![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() joo mulla oli 603 + ppd 7 mm tapit ja aktiivinen ELR Geessä, ja pikkupuolella ykköselllä tyhjäkäynniltä jarrua vasten kun nosti kytkintä tuntu ettei meinaa sammua millään, ja kun lopulta sammui oli tausta mustana ja ahtoputkissa suhis - eli kyllä nyt on asetuksissa vikaa eihän sulla ny ne ahdot karkaa alhaalla johonkin ? onks siinä sielä se alipainehelvetillä ohjattu hukkis ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo, alasyöttöä vaan lisää.
Sellaista moottoria ei ole olemassakaan mihin 606:sen ahdin on liian iso. Aika huono hyrrä muutenkin, kompura liian iso suhteessa pakopuoleen. Kattokaa pakopesän nieluun miten pieni reikä sielä on. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos on, niin muistaakseni sillä sai kaasun pohjaan, eli tuossa sinun tapauksessa: kun nostaa kytkintä hitaasti, niin tuo ELR kaasuttaa lisää koko ajan. Mutta kun ryömittää maastossa, ja renkaan eteen sattuu kanto, niin vaste sais olla nopeampikin? ja jos tyhjäkäynnillä nostauttaa kytkimen nopeasti, niin kone nyykähtää? Ulkomuistista: tuo aiemmin mainittu säätö/tai joku toinen säätö tuossa boschin pumpussa "muuttaa" moottorin luonnetta vakiokierroskoneesta vakiotehokoneseen. Siis korostettuna automaattilaatikolla olevat "vakioteho" säädöt miellyttäviä, kone ei ala repimään isommalle siirryttäessä, ja "vakiokierros" säädöt on mukavia manuaalissa, sillä nopeus pysyy vakiona kaasupolkimen ollessa paikallaan (siis korostettuja esimerkkejä) (nykyisessä käyttiksessä; automaatti laatikko, ilman lukkoturbiinia ja tuommoinen "vakioteho" suuntautunut paketti; tasakaasulla varmaan ylämäet 50km/h, ja alamäet 140km/h!; 4wd MB, 606 12v turbo, 722.3? ) Mutta nyt topiikin aloittajalla on ongelmana (käsittääkseni) se, että kaasupoljin lattiassa elämää ei juurikaan ole alle 2800 r, ja ahtopaineita on JO 0,3 1500rpm. -> Minun mielestä vika on pumpun säätöissä, JOS mustaa savua ei tule nilkka suorana koko kierrosalueen ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei oo ELR mikään vakionopeus säädin,kunhan vaan tuuppaa pumppua takaapäin sillain kivan ystävällisesti,
menemättä kuitenkaan pohjaan saakka ![]() ja BJ40/76 lle vielä pikkufiilaus, jos sulla on 606 kone 12 venttiilillä, niin jotain pientä "ohivuotoa" tai tehottomuutta saattaa esiintyä - on nimittäin 50% venttiileistä levossa / puuttuu ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.07.2012 21:59 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tsekkaa ihan ekana että ahdin on ok, jos vaikka sekin sai vammaa öljynpuutteesta. Mulla tuo paketti väänsi alhaalla ihan kohtuullisesti.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mistään mitään tiiä mutta ainakin 3.3 vapari nissanin dieselissä alaväännön puute aiheutui tosi paskaisesta polttoaine suodattimesta ja viallisesta siirto pumpusta kun ei meinannut tulla ainetta ollenkaa tyhjäkäynnillä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sitä pumpun herkkyysruuvia vaan pikkasen tiukemmalle.
On sitten herkkä säätöinen että ei kestä paljoa kerrallaan pyöritellä. Sitä voi säätää koneen käydessä niin tuntee heti miten säätö vaikuttaa. Alasyötön määrä ei juurikaan vaikuta tuohon tyhjäkäynnin vääntöön. Jos tuo "herkkyyssäätö" on vähän sekaisin niin tosiaan sammua tupsahtaa jo pienestäkin kuormituksesta. Kyllä ppd osaa pumput tehdä ei se siitä ole kiinni. OM605 moottori ja 606sen ahdin on ihan hyvä kokoonpano. Tuo "ELR" (sähköinen tyhjäkäynnin tasaus) voisi olla rakentamisen arvoinen siis jos pumpussa ei sitä vielä ole. Se osaa lisätä soppaa tyhjäkäynnillä kun koneelle tulee kuormaa. Sen varassa voi mönkiä tyhjäkäynnillä tuolla metsissä ihan hyvin. ELR:n solenoidi painaa juuri sitä "herkkyyssäädön" ruuvia. Jos siinä nykyisessä pumpussa on alipainetoiminen kylmätyhjäkäynnin korotus niin se pitäisi ottaa pois että tuo ELR solenoidi mahtuu paikoilleen. Viimeksi muokannut Mika_T : 17.07.2012 22:11 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
tos mun katiskas on om605nen mynän pumpul ja kivimäen billet vauhtipyöräl ja ahtimena on holsetin 40nen super,ja en ole mitään ihmeempiä alavääntö ongelmiin kohdannu, jaksaa hyvin lähteä pikkukierroksillaki liikkeelle,kait siin on enemmän ala vääntöö ku alkuperäses 2lläs..
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tietääkö Mika-T mitä tuo herkkyys ruuvi tekee käytännössä. Mina luulin että herkkyys ruuvia väännetään hieman löysemmälle mutta voise olla että sitä pitää kiristää. Mutta tosiaan sitä ei kestä kuulemma vääntää kuin maks 1/4 kierrosta niin vaikutta jo paljon.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
om605.911 | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 29.01.2012 21:30 |
Isuzu Trooper 2.8 TDIC ja alavääntö täysin hävöksissä | Turbo Isuzu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.10.2011 21:05 |
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 | mersuana | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 23.06.2011 13:08 |
bronco II 2.9 -88 huono alavääntö? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.12.2006 21:25 | |
alavääntö LR TD5 koneeseen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2005 06:51 |