Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2012, 22:06
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Ashcroft Air lockers murikkoineen kaikilla herkuilla (pegged, 4.75 välityksillä, bolt on, 1 584€ kappale, sitten kompura ~200€, venttilit, kytkimet, yms. hilut ~100€.

Sitten akselit taakse OSR 397,96€
Eteen OSF 375€
Murrosnivelet CVE 650,51€
MOD STUB AXLES 168,37€ (ei välttämätön, vanhat voi koneistaa sopiviksi)
Laipat 4kpl 5806/M 275,51€ (?parihinta?)

+ rahti

(Itse kasaamalla ja simmirinkuloilla orkkis tuumaisiin periin sovitettuna säästää jonkin verran)

http://www.ashcroft-transmissions.co...ewCat&catId=89

Tai

Keräilee vaikka Paddockilta edullisimmat 24 pooriset akselit ja murrokset ja sovittelee paikoilleen vaikka vakio nelitappi murikalla ilman lukkoa (tai ashcroftin torsenilla).

http://www.paddockspares.com/parts-and-accessories.html

P38 ja Disco 2 on jo erit akselit

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 18.07.2012 22:13 Perustelu: linkkejä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2013, 21:54
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Nostetaanpa vanhaa aihetta ylös.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Tai

Keräilee vaikka Paddockilta edullisimmat 24 pooriset akselit ja murrokset ja sovittelee paikoilleen vaikka vakio nelitappi murikalla ilman lukkoa (tai ashcroftin torsenilla).

Olen tässä useampaankin kertaan yrittäny saada jotain selkoa että miten tekis etuakselille budjettiratkaisuna päivityksen vakio 10spline -> 24spline (+Ashcroft ATB)

Tikut: löytyykö jostain roverista vakiona 24/23spline tikkuja vai mennäkö suoraan ashcroft/kam/karpiola linjalle?

Murrokset: aeu2522 vai jotain muuta? Nämä olis ainakin budjettiystävälliset.

Laipat: näistä ei oo hajuakaan... Mitä eroa on 5806 ja 5806/M laipoilla? Roverfriendsien keskusteluissa oli juttua että nuita laippoja on kahdella hieman eri mitoituksella. Mistä vanhaan rangeen sopivat laipat? Avainväli noissa laipan pulteissa on 9/16"

Autonahan tässä tapauksessa on -77 Range Rover mutta tämmöset tiedot varmasti kiinnostavat muitakin vanhojen rovereiden rakentelijoita.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2013, 22:19
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.392
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Nostetaanpa vanhaa aihetta ylös.




Olen tässä useampaankin kertaan yrittäny saada jotain selkoa että miten tekis etuakselille budjettiratkaisuna päivityksen vakio 10spline -> 24spline (+Ashcroft ATB)

Tikut: löytyykö jostain roverista vakiona 24/23spline tikkuja vai mennäkö suoraan ashcroft/kam/karpiola linjalle?

Murrokset: aeu2522 vai jotain muuta? Nämä olis ainakin budjettiystävälliset.

Laipat: näistä ei oo hajuakaan... Mitä eroa on 5806 ja 5806/M laipoilla? Roverfriendsien keskusteluissa oli juttua että nuita laippoja on kahdella hieman eri mitoituksella. Mistä vanhaan rangeen sopivat laipat? Avainväli noissa laipan pulteissa on 9/16"

Autonahan tässä tapauksessa on -77 Range Rover mutta tämmöset tiedot varmasti kiinnostavat muitakin vanhojen rovereiden rakentelijoita.
Disco I:ssä on 94 lähtien (300 TDi) 24 spline vetarit, muutoin samat Rover-akselit kuin Classicissa. Eli perät vaihtamalla ja vetarit onnistuu päivitys tai sitten vaihtaa koko akselit. Eli budjettiratkaisuna tollanen vois olla yks vaihtoehto jostain purkudiscosta....siis muutos tohon 24 splineen
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 13.06.2013 22:23
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2013, 06:40
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Disco I:ssä on 94 lähtien (300 TDi) 24 spline vetarit, muutoin samat Rover-akselit kuin Classicissa. Eli perät vaihtamalla ja vetarit onnistuu päivitys tai sitten vaihtaa koko akselit. Eli budjettiratkaisuna tollanen vois olla yks vaihtoehto jostain purkudiscosta....siis muutos tohon 24 splineen
Vanhaan rangeen jos meinaa laittaa koko akselia, niin edessä pitkittäistukivarsien korvakkeet on erilaiset molemmissa päissä eikä saa järkevästi sovitettua. Taakse kannattaa olla koko akseli, kun pitää vaihtaa melkeen kaikki muut paitsi akseliputki, pelkkä murikka & vetarit ei riitä (kun uudemman discon osista on kyse)

Jos budjettiratkaisuna haluaa tehdä, niin jättää 10spline romut paikoilleen, näihin osat on halpoja.
Tikut: 24/23 ei ole vakiona missään.
Murrokset: Yleensä halvalla ei saa hyvää. Mulla meni 2kpl kamin vetareita pilalle kun wanhat vakiomurrokset hajos. Eli 500eur "ylimääräistä" kulua, toki muutaman reissun sai ajella ennenku hajos.
Vetolaipat: 5806/M laipoissa on tuumainen pulttijako. Alkuperäisenä ei ole tehty ja periaatteessa tarviit siis tuollaiset. 5806 saa sopimaan pienellä porauksella/koneistuksella, toistaiseksi toiminut metsäkäytössä. 5806/M tyyppisiä saa ashcroftin lisäksi ainakin kamilta, 5806 saa mistä vaan englannin halpahallista.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2013, 06:36
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Nostetaanpa vanhaa aihetta ylös.
Laipat: näistä ei oo hajuakaan... Mitä eroa on 5806 ja 5806/M laipoilla? Roverfriendsien keskusteluissa oli juttua että nuita laippoja on kahdella hieman eri mitoituksella. Mistä vanhaan rangeen sopivat laipat? Avainväli noissa laipan pulteissa on 9/16"
Itse tilasin omaan Rangeen juurikin nuo 5806/M laipat. Pultit navassa on tuumaset. Sopi ainakin omaan -88 Rangeen. Sen verran tarkka sovitus oli, että jouduin koneistamaan kauluksesta muutaman kympin pois että meni napaan, mutta ompahan sitten tukevasti paikallaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet Turpo-Urpo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.06.2012 18:03
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.11.2011 15:44
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat Karvinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.08.2009 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 14:00 (GMT +2).