![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos teet ite niin ole huolellinen. Eli sitä mukaa kun irrottelet suihkuputkia niin tulppaa/suojaa ne sitä mukaa kaikki suuttimet,pumppu ym. Jos siinä on valurauta kannet niin painaa sitten kuin synti joten moottorinosturi tms. on tarpeen ettei välilevyt lennä hiiteen tai kansi putoa johonkin mihin ei pitäisi. Mutta ei kai tuo ny tekemätön homma ole. Neekerithän ne on kasannukkin. Mitäs vielä... Niin hommaa sitten LUOTETTAVA momentti avain ettei homma mene sen takia vi...ksi... Itellä meni yksi remontti päin persettä paskana olleen momentti avaimen takia.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo eipä tuota varmaan huonommin voi kasata mitä edellinen remontoija on tehnyt. Sikafleksi on näköjään ollut kova sana. Venttiilikopan tiivisteet sikafleksistä. Termarikotelolle menevät liitokset sikafleksillä.
Pultteja muttereita löysallä/puuttuu. Klemmareita puuttuu. Aika turaamalla kasattu. No saa nähädä mitä yllätyksiä viellä löytyy ennenkuin kannet on irti.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No käräyttikös sen pahvin sitten väärinpäin oleva termari????
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä viellä varmaks sanoo mikä käräytti. Ainakin kärrin kokonaispaino oli n 2700kg ja lavalla renkaita. Eli kuormaa oli kiitettävästi. Vaikka ei tuli ajettua ihan nätisti.
Tupla termarit tohon on laitettu. Täytyy ne tutkia onko kunnossa ja oikeinpäin.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Viscot sun muut ehjänä? Ja ahtoja nostettu ja syöttöjä lisättykö???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Visco tuntuis ehjältä. Vakio kunnossa pitäis olla. Ite en ainakaan oo ruuvaillu mitään.
Syyläri tohon on uusittu jossain vaiheessa. No jos huomenna sais kannet ylös niin olis taas vähän viisaampi. Onko sitten asennus virhe tullut tai jos on vanhoilla kannenpulteilla kasattu jos on kansiremonttia tuohon tehty. Alkuperäiset pahvit jos on niin mahdollista että oisivat ruostuneet.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla pitäs olla jossain tallessa GM 6.2/6.5 US army manuaali, PDF muodossa, jos laitat mailiosoa niin vois lähetellä. Siinä on momentit ja muut kuvat.
Muutes...Jos et ite tee remonttia nii kysele tarjousta myös Rantasalmelta, siellä on mies joka on työkseen ruuvannu montavuotta jenkkejä Mikolla ja sitte perusti oman firman.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#8
|
|||
|
|||
![]() Momenttiavain, ja sen näyttämä: yms.Lainaus:
Itselläni Bilteman versio asiasta (saa nauraa) mutta kun sitä ei unohda säätöihin päiväkausiksi, ja pitää puhtaana toimii yllättävän hyvin. Yhden kerran lainasin hyvälle kaverille, ja sovittiin että jos ylihuomenna palauttaa mometti päällä, niin MINÄ käyn uuden biltemasta itselleni, ja olikohan 50-60e kun tuli takaisin n. 12kg säädettynä. No, nyt meillä molemmilla bilteman momenttiavain, ja kaverilta vois saada lainaan, minulta ei! Mutta momenttiavaimen calibroinnin tarkastus huomattavan yksinkertaista. ja nimenomaan kotikonstein: Ota ja laakeroi pultti jotenkin, esim. vanha teinicorollan perään hitsataan pinjoniakseliin 19mm jatkomutteri, ja kardaanilaippaan pistetään metri jatkoa; siis laakeripisteestä punnuksen ketjun keskipisteeseen vaakasuoraa 1000mm ja siis tuo 19mm jatkomutteri (toimii jopa alkuperäisellä pinjononin mutterilla-) on 1000 mm siis yksi metri, ja vastapuolelle hitsataan niin paljon vastapainoa, että tuo "punnitusvarsi pysyy suurinpiirtein vaakasuoarassa. ja calibrointitarkastus/punnitseminen tapahtuu siten että pistetään henkilövaakalle vaikkapa 20kg öljypönttö, ja nostetaan sitä esim 10kg/m asetetulla momenttiavaimella, samalla puntarin näyttämää lukien. Ja tuloksen