![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Saahan noita hiukkaspöniköitä jotenki inhimilliseen hintaan Saksasta: http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diese...item58938b7b76 Ei vaan taida tollasen 2-litrasen loukku passata 1.6:een...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Toi vanha hj:n romu on halvempi kuin emännän -06 v70 huollot ja korjaukset viime vuoden aikana, lisäksi hj toimii paremmin ja emäntäkin tulee sen kyytiin mielellään.
En ole pitkään aikaan ollut kateellinen uusien autojen omistajille, jotenkin tulee hyvä mieli kun voi itse ehjätä autoansa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
-70 vw kuplan öljy huolto itse tehtynä. 2,4 litraa mineraali öljyä 7,2 euroa
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
ei perhana vanhalla mentii. ei raaskinu uutta laittaa
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
2,0 l ja 1,6 litrasessa on eri pöntöt ... V50:n arvo tippuu kuitenkin oli leimaa tai ei ollu , joten se siitä ! Alkuperäinen kysymys oli 1400€uron huolto normaalia Minä kaikerran tuon pöntön tyhjäsi ,kun menee tukkoon ... käy liikkeessä "buuttaamassa" koko paskanhärvelin ...samalla tulee lisää vääntöä ...ja TEHOA ! |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Täyttä paskaa tämä tarina. 1). 2007 Bemarissa ei ole sähköistä huoltokirjaa mutta avaimesta saa kyllä luettua vuorossa olevat huollot. Tehdyt toimenpiteet merkitään ihan kynällä paperiseen kirjaan. 2). Autossa huoltotarpeenmukainen huolto-ohjelma eli auto pyytää tarvittavat huollot. Riippuu ajotavasta, ajasta ja kilsoista. Yleensä noin 30tkm kohdalla vaihdetaan moottoriöljyt ja raitisilmasuodatin, ja ei maksa 1500 euroa merkkiliikkeessä. 3). ei päästä lähellekään kolmea tonnia vaikka tekisi kaikki huollot kerralla. Korjauksethan onkin sitten asia erikseen. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Toisissa automerkeissä ei ole kun "huoltoa" niissä ei ole vikoja.
. . . ja tosi paljon autoista tietäviltä kuulee notta tojotassa tankkaaminenkin on remonttia
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Vuonna -94 hajos vaihdelaatikko Kadetista, vm -88...uus laatikko Opelilta 23 000mk! Auto oli maksanut 35 000mk! Käytetty sitte löyty...Sanovat ooppelin huollossa että lootia hajoo itestää 2-3 kpl vuodessa, muut kolareissa ja sillon aina auto lunastukseen.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niinihan "normaalissa" hinnoissa huitelee merkkipajalla.
Iso huolto yleisesti n. 500-600€, siihen hihna toinen mokoma ja sitten jarrupalat ja vinkkarit ruttuun ja 1500€ lapaseen ja pihalta pois... Ko. työnjohtajana toimiessani etsin aina "parasta" mitä organisaatio tarjoaa edullisena "pakettitarjouksena" ja S-sarjan Mersu V8 koneella voitti. Tulppien vaihto huollon yhteydessä (lisätyö*) 924,00€ ![]() ![]() ![]() Hinta oli 2½vuotta sitten MB asiakaslehdessä... Siinä muuten purkka stoppaa isommallakin kiholla ja leuka kopsahtaa pöytälevyyn melko herkästi.... Mutta omakohtainen pommi oli kun 2002 S80 diitselissä mökkitiellä löydettiin kanto/kivi johon katalysaattori päätti elämänsä --> 4700€ ja käsi taskuun suurien kyynelien valuessa.... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jännä miten jossain vaiheessa about rippikouluiässä, tällasen perus-kehonsiirtimen arvo tippuu alle romuraudan hinnan.
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Opel Movanon jakopään hihnan vaihto makso n.10000e
![]() ![]() Sille liikkeelle joka sen vaihto (carwan oulu)![]() ![]() ja meille 350euroa!Joulukuussa käytettiin rempassa ja nyt se on jo kunnossa!! Ja tuohon huoltoon kuului: 1 epäinnistunut hihnan vaihto toinen samanlainen kolmas samanlainen Kone sano poks ja lähettii kajjaanista hinurilla ouluun sit laitettiin jo venttiliä ym rojua kanteen! Sit päästii jo jyväskylään josta hinurilla ouluun. Suihkut ei pysyny kannessa kii. sit taas jyväskylää ja taas suihku irti! Sit hinailtiin jyväskylän oobeli liikkeseen missä kolovattii suihkua kiini. Viikon päästä taas vuoti sama, kas kummaa jyväskylä oobeli paja oli heittäny kupit nuri jo, noh ei muuta ku ouluun hinausautolla! ja pikkusen suihkuremppaa! 2 meni ja taas kusee suihkut! Sit mentii Joensuun timosen autoon. jossa korjattiin näitten 2 pajan sötöstykset ja laitettii pari uutta suihkua. Timosen lasku oli n.3600e carvanille plus kuukauden vuokra auton hinta (uus ransetti oli muute iha hyvä auto) Taas oobeli laulo jonku aikaa ja kas kas suihku vuotaa ![]() ![]() Timosella kävästiinn ja vuoto korjaantu. Nyt ollaan ajettu jo kuukausi varmaa ja ei näy vuotoa. ja jos vuoto vielä tulee nii sit timosella aikovat vaihtaa koko kannen, carwanin piikkiin tietysti! Aina vaa hymmyilyttää ku vie oobelia remonttiin ![]() Pittää aina tsempata että pankaahan pojat uuttaa ossaa pellin alle! Suosittlen Carwania pitävät asiakkaista hyvää huolta vaikka eivät aina halua puhelimeen vastata ainakaa minulle
|
|
#18
|
||||
|
||||
ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...Vaan remppasimpa minäkin ooppeliamme, syttytulpat vaihdoin, kuulunee kait omatoimisen huollon piiriin, olleet takakontissa vasta 2 v paketissa ja jo sain ne nyt vaihdettua. pohjaroppu oli rikki ja vähän vettä autossa, kumimattoa ja sikaflexiä, ei kallista. Tuo on kyllä ollut hintaansa ja huoltohintoihin nähden paras auto mitä mulla o ikinä ollu, vaikka se onki ooppeli.... Varmaan viim. 4v aikana menny huoltoihin kaikkiaan max. 300 euroa. |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja mittarisa n250tkm. Vähemmän remonttia ku Transportterissa ja vähemmän ruostetta kuin Vitossa
|
|
#20
|
||||
|
||||
|
Tässähän puhuttiin Opelista eikä Volvosta, Opelilla on salama. Oikeestihan Movano on kyllä Rellu. Minkä ikäinen peli kyseessä ja millä mosalla? Myös Timosen Auton toiminnasta voi olla montaa eri mieltä.
T. entinen Timosen duunari. |
|
#21
|
||||
|
||||
Huolto
Menee autojen kanssa siihen kuin muidenkin laitteiden. Kannattaa ostaa uusi mielummin kuin huoltaa tai korjata. Mitäköhän sähköautoihin keksitään huolloksi, jotta päästään rokottamaan? Pitää olla kalliita "kuluvia" osia määräajoin vaihdettaviksi.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
|
#22
|
|||
|
|||
|
Köyhälle on kaikki kallista !
No tää Volvohan onkin mitä isoimmilta osin Ford |
|
#23
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Korjaamolla pitää olla sähkötyönjohtaja. Tiukassa tuollaiset pajat ja miehistä pula, että sellaisiksi pääsisivät. En muista joko kyseinen "laki" voimassa, vai oliko vasta kohta tulossa. |
|
#24
|
|||
|
|||
Sähköauto korjaamoLainaus:
Mitenkähän nykyiset trukkihuollot? Mutta Liikkuvassa kalustossa nuo pätevyydet on aina perinteisesti ollut lepsummat, otetaanpa esimerkiksi nuo kylmälaitteet: minulla ammattikoulun todistuksessa muutama kurssi (olikohan yht. noin sata tuntia) kylmälaitteita, ja voimassa oleva pätevyystodistus, niin vielä olisi pitänyt käydä n.2 kurssia lisää 3 kg lupiin; ja se ei auta paskaakaan että autopuolen kurssi käytynä! Ja tuolla autopuolen kurssilla saat korjata liikkuvaa kalustoa, kukaan ei välitä kiloista.... Ylläolevan perusteella nuo sähköautot tehdään "liittimillä", joten niitä voi korjata moduleita vaihtamalla normi autoasentaja vrt. lokilämppärin asennus. siis huolto suoritetaan vaihtamalla a) akut b) moottorinohjaus c) moottori d)latausjärjestelmä...... |
|
#25
|
|||
|
|||
sähköajoneuvojen korjaajilla on pätevyysvaatimukset
S3-pätevyys tarvitaan sähköajoneuvojen korjaajille. Pelkällä autoasennuspätevyydellä ei pärjää noiden suurjännitteisten osien kanssa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Isuzu Trooper 2.8td -90 1400€ | Bäkström | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.04.2012 20:05 |
| Myydään Intikka 1400 pitkäkeula | axo | O/M/V Muut | 0 | 07.03.2012 20:14 |
| M:Peräkärry Muuli 1400 L-Myyty- | -Jyki- | O/M/V Muut | 1 | 02.02.2008 19:43 |
| Myyty M: sähvömootori v.virta 0.75kw 1400 rpm | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 21.11.2007 14:14 |
| Normaalia? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.01.2005 09:08 |