![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos on jälkikäteen pakuksi muutettu ja verot suomeen rekisteröitäessä täysmääräisinä maksettu, niin saa muuttaa vaikka ja miksi ilman veroseuraamuksia. Sensijaan jos on rekisteröity uutena pakettiautoksi ja saatu sillä veroihin alennusta, niin ne verot tulevat kyllä tänä päivänäkin täysmääräisinä maksuun mikäli ajoneuvon tyyppi vaihtuu sellaiseksi mistä olisi aikanaan pitänyt verot maksaa.
Nimim. pihalla hapantumassa 26 vuotta vanha audi josta saisi ottaa suksiboksin pois katolta mikäli maksaisi veroja vähän reilut 40 tuhatta euroa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös maastoautoja ole jollain aikavälillä tuotu kevennetyllä autoverolla suomeen?
Ja tuosta johtuen taitaa suurimmassa osassa 80-lukulaisista ainakin olla voimanulosotto, joka osaltaan vaikuttanut veroihin, näin olen ymmärtänyt. Ja kevennetynveron auton jos on aikanaan muuttanut henkilöautosta pakuksi tai huoltoautoksi, pitäis maksaa loppu vero täysimääräisenä jotta voi muuttaa takas. Jos taas on aikanaan maksettu täydet verot, ei pitäis olla ongelmaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin no, onhan tässä ulosotto, joten varmaan tää on tullu kevennetyllä verolla suomeen. Ensimmäisen kilven mukaan rekisteröity uutena Lappiin, ei hajuakaan onko ollu ensin yksityisellä vai firmalla, kenties valtiollakin omistuksessa. Onkohan valtion autoista maksettu veroa samalla lailla kuin muistakin?
Mutta tosiaan ei uutena vielä pakettiauto, vaan vasta vuodesta -94. Tällä perusteella toivon että ei tarvis veroja maksaa. Mutta huomenna selvitän lisää... Auton historiasta selvisi taas uutta tietoa. Vuonna -91 silloinen omistaja oli tulossa keskellä yötä jostain pohjoislapista kalareissulta ja perässä oli iso vene trailerilla. Jossain äkäslompolon kohdalla tiessä oli iso heitto ja traileri kevitti keulaa niin paljon että jeeppi suistui oikealle puolen ojaan. Se selittää tuon etumaskin erilaisen oikean päädyn. Muut vauriot on kuitenkin korjattu kunnolla, ei näy lommoja. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, maasturithan on tuotu aikanaan suomeen autoverovapaina. Edellytyksenä on ollu neliveto ja ulosotto.
Vuonna -94 se on sitten muutettu pakettiautoksi pienemmän dieselveron toivossa. Vaatimuksena on ollu 3m³ yhtenäistä tavaratilaa ja 1,3m korkeus. Maasturin voi muuttaa pakusta takaisin maastohenkilöautoksi ilman veroseuraamuksia jos se on vanhempi ku 5/-82 tai sinnepäin. Kannattaa tarkistaa tarkemmat päivät/vuodet. Vanhasta autosta huoltoautoa tehtäessä on myös verovapaus, eli kolmepaikkasen huoltoauton siitä voi tehdä pakun dieselverolla ja matallalla katolla. Tarvitaan vaan se yli 1800kg omamassa ja huoltovarustus. Mutta, kerran huoltoautoksi muutettua ei sitten muuteta enää miksikään muuksi, vaan se on loppuelämänsä ajan huoltoauto! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jep, rekisteriotteessa lukee juurikin tuo 3 kuutiota ja 1,3 metriä. Tarkoitushan mulla ei oo muuttaa maastohenkilöautoksi, koska silloinhan tulis kallis dieselvero ja toisaalta mulla ei oo ees takapenkkejä ja turvavöitä tuohon, enkä tarvi, älkää tarjotko. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jee jee jeeppi! Soitin trafin ajoneuvoveroneuvontaan, ja ne sanoi just samaa kuin Viipokin. Ei tuu veroseuraamuksia jos muuttaa huoltoautoksi. Riittää kun auton omamassa on 1800kg ja se muuten täyttää huoltoautolta vaadittavat kriteerit. Mulla lukee rekisteriotteessa omamassa 2130kg ja eiköhän tuosta huoltoauton saa leivottua...
![]() Katto siis lähtee talven aikana, jos jollain on tarvetta pehmustetulle peltiveneelle niin ottaa yhteyttä! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eiks nuo vanhat pitäs mennä ku ovatten nollaverolla ??
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä, saattaishan tuon saada väännettyä maastohenkilöautoksikin ilman lisäveroja, mutta silloinhan tulis kallis diesel-vero.
Eikä haittaa vaikka oliskin ikuisesti huoltoauto, ei tähän varmasti enää takapenkkejä tuu ikinä. Mulla ei riitä mielenkiintoa niin paljon että jaksaisin alkaa entisöimään autoa alkuperäiskuntoon. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
valmet 411b + Jeep | young n dum | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 04.09.2010 20:55 |
jeep valmet/wagoneer | savu | Maasturiprojektit | 49 | 14.11.2008 09:09 |
jeep valmet | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.10.2004 20:51 | |
M: Jeep Wagoneer -75 | O/M/V Muut | 2 | 28.09.2004 09:40 |