pitäs olla naksaushetkellä 10kg vähemmän kuin alkupaino. Ja se, että momenttiavainta vääntää hankalasta asennosta, demotaan vetämäällä tuohon momenttiavaimen varteen kiinnitetyllä köydellä esim 15 asteen kulmasta sivuun.... Minun bilteman avain valehteli suoralla vedolla alle 5%, mutta tuolla n. vedolla jo yli 10%, ja nimenomaan siten että kiri liian tiukalle.... Ja tastä sitten saunaillan ohjelmanumero: Annetaan harrastajalle eri työkaluja, ja pyydetään vetämään esim. 1,8 kg/m tai 10kg/m momenttiin. Halpakaupan voimavääntimellä, siis sillä mikä tulee 1/2" sarjassa, tuo 10kg/m on aika paljon paljailla käsillä, mutta esim. Kamasan pitkällä (olikohan yli 600mm) ja parin sentin karhennetulla kahvalla tuo 10kg/m on Vähän.... Mutta alkuperäiseen aiheeseen: JOS kannen tms. pultit pohjaa, tai pulttien reiät on täynnä öljyä, tms. niin ei ole mitään väliä onko momenttiavain 5% vai 15% tarkkuuteen pystyvä, ja nuo kiristysmomentit on varmaan tarkoitettu "liukukitka" tilaan; siis jos väännön liikerata loppuu, niin momenttiavain naksahtaa ennenkä kierre kerkeää liikahtamaan.... Siis apteekista ostamaan noin 5millilitran muovimäntäisiä ruiskuja, ja sekatavarakaupasta 3mm sisähalkaisijaltaan olevaa muoviletkua... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tämähän (20-210 Nm versio) on Tekniikan Maailman testivoittajakin muutaman vuoden takaa (19/08).
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onks tässä joku syvempi tarkoitus, vai ajaako saman asian paineilmapilli ja imupaperipala/kangasrätti. Ku tuntuis vaan koneessa, jossa on 2 kantta, aikaa menevän pultinreikien putsaukseen useamman olutkontin verran ihan tolleen käsipelissä..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mietinkin kun joku puhu aikoinaan jostain Mikosta Nyt se nimi tulikin täällä esille. Moni on kyl kehunu et taitaa olla asiallinen heppu.
Itsehän toi remontti tulee tehtyä. Jonkun verran pennusta pitäen rakennellut eri koneita ja laitteita. Pitää oppia aina jotain uutta ![]() Tällä hetkellä Porschen vaihdelaatikko remontti menossa. Hitsaamalla uutta hammasta. Ja kyse on sit traktorista vm. 61 Kiitoksia vinkeistä kaikille tasapuolisesti.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei. Se ei ole venttiilikopan tiiviste.
Yli pursunutta tiivisteainetta kopan sisäpuolelta. ![]()
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Sitä on ihan reilusti käytetty!!
Itellä jääny semomoinen tyyli jos pitää massalla joku tiiviste korjata, niin sopiva palko ympäri pintoja, kiertäen kaikki putlit yms rinkiin. sitten koppa paikoilleen, kiristys semmoiseen momenttiin etä hiukan pursuaa massaa yli, sitten pari h odottelua ja loppu kiristys. ja PITÄÄ. Suotta märkänä kiriä loppuun kun suorat tasot sylkee kaikki massat muuten pihalle.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllähän sieltä vikaa löytyi molemmista kansista.
Apukuskin puoleisessa etupäässä pahvi melko rikki ja liekkirengas pienestä väännöstö poikki. Ja sylinterin päällä oli vesi lammikko(ruosteinen vesi kun pelkät vedet sisällä) Kuskinpuolen takapäässä pahvi hajos nostaessa ja liekkirengas palanut poikki. Kannessa pientä kraateria palotila täynnä. Onkos näisää yleensä pakosarjan tiivisteitä? Tässä ei ollut ainakaan kiinni mitään. Eipä venakopissakaan ollut oikeeta tiivistettä.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" Viimeksi muokannut Ooppeli : 22.07.2012 15:06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin kansiremontti | Jooseppi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2010 20:25 |
Patrol gr:n kansiremontti | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.02.2010 20:50 |
kansiremontti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.10.2004 20:20 |