![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kallein huolto mitä tiedän citroen c5 100 000km huolto maksoi lahdessa merkkiliikkeessä jotain 4200euroa oli purkka pysähtyny suussa kun oli tullu hakee huollosta, kuukauden päästä myi auton 5000eurolla auto ei ollu kuin 4vuotta vanha. hyvä ostos ja juuri huollettu.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikanaan vein appiukon ikivanhan Hondan laturin vaihtoon Veholle ja onneksi kyselin laturin hintaa ennen kuin luovutin auton pajalle. Laturin listahinta reilut 4000 markkaa ja auton myyntihinta oli suuruusluokkaa 2500-3000 markkaa. Jäi appiukon autoon laturi vaihtamatta ![]() Mutta joo, ihan järkyttäviä nämä uusien autojen huoltokustannukset.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 11.07.2012 09:37 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1400 egee on vajaat 1000 litraa dieseliä
![]() ![]() ![]() Eli vanhempi ritsa saa viedä noille kilsoille n.litran enemmän ainetta jo pelkästään tuon huollon takia ja muut huollot vielä päälle. Ja arvon aleneminen mukaan luettuna niin... Vertailuna bertan akseli swappi maksoi suunnilleen tuon verran tuossa jossain 30 vuoden kohilla ja siinä sentään "hardwaren" päivityksen yhteydessä tuli lukotkin eli se sentään hieman parani siinä rytäkässä. Mutta asiallista joka tapauksessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, voitte olla varma että käyttöautoon en tota Volvoa vie ...
Ei toi remminvaihto ookkaa mikään kallis operaatio , vaan tuo helkutin hiukkaloukkun uusiminen ... Remmejä oon vaihdellu aivan ite , ei ole ongelma ... Jos tuo alkaa "pönttö" vittuilemaan , nii sit melkoisella varmuudella kairaillaan tyhjäksi ...sai lailliseti taikka ei !!! Eivät muuten "mainosta" missään tuota vaihto-operaatiota ...taikka en ees tiedä onko noissa uudemmissa tollasta purkkia ... Potkiskelin juur uuden tuollasen Volvon rengasta , ku poikkesin huoltoa kysymässä . Huolletaan kuulemma normaalin huolto-ohjelman mukaan kuten KAIKKI muutkin nykyautot ...Oltiin liikkeellä mun BJ:llä , joka ei ilmeisesti ole NYKYAUTO ![]() Mutta silti ... 1400 € pelkästä huollosta on kyllä aivan helevetisti liikaa !!! Sanokaa ammattilaiset mitä sanotte ... Mutta ...kilpailutus on ed. kesken ...ja eihän tää oo ees kallis C5:n huoltoon nähden ![]() Viimeksi muokannut Palde : 11.07.2012 13:57 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Melkosta, onneks tolla vaihtaa omaan käyttöpeliin vaikka moottorin "uuteen" tai akselit.
![]() Mut tää on kieltämättä melkoinen villilänsi, varsinkin näiden merkkihuoltojen osalta. Tossa viitisen vuotta takaperin käytin yhden auton ekan ja vikan kerran merkkihuollossa. Palvelukin oli kovin nuivaa verrattuna paikalliseen pienyrittäjään. Kannattaakin käyttää asiansaosaavien, paikallisten pk-yrittäjien palveluja! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuohon Atoyautohuolto.fi hintoihin kun lisää tuon vajaan tonnin osan niