![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeep wj ei sano yhtään mitään. Wrangleri? Qd ei myöskään sano mitään. Käsittääkseni jeepin dieselit on vm tekeleitä ja ei niitä täällä ole paljon kehuttu? Vähän muutoinkin tuo made in amerika laatu arveluttaa. Ja tosiaan kun itsellä oli se cherokee muinoin niin voi hemmetti mitä sähkövirityksiä sinne tehdään jo tehtaalla. Jos omissa sähkövirityksissä ei ole kehumista niin parempaa se on kuin jenkkien tekeleet siinä cherokeessa. Yhdellä tutulla oli tuollainen delica muinoin. Kovasti kehui. Joutui luopumaan kun talvella lähti lapasesta ja meni katon kautta ympäri pellolle. Mut sen mukaan ei perudtu pajeroon. Kovin kauaa se ei sitä kerinnyt omistaa, joten en tie kuin paljon lopulta ois ollut pajero osaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Vikiä lainatenLainaus:
A large range of engines were available, from a 1.4-liter up to a 2.4-liter petrol, and also a 2.5-liter diesel and turbodiesel. Rear- or four-wheel drive, several bodystyles and two different wheelbases made for a particularly extensive lineup. The four-wheel drive chassis was based on that of the contemporary Mitsubishi Pajero, although parts are seldom interchangeable. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaikissa laitteissa on vikoja, kaikki alumiini kannet menee halki jossain kohtaa, kaikki 400000 ajetut vaatii hitsausta joskus. Oma ehdotus on se että ostat sen mikä tuntuu käteen sopivalta. Jos se on huono niin kyllä se tulee ilmi joskus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Seon Grand Cherokee ja QD= qudra drive, parhaimman selityksen löydät QD:sta googlesta mutta pää periaatein 100% hydrauliset lukot. Takaapaa alkaa sutia niin kytkee eteen vedon, ei voi jättää esim ristiriipuntaan. http://www.youtube.com/watch?v=oJoODoMIeoI Mulla on tuo 3.1 TD eikä ole koneessa muuta vikaa ollut kuun edellisessä 3.1td piti venakopan tiiviste vaihtaa.. eikä ole ollut kummassakaan sitä perus vikaa että sisäilman ohjuri läppien akselit menee poikki. ja tulee toiselle puolelle kylmää ja toiselle lämmintä. syö matkassa 8.7/100km ja 20% offia ja loput kylä pyöritystä niin 9.8l/100km Nyt rekkasin pakuksi oman niin vielä halvempi ajaa... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko niissä kaikissa tuo qd vai jossain tietyssä mallissa? Perus autoilija kun ei osaa sanoa onko autossa sellainen vai ei. Siitä nuo Jeepit on hyviä että jos on jotain ongelmaa niin soitto jamantille niin vika yleensä löytyy ja neuvot miten se korjataan. Osatkin sillä oli aina hyllyssä.
Se jeep oli kyllä ihan mukava peli ajella, mut se laatu.. Tomaatti peliä en ole katsellut. En oikein osannut jeepillä ajella metsässä. Se tomaatti vaatii vähän erilaista ajoa. Se aina ryntäsi kaikkien kivien yli mikä ei ollut hyvä homma. En tie pitääkö niitä ajaa jotenkin jarrutellen tai jotain. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]() Dieseliä jos haluat niin kyllä minä noista VM:n tekeleistä pysyisin erossa. Uudemmat WJ:t on mersun koneella (2,7 CRD) ja automaatilla, on luotettavampia kuin italiaanot. Hinnat vain menee yli budjettisi jos haluaa kohtuukilsoilla ja parempikuntoista täältä ostaa. Saksasta, Virosta tai Ruotsista voisi saada jonkun kelpo vehkeen, veroista vain en tiedä mitään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo en lähtis yhden auton perusteella haukkumaan. Itellä on XJ italiaano, eikä ole mitään sähköongelmia/ruostetta mitä tuolla ylempänä porisit. Jotain muuta on saattanut olla
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuo qd nyt sit etu ja taka akselilla? Jos se on kerran kuluva niin käykö siinä lopulta vaan niin ettei se toimi vai estääkö se ajon sitten?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Perissä on kitkalukot! Jakolaatikossa tämä "kuluva" georotor" jos se kuluu niin luulis että etuveto katooaa mutten oo koskaan kuullut et 400 000 ajetussakaan ois mitään heikkoa. Kunhan muistaa oikeat öljyt vaihtaa ite vaihan joka kolmannnen moottoriöljyn vaihon yhteyessä eli 30 000km välein. Huoltokirja käskee vaihtaa muistaakseni 40k välein Mulla on vetänyt aina kaikilla kun on ryösiny pahoissa paikoissa. Näissähän on jatkuva neliveto, sit hidas erikseen. Käyppä koe ajaan niin et voi enää muuta ostaakkaan ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
WJ:n Quadra-drive- systeemissä on sama levypakka + gerotor- paketti molemmilla akseleilla ja jakolaatikossa. Teoriassa on joo kitkalukko, mutta pystyy lukitsemaan vedon tarvittaessa kokonaan. Ainakin Jeepin tehdaskirjojen mukaan järjestelmä pystyy tarvittaessa ohjaamaan 100% vedosta yhdelle pyörälle. Kyllähän manuaalivaihteisen kytkinkin on luistamaton, miksei olisi tällainenkin? No, uskoo ken tahtoo ![]() Normiajossa auto on käytännössä takaveto ja kun luistoa tapahtuu niin vekotin ohjaa mekaanisesti/ automaattisesti (ei siis mitään sähköisiä härpättimiä tai jarrujen kanssa pelleilyä) vetoa eteen tarpeellisen määrän, tarvittaessa aina siihen asti kun etu- ja takakardaani pyörii samaa vauhtia. Toimii nopeammin kuin viskokytkin, visko muistaakseni kerkeää mukaan ~1/8 kierroksen aikana. Aivan täsmälleen samat löytyy akseleilta (Vari-lok), ja samalla tavalla tasoittaa akseleiden väliset pyörintänopeuserot puolelta toiselle. Hidas puoli jakolaatikossa on "yhtä puuta" eli mekaanisesti lukittu 50/50 voimanjoko, akseleilla vari-lok:it toimii samalla tavalla hitaalla ja nopealla puolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2012 10:22 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä kun selvensit, akseleissa on sit jonku sortin kitkat.
Mulla ainakin lukee vaihekepin vieres et quadra-drive,, varmaan yleisin WJ:ssä, sit on näitä quadra trac yms. Suosittelen käydä koeajolla tuomosella! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron hankintaa.. | Machist | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.03.2012 17:59 |
Myyty maasturin aluvanteet 16'' | RikuH | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 01.02.2010 21:52 |
Maasturin valinta? | Pajaeero | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.01.2010 13:49 |
Ajoalueen hankintaa | Nerd-O | Chit-Chat | 3 | 20.12.2006 21:14 |
Iskareiden hankintaa | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.05.2006 12:02 |