![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En lähtis ahdinta vaihtamaan, mulla mäyriksessä sama kone om605, samalla om606 ahtimella ja hyvin toimii. Ei oo kierroslukumittaria mutta noin arviolta 1200-1500rpm lähtee ahtamaan. Ahdot rajoitettu 0,7bar. Pumppu mulla on vakio om602:sta. Pitkällä puolella ykkösellä tyhjäkäynnillä voi nostaa kytkimen normaalin rauhallisesti ylös, eikä sammu. Eiköhän se vika löydy siitä ppd:n pumpusta tai säädöistä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
OK. Eipä sitten vielä kosketa turboon. Voisin sitten kokeilla tuota pumpun vaihtoa vakioon, jotta osaa jostain lähteä etsimään vikaa. Tuo Peen esittämä sammumisen esto on kyllä kokeilemisen arvoinen. Vaatii vaan tuon kierroslukumittarin anturin. Se kun ei ole paikoillaan ja vauhtipyöräkin taitaa olla 200D:n. Onkohan siinä vastakappale kierrolukumittarille vai onko o anturi sellainen että indusoi jännitettä kun vauhtipyörä pyörii lähellä?? Samoiten tarviin tuon ELR solenoidin.
Oon kyllä ollut hieman ihmeissään tuon alaväännön puutteen kanssa. Tiesin ettei tää kone nyt mikään kaikkein vääntävin ole mutta kohtuus nyt kaikessa. Alkaa tuntuun jo volvon b30 melko pippuriselta myllyltä ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei siinä välttämättä mitään vikaa ole mutta jos se on rakennettu räppäily pumpuksi niin säätäjä voi olla jo niin loiva että se aiheuttaa tommosta.
Eti tai pyydä laittamaan siihen jyrkempi säätäjä vaikka jostain agrigaatista niin alkanee pitämään kierrokset. Tai sitten vaan säätämään se pumppu niinkuin haluat sen toimivan. Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
lukee vauhtipuörältä starttikehän hampaita ... lohkossa vois olla sille paikka ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siis saako kone soppaa pienillä kierroksilla?
siis vaikkapa neloslla ajat tyhjäkäynnillä, ja nilkka suoraksi, niin työntääkö mustaa? Ja tuo pumpun tekijän säätövinkki kannattaa ehdottomasti kokeilla. Voihan olla että pumppuleipuri on pistänyt alakierrosten syötöt niin pienelle tms. että kone ei julkisesti saa ruokaa! ja tavoitteena on mahdollisesti ollut pehmeämpi toiminta. (vois olla soppeli automaatille?) Jos tuo 606 turbo toimii toisessa 605:ssa hyvin, olisi lupa olettaa että tässäkin toimisi. jos tuo 605 20v ja 606 12v, niin vaparina tuossa 605 taitaa olla enemmän voimaa -> virtaa paremmin? Ja tuo, että on 3 litran koneesta, ei voi toimia 2,5 litraisessa, on turhankin paljon yleistetty. Turbo parkahan ei tiedä, minkä kokoisessa koneessa on..... se vaan ottaa pakokaasua vastaan ja ahtaa ilmaa... (noin suurinpiirtein) Itse usutin kaverin laittamaan 1,5 litran koneen turbon 2,8 litran koneeseen, ja tuli parempi kuin tehtaantekemä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
joo
mulla oli 603 + ppd 7 mm tapit ja aktiivinen ELR Geessä, ja pikkupuolella ykköselllä tyhjäkäynniltä jarrua vasten kun nosti kytkintä tuntu ettei meinaa sammua millään, ja kun lopulta sammui oli tausta mustana ja ahtoputkissa suhis - eli kyllä nyt on asetuksissa vikaa eihän sulla ny ne ahdot karkaa alhaalla johonkin ? onks siinä sielä se alipainehelvetillä ohjattu hukkis ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo, alasyöttöä vaan lisää.
Sellaista moottoria ei ole olemassakaan mihin 606:sen ahdin on liian iso. Aika huono hyrrä muutenkin, kompura liian iso suhteessa pakopuoleen. Kattokaa pakopesän nieluun miten pieni reikä sielä on. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos on, niin muistaakseni sillä sai kaasun pohjaan, eli tuossa sinun tapauksessa: kun nostaa kytkintä hitaasti, niin tuo ELR kaasuttaa lisää koko ajan. Mutta kun ryömittää maastossa, ja renkaan eteen sattuu kanto, niin vaste sais olla nopeampikin? ja jos tyhjäkäynnillä nostauttaa kytkimen nopeasti, niin kone nyykähtää? Ulkomuistista: tuo aiemmin mainittu säätö/tai joku toinen säätö tuossa boschin pumpussa "muuttaa" moottorin luonnetta vakiokierroskoneesta vakiotehokoneseen. Siis korostettuna automaattilaatikolla olevat "vakioteho" säädöt miellyttäviä, kone ei ala repimään isommalle siirryttäessä, ja "vakiokierros" säädöt on mukavia manuaalissa, sillä nopeus pysyy vakiona kaasupolkimen ollessa paikallaan (siis korostettuja esimerkkejä) (nykyisessä käyttiksessä; automaatti laatikko, ilman lukkoturbiinia ja tuommoinen "vakioteho" suuntautunut paketti; tasakaasulla varmaan ylämäet 50km/h, ja alamäet 140km/h!; 4wd MB, 606 12v turbo, 722.3? ) Mutta nyt topiikin aloittajalla on ongelmana (käsittääkseni) se, että kaasupoljin lattiassa elämää ei juurikaan ole alle 2800 r, ja ahtopaineita on JO 0,3 1500rpm. -> Minun mielestä vika on pumpun säätöissä, JOS mustaa savua ei tule nilkka suorana koko kierrosalueen ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
om605.911 | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 29.01.2012 21:30 |
Isuzu Trooper 2.8 TDIC ja alavääntö täysin hävöksissä | Turbo Isuzu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.10.2011 21:05 |
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 | mersuana | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 23.06.2011 13:08 |
bronco II 2.9 -88 huono alavääntö? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.12.2006 21:25 | |
alavääntö LR TD5 koneeseen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2005 06:51 |