJ:hin verrattuna (= paljon tehoa ja reilusti enemmän tilaa ratin ja penkin välissä ![]() ![]() ![]() ) taitaa rakentelu toistaiseksi keskittyä "Kid Bron" ajokuntoon saattamiseen. Siinä kun on kaikki olennaiset maastovermeet jo paikallaan ja pikkuvaivalla taas liikenteessä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jo aiemman omistajan aikana toimimattomana olleet kattovalot heräsivät viikonloppuna henkiin, kun otin kattopaneelin irti ja laitoin irti olleeen
liittimen kiinni. Mitä lie oli edellinen sähköasentaja miettinyt, kun sen oli unohtanut? Varmaan tuulilasin vaihdon yhteydessä jäänyt lasiin liimatun taustapeilin sähköjen kanssa jotenkin kampeuksiin ja irronnut... No, nyt riittää valoa kämpässä, kun kaikkiaan yhdeksän valoa palaa. ![]() Uusi ilmastoinnin lauhdutin on vihdoin asennettu paikalleen ja uudet kylmäaineet sisässä. Automatiikkakin näyttäisi toimivan kostean sään vaatimalla tavalla, vaikkei ulkona ole niin kovin kuumakaan (+16°C). Samalla asennuskerralla poistui varsinaisen syylärin puolelta siellä putsiaineiden kanssa muhineet moskat ja tilalle meni tuoreet vihreät nesteet. Pitäisi siis loppua ruskean nesteen tulo. Järjestelmän ilmauksessa on muuten varsin kelpo apu käyttää syylärissä korkkia, jossa on ilmaus-/paineenalennusvipu. Tavallista korkkia aukomalla vain saa nesteet päällensä, nyt ne menee ilmojen kanssa paisariin. Seuraavaksi pitäs varmaan laitella kirppikseltä ostettuja lisävaloja tms. talven varalle ja pian saanee myös vanteet maalaamosta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Aiemmalta omistajalta palasina saatu keskuslukituksen kaukosäädin heräsi henkiin kolvattuani sen painonapit takaisin piirikortille.
Vinoon mennyt toinen nappi pitää vielä korjata, kun se tuppaa jäämään pohjaan. Ensin vain täytyy ostaa uusi kolvi, kun melkein 40v palvellut kolvi hajosi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tosin veikkaanpa että vaikka ostaisit Wellerin niin ei se tule kestämään 40:ää vuotta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mullakin oli se omassa, mutta kun kerran toimi, niin annoin olla. Olihan se hienoa, kun peruuttaessa ja vilkuttaessa se piipitti ja raksutti ihmeellisesti. Tiesi ainakin, että kärry on perässä.![]() En tiedä millä periaatteella ne on niitä asennelleet, kun Saksantuonti HDJ:ssa sitä ei ollut, eikä kyllä tarvinnutkaan.. HDJ ja Grandi oli olleet samassa kaupungissa uudesta asti, eli paikallisia eroja ei pitäisi niissä olla.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Liittyisikö se rele jotenkin automaattilaatikkoon? Oman releen toimintaa en ehtinyt seurata, kun kärrin valot toimi jokatapauksessa päin seiniä releen ollessa vielä kiinni. Siihen oli kytketty joku kojetaulussa oleva valokin, muttei se sentään piippittänyt. Olis vissiin pitänyt laittaa pakki JA vilkku päälle. No, kaikennäköistä härpäkettä eri maiden lakipykälät vaatii...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Nyt kun taloon ilmestyi vielä yksi Jeeppi, josta saa viimeiset puuttuvat hyvät osat Big BroZJeriin, niin päätin olla rakentamatta tästä offaria. Aluputket tulee takaisin; kiinnikkeiden kärsittyä irroituksessa kylläkin hieman entistä ylemmäs ollen samalla myös paremman näköiset.
![]() Aluvanteet otin Grand ZJapasta, mutta hopea/aluväri ei minusta oikein sovellu kultaisen lisävärin seuraksi. Kokeilin myös hopeista grilliä, mutta ei istu ihan sitten mitenkään. Ei kun vihreä takas. Siksi hiekkapuhalluksessa kovin pitkään viipyvät (ja hyvä niin!) alkuperäiset alut tuleekin mustalla erikoisvärillä ja ehkä jollain kultaraidalla tms. Ja Grand ZJapasta lisäjarruvalo sekä lämmitettävät penkit, Suomiauto kun on. Ennen syksyn pimeyttä taidan vielä ruuvata jo viime syksynä käyttikseen alunperin hommatut Suomen viimeiset uudet Bi-Oscarit tähän. Menkööt lisäpitkät käyttikseen. Kuvia tulee kunhan on jotain kunnollista kuvattavaa ja ehdin vesisateelta ottamaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Syksyn mittaan eri autoja ja niiden osia värkätessä päädyin laittamaan tähän alle ihan normaalit hopea-kullanväriset orkkisvanteet kitkarenkailla ja rouheat 30mm spacerit myös. Jauhemaalatut mustat vanteet meni myyntiin. Matot kävivät myös läpi perusteellisen pesun kuten "Grand ZJapassakin". Lohkolämppärin johto tuli otollisempaan paikkaan keulamaskiin, niin ei tartte kyykkiä tai miettiä mille puolen tolppaa auton milloinkin laittaa.
Offikulkineen puolesta tämä topiikki on varmaankin jo melkolailla päätöksessään, koska normikäyttis tästä nyt toistaiseksi tuli. Otan ehkä vielä tuoreen kuvan ja laitan näytille.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 02.02.2013 18:59 Perustelu: Kuva lisätty |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand Cherokee "käyttis" projekti | JeepWJ | Maasturiprojektit | 37 | 04.10.2012 20:20 |
| Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 03.03.2011 22:08 |
| Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |