Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2012, 18:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Jeep wj ei sano yhtään mitään. Wrangleri? Qd ei myöskään sano mitään. Käsittääkseni jeepin dieselit on vm tekeleitä ja ei niitä täällä ole paljon kehuttu? Vähän muutoinkin tuo made in amerika laatu arveluttaa. Ja tosiaan kun itsellä oli se cherokee muinoin niin voi hemmetti mitä sähkövirityksiä sinne tehdään jo tehtaalla. Jos omissa sähkövirityksissä ei ole kehumista niin parempaa se on kuin jenkkien tekeleet siinä cherokeessa.

Yhdellä tutulla oli tuollainen delica muinoin. Kovasti kehui. Joutui luopumaan kun talvella lähti lapasesta ja meni katon kautta ympäri pellolle. Mut sen mukaan ei perudtu pajeroon. Kovin kauaa se ei sitä kerinnyt omistaa, joten en tie kuin paljon lopulta ois ollut pajero osaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2012, 19:19
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Vikiä lainaten


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Jeep wj ei sano yhtään mitään. Wrangleri? Qd ei myöskään sano mitään. Käsittääkseni jeepin dieselit on vm tekeleitä ja ei niitä täällä ole paljon kehuttu? Vähän muutoinkin tuo made in amerika laatu arveluttaa. Ja tosiaan kun itsellä oli se cherokee muinoin niin voi hemmetti mitä sähkövirityksiä sinne tehdään jo tehtaalla. Jos omissa sähkövirityksissä ei ole kehumista niin parempaa se on kuin jenkkien tekeleet siinä cherokeessa.

Yhdellä tutulla oli tuollainen delica muinoin. Kovasti kehui. Joutui luopumaan kun talvella lähti lapasesta ja meni katon kautta ympäri pellolle. Mut sen mukaan ei perustu pajeroon. Kovin kauaa se ei sitä kerinnyt omistaa, joten en tie kuin paljon lopulta ois ollut pajero osaa.
Vikipediasta lainattua:
A large range of engines were available, from a 1.4-liter up to a 2.4-liter petrol, and also a 2.5-liter diesel and turbodiesel. Rear- or four-wheel drive, several bodystyles and two different wheelbases made for a particularly extensive lineup. The four-wheel drive chassis was based on that of the contemporary Mitsubishi Pajero, although parts are seldom interchangeable.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2012, 20:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Jeep wj ei sano yhtään mitään. Wrangleri? Qd ei myöskään sano mitään. Käsittääkseni jeepin dieselit on vm tekeleitä ja ei niitä täällä ole paljon kehuttu? Vähän muutoinkin tuo made in amerika laatu arveluttaa. Ja tosiaan kun itsellä oli se cherokee muinoin niin voi hemmetti mitä sähkövirityksiä sinne tehdään jo tehtaalla. Jos omissa sähkövirityksissä ei ole kehumista niin parempaa se on kuin jenkkien tekeleet siinä cherokeessa.

Yhdellä tutulla oli tuollainen delica muinoin. Kovasti kehui. Joutui luopumaan kun talvella lähti lapasesta ja meni katon kautta ympäri pellolle. Mut sen mukaan ei perudtu pajeroon. Kovin kauaa se ei sitä kerinnyt omistaa, joten en tie kuin paljon lopulta ois ollut pajero osaa.
Kolme jenkkiä itse omistaneena en käsitä mitä niissä on pelättävää. No ehkä se että 30 vuoden käytön jälkeen joutuu korjaamaan jonkun sähkölaitteen jota ei 10 vuotta vanhassa japsissa tai jossain euro kinnerissä ole olemassakaan. Ainoastaan jenkit osaa tehdä automaatit sekä mukaviksi että kestäviksi, ja edullisiksi korjata. Muut rämpivät jossain kaukana perässä.

Kaikissa laitteissa on vikoja, kaikki alumiini kannet menee halki jossain kohtaa, kaikki 400000 ajetut vaatii hitsausta joskus.

Oma ehdotus on se että ostat sen mikä tuntuu käteen sopivalta. Jos se on huono niin kyllä se tulee ilmi joskus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2012, 20:43
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Jeep wj ei sano yhtään mitään. Wrangleri? Qd ei myöskään sano mitään. Käsittääkseni jeepin dieselit on vm tekeleitä ja ei niitä täällä ole paljon kehuttu? Vähän muutoinkin tuo made in amerika laatu arveluttaa. Ja tosiaan kun itsellä oli se cherokee muinoin niin voi hemmetti mitä sähkövirityksiä sinne tehdään jo tehtaalla. Jos omissa sähkövirityksissä ei ole kehumista niin parempaa se on kuin jenkkien tekeleet siinä cherokeessa.

Seon Grand Cherokee ja QD= qudra drive, parhaimman selityksen löydät QD:sta googlesta mutta pää periaatein 100% hydrauliset lukot. Takaapaa alkaa sutia niin kytkee eteen vedon, ei voi jättää esim ristiriipuntaan.
http://www.youtube.com/watch?v=oJoODoMIeoI

Mulla on tuo 3.1 TD eikä ole koneessa muuta vikaa ollut kuun edellisessä 3.1td piti venakopan tiiviste vaihtaa.. eikä ole ollut kummassakaan sitä perus vikaa että sisäilman ohjuri läppien akselit menee poikki. ja tulee toiselle puolelle kylmää ja toiselle lämmintä.
syö matkassa 8.7/100km ja 20% offia ja loput kylä pyöritystä niin 9.8l/100km

Nyt rekkasin pakuksi oman niin vielä halvempi ajaa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.07.2012, 22:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Onko niissä kaikissa tuo qd vai jossain tietyssä mallissa? Perus autoilija kun ei osaa sanoa onko autossa sellainen vai ei. Siitä nuo Jeepit on hyviä että jos on jotain ongelmaa niin soitto jamantille niin vika yleensä löytyy ja neuvot miten se korjataan. Osatkin sillä oli aina hyllyssä.

Se jeep oli kyllä ihan mukava peli ajella, mut se laatu.. Tomaatti peliä en ole katsellut. En oikein osannut jeepillä ajella metsässä. Se tomaatti vaatii vähän erilaista ajoa. Se aina ryntäsi kaikkien kivien yli mikä ei ollut hyvä homma. En tie pitääkö niitä ajaa jotenkin jarrutellen tai jotain.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.07.2012, 23:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Quadra-Drive on kyllä jotain ihan muuta kuin "100% hydrauliset lukot"
Niin siis kyllähän se pyörintänopeuserot tasaa, eli käsittääkseni pahimmassa tilanteessa on ihan täyslukko. Perustuu tosin kitkapakkoihin ja tuohon gerotorin tuottamaan paineeseen -> kuluva systeemi verrattuna "oikeaan" lukkoon jossa jollain mekaanisella palikalla lukitaan koko systeemi umpijumiin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko niissä kaikissa tuo qd vai jossain tietyssä mallissa? Perus autoilija kun ei osaa sanoa onko autossa sellainen vai ei.
Limited- malleissa on käsittääkseni kaikissa Quadra-Drive, muihin se on ollut optiona. Mutta se on helppo varmistaa kun katsoo vaihdekepin/ nelivedon valintakepin juureen missä lukee mikä nelivetosysteemi autossa on. Tosin joku nerohan senkin voi vaihtaa

Lainaus:
Se jeep oli kyllä ihan mukava peli ajella, mut se laatu.. Tomaatti peliä en ole katsellut. En oikein osannut jeepillä ajella metsässä. Se tomaatti vaatii vähän erilaista ajoa. Se aina ryntäsi kaikkien kivien yli mikä ei ollut hyvä homma. En tie pitääkö niitä ajaa jotenkin jarrutellen tai jotain.
Yhden auton perusteella ei kannata vielä laatua haukkua, vaikka ei noi XJ- Jeepit mitään maailman laadukkaimpia autoja tosiaankaan ole.. Perustekniikka on kyllä erittäinkin hyvä (dieseliä lukuunottamatta), mutta muuten sitten erinäköisiä pikkuvikoja löytyy riippuen miten autoa on pidetty. Muovia riittää ohjaamossa ja muutenkin tietyistä jutuista näkee että halvalla ne tehdään, mutta mukavia pelejä ajaa ja automaatti on metsässä ihan ylivoimainen kepin hämmentämiseen verrattuna. Jos kivien yli on ryntäillyt niin sitten oli kuskissa vika eikä autossa

Dieseliä jos haluat niin kyllä minä noista VM:n tekeleistä pysyisin erossa. Uudemmat WJ:t on mersun koneella (2,7 CRD) ja automaatilla, on luotettavampia kuin italiaanot. Hinnat vain menee yli budjettisi jos haluaa kohtuukilsoilla ja parempikuntoista täältä ostaa. Saksasta, Virosta tai Ruotsista voisi saada jonkun kelpo vehkeen, veroista vain en tiedä mitään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.07.2012, 07:42
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Joo en lähtis yhden auton perusteella haukkumaan. Itellä on XJ italiaano, eikä ole mitään sähköongelmia/ruostetta mitä tuolla ylempänä porisit. Jotain muuta on saattanut olla , niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Voi olla ja on varmasti CRD kone parempi, mutta ei ole myöskään ollut kansiongelmia niinkuin täällä vehkutetaan. Koputetaan puuta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.07.2012, 09:07
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Onko tuo qd nyt sit etu ja taka akselilla? Jos se on kerran kuluva niin käykö siinä lopulta vaan niin ettei se toimi vai estääkö se ajon sitten?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.07.2012, 09:23
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuo qd nyt sit etu ja taka akselilla? Jos se on kerran kuluva niin käykö siinä lopulta vaan niin ettei se toimi vai estääkö se ajon sitten?
Siis
Perissä on kitkalukot! Jakolaatikossa tämä "kuluva" georotor" jos se kuluu niin luulis että etuveto katooaa mutten oo koskaan kuullut et 400 000 ajetussakaan ois mitään heikkoa. Kunhan muistaa oikeat öljyt vaihtaa ite vaihan joka kolmannnen moottoriöljyn vaihon yhteyessä eli 30 000km välein. Huoltokirja käskee vaihtaa muistaakseni 40k välein

Mulla on vetänyt aina kaikilla kun on ryösiny pahoissa paikoissa. Näissähän on jatkuva neliveto, sit hidas erikseen.
Käyppä koe ajaan niin et voi enää muuta ostaakkaan , ainaku joku käy tätä mun autoo koittaan ni tahtoo syttyä se jeeppi kuume.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2012, 10:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuo qd nyt sit etu ja taka akselilla? Jos se on kerran kuluva niin käykö siinä lopulta vaan niin ettei se toimi vai estääkö se ajon sitten?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Siis
Perissä on kitkalukot! Jakolaatikossa tämä "kuluva" georotor"

WJ:n Quadra-drive- systeemissä on sama levypakka + gerotor- paketti molemmilla akseleilla ja jakolaatikossa. Teoriassa on joo kitkalukko, mutta pystyy lukitsemaan vedon tarvittaessa kokonaan. Ainakin Jeepin tehdaskirjojen mukaan järjestelmä pystyy tarvittaessa ohjaamaan 100% vedosta yhdelle pyörälle. Kyllähän manuaalivaihteisen kytkinkin on luistamaton, miksei olisi tällainenkin? No, uskoo ken tahtoo

Normiajossa auto on käytännössä takaveto ja kun luistoa tapahtuu niin vekotin ohjaa mekaanisesti/ automaattisesti (ei siis mitään sähköisiä härpättimiä tai jarrujen kanssa pelleilyä) vetoa eteen tarpeellisen määrän, tarvittaessa aina siihen asti kun etu- ja takakardaani pyörii samaa vauhtia. Toimii nopeammin kuin viskokytkin, visko muistaakseni kerkeää mukaan ~1/8 kierroksen aikana. Aivan täsmälleen samat löytyy akseleilta (Vari-lok), ja samalla tavalla tasoittaa akseleiden väliset pyörintänopeuserot puolelta toiselle.

Hidas puoli jakolaatikossa on "yhtä puuta" eli mekaanisesti lukittu 50/50 voimanjoko, akseleilla vari-lok:it toimii samalla tavalla hitaalla ja nopealla puolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2012 10:22
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.07.2012, 22:34
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Seon Grand Cherokee ja QD= qudra drive, parhaimman selityksen löydät QD:sta googlesta mutta pää periaatein 100% hydrauliset lukot. Takaapaa alkaa sutia niin kytkee eteen vedon, ei voi jättää esim ristiriipuntaan.
Quadra-Drive on kyllä jotain ihan muuta kuin "100% hydrauliset lukot". Tuossa linkki -> http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_fo...Drive_.28WJ.29) jossa kerrotaan että autossa on Vari-Lok -lukot jotka on selitetty kertaalleen esim. offipalstalla -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40063 .
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.07.2012, 22:45
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Hyvä kun selvensit, akseleissa on sit jonku sortin kitkat.
Mulla ainakin lukee vaihekepin vieres et quadra-drive,, varmaan yleisin WJ:ssä, sit on näitä quadra trac yms.
Suosittelen käydä koeajolla tuomosella!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron hankintaa.. Machist Tekniikka & Jutustelu 14 28.03.2012 17:59
Myyty maasturin aluvanteet 16'' RikuH O/M/V Renkaat ja vanteet 4 01.02.2010 21:52
Maasturin valinta? Pajaeero Tekniikka & Jutustelu 11 31.01.2010 13:49
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02


Sivu luotu: 17:03 (GMT +2).