Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.07.2012, 13:53
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Perusasetus

Joo, voitte olla varma että käyttöautoon en tota Volvoa vie ...

Ei toi remminvaihto ookkaa mikään kallis operaatio , vaan tuo helkutin hiukkaloukkun uusiminen ...
Remmejä oon vaihdellu aivan ite , ei ole ongelma ...

Jos tuo alkaa "pönttö" vittuilemaan , nii sit melkoisella varmuudella kairaillaan tyhjäksi ...sai lailliseti taikka ei !!!

Eivät muuten "mainosta" missään tuota vaihto-operaatiota ...taikka en ees tiedä onko noissa uudemmissa tollasta purkkia ...
Potkiskelin juur uuden tuollasen Volvon rengasta , ku poikkesin huoltoa kysymässä . Huolletaan kuulemma normaalin huolto-ohjelman mukaan kuten KAIKKI muutkin nykyautot ...Oltiin liikkeellä mun BJ:llä , joka ei ilmeisesti ole NYKYAUTO

Mutta silti ... 1400 € pelkästä huollosta on kyllä aivan helevetisti liikaa !!! Sanokaa ammattilaiset mitä sanotte ...

Mutta ...kilpailutus on ed. kesken ...ja eihän tää oo ees kallis C5:n huoltoon nähden

Viimeksi muokannut Palde : 11.07.2012 13:57
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 14:18
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

http://www.atoyautohuolto.fi/huoltopaketit/volvo
Vanha 11.07.2012, 14:24
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Melkosta, onneks tolla vaihtaa omaan käyttöpeliin vaikka moottorin "uuteen" tai akselit.

Mut tää on kieltämättä melkoinen villilänsi, varsinkin näiden merkkihuoltojen osalta. Tossa viitisen vuotta takaperin käytin yhden auton ekan ja vikan kerran merkkihuollossa. Palvelukin oli kovin nuivaa verrattuna paikalliseen pienyrittäjään. Kannattaakin käyttää asiansaosaavien, paikallisten pk-yrittäjien palveluja!
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 17:23
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi Näytä viesti
Jep, mutta näistä huolloista puutuu tuo kullasta valmistettu hiukkasloukku ...

Tuohon Atoyautohuolto.fi hintoihin kun lisää tuon vajaan tonnin osan niin ollaan melko tasoissa ...noin niinku hinnoissa mitattuna .

huolto 370€ + jakopää 570€ + hiukkaskiihdytin 900 = 1840 € !!!!

Käyttöauton tarjous olikin halvempi ... vaikka olikin törkeen kallis
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 18:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Jep, mutta näistä huolloista puutuu tuo kullasta valmistettu hiukkasloukku ...
Miks sää haluut sinne uuden semmosen? Sen takia ku huolto-opus sanoo että se tarttee vaihtaa, entä jos ajelis sen aikaa kun toimii? Tippuuko auton arvo jos ei oo merkkiliikkeen leimaa?

Saahan noita hiukkaspöniköitä jotenki inhimilliseen hintaan Saksasta: http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diese...item58938b7b76 Ei vaan taida tollasen 2-litrasen loukku passata 1.6:een...
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 18:29
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Toi vanha hj:n romu on halvempi kuin emännän -06 v70 huollot ja korjaukset viime vuoden aikana, lisäksi hj toimii paremmin ja emäntäkin tulee sen kyytiin mielellään.
En ole pitkään aikaan ollut kateellinen uusien autojen omistajille, jotenkin tulee hyvä mieli kun voi itse ehjätä autoansa.
Vanha 11.07.2012, 18:58
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP

Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Toi vanha hj:n romu on halvempi kuin emännän -06 v70 huollot ja korjaukset viime vuoden aikana, lisäksi hj toimii paremmin ja emäntäkin tulee sen kyytiin mielellään.
En ole pitkään aikaan ollut kateellinen uusien autojen omistajille, jotenkin tulee hyvä mieli kun voi itse ehjätä autoansa.
Ja jos jostain syystä ei oma tietotaito riitä niin ei se maksa paljoa alanliikkeessä...
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 19:10
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Perusasetus

-70 vw kuplan öljy huolto itse tehtynä. 2,4 litraa mineraali öljyä 7,2 euroa
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 20:41
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miks sää haluut sinne uuden semmosen? Sen takia ku huolto-opus sanoo että se tarttee vaihtaa, entä jos ajelis sen aikaa kun toimii? Tippuuko auton arvo jos ei oo merkkiliikkeen leimaa?

Saahan noita hiukkaspöniköitä jotenki inhimilliseen hintaan Saksasta: http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diese...item58938b7b76 Ei vaan taida tollasen 2-litrasen loukku passata 1.6:een...
En minä haluakkaan , mutta tuo merkkihuolto vaihtaa sen jos vie sen sinne huoltoon ...eivät siis suostu jättämään pois huolto-ohjelmasta...

2,0 l ja 1,6 litrasessa on eri pöntöt ...

V50:n arvo tippuu kuitenkin oli leimaa tai ei ollu , joten se siitä !

Alkuperäinen kysymys oli 1400€uron huolto normaalia

Minä kaikerran tuon pöntön tyhjäsi ,kun menee tukkoon ... käy liikkeessä "buuttaamassa" koko paskanhärvelin ...samalla tulee lisää vääntöä ...ja TEHOA !
Vastaa lainaten
Vanha 11.07.2012, 21:28
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.

Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.
Vastaa lainaten
Vanha 12.07.2012, 19:17
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.

Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.

Täyttä paskaa tämä tarina.

1). 2007 Bemarissa ei ole sähköistä huoltokirjaa mutta avaimesta saa kyllä luettua vuorossa olevat huollot. Tehdyt toimenpiteet merkitään ihan kynällä paperiseen kirjaan.

2). Autossa huoltotarpeenmukainen huolto-ohjelma eli auto pyytää tarvittavat huollot. Riippuu ajotavasta, ajasta ja kilsoista. Yleensä noin 30tkm kohdalla vaihdetaan moottoriöljyt ja raitisilmasuodatin, ja ei maksa 1500 euroa merkkiliikkeessä.

3). ei päästä lähellekään kolmea tonnia vaikka tekisi kaikki huollot kerralla. Korjauksethan onkin sitten asia erikseen.
Vastaa lainaten
Vanha 15.07.2012, 18:08
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Perusasetus

Lainaus:

Tais kaveris kusettaa sua!
FF stw
S 580J
JET-A1
Vastaa lainaten
Vanha 15.07.2012, 22:53
Vonikka:n Avatar
Vonikka Vonikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 07.09.11
Sijainti: Meri-Lappi
Perusasetus

Lainaus:

Tähän jo muutama puuttuikin mutta kerrotaas jotain kokemuspohjaista.. Meillä on rouvan käyttöautona kyseisen ikäinen 535d ja siihen vaihdettiin 150tkm huollossa käytännössä kaikki mahdollinen huoltoon kuuluva plus lisäksi vaihdettiin laatikko ja peräöljyt minun pyynnöstä ja silloin huoltohinta bmw liikkeessä oli 1600eur...
Vastaa lainaten
Vanha 16.07.2012, 00:06
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Perusasetus

Lainaus:

itellä saman mallin 530d ja eipä ole tarvinnut maksaa likikään noita hintoja edes merkkihuoltoon.
Vastaa lainaten
Vanha 17.07.2012, 06:49
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Huolto

Menee autojen kanssa siihen kuin muidenkin laitteiden. Kannattaa ostaa uusi mielummin kuin huoltaa tai korjata. Mitäköhän sähköautoihin keksitään huolloksi, jotta päästään rokottamaan? Pitää olla kalliita "kuluvia" osia määräajoin vaihdettaviksi.

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vanha 17.07.2012, 09:25
Veteraani

Perusasetus

Köyhälle on kaikki kallista !

No tää Volvohan onkin mitä isoimmilta osin Ford
Vastaa lainaten
Vanha 18.07.2012, 17:51
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Menee autojen kanssa siihen kuin muidenkin laitteiden. Kannattaa ostaa uusi mielummin kuin huoltaa tai korjata. Mitäköhän sähköautoihin keksitään huolloksi, jotta päästään rokottamaan? Pitää olla kalliita "kuluvia" osia määräajoin vaihdettaviksi.

Korjaamolla pitää olla sähkötyönjohtaja. Tiukassa tuollaiset pajat ja miehistä pula, että sellaisiksi pääsisivät.
En muista joko kyseinen "laki" voimassa, vai oliko vasta kohta tulossa.
Vastaa lainaten
Vanha 18.07.2012, 20:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Sähköauto korjaamo

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mielenkiintoinen kysymys, siis kuka saa korjata noita autoja?

Mitenkähän nykyiset trukkihuollot?

Mutta Liikkuvassa kalustossa nuo pätevyydet on aina perinteisesti ollut lepsummat, otetaanpa esimerkiksi nuo kylmälaitteet: minulla ammattikoulun todistuksessa muutama kurssi (olikohan yht. noin sata tuntia) kylmälaitteita, ja voimassa oleva pätevyystodistus, niin vielä olisi pitänyt käydä n.2 kurssia lisää 3 kg lupiin; ja se ei auta paskaakaan että autopuolen kurssi käytynä!

Ja tuolla autopuolen kurssilla saat korjata liikkuvaa kalustoa, kukaan ei välitä kiloista....

Ylläolevan perusteella nuo sähköautot tehdään "liittimillä", joten niitä voi korjata moduleita vaihtamalla normi autoasentaja vrt. lokilämppärin asennus.
siis huolto suoritetaan vaihtamalla a) akut b) moottorinohjaus c) moottori d)latausjärjestelmä......
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Isuzu Trooper 2.8td -90 1400€ Bäkström O/M/V Ajoneuvot 1 05.04.2012 20:05
Myydään Intikka 1400 pitkäkeula axo O/M/V Muut 0 07.03.2012 20:14
M:Peräkärry Muuli 1400 L-Myyty- -Jyki- O/M/V Muut 1 02.02.2008 19:43
Myyty M: sähvömootori v.virta 0.75kw 1400 rpm psychobilly O/M/V Muut 0 21.11.2007 14:14
Normaalia? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 2 03.01.2005 09:08

Sivu luotu: 08:32 (GMT +2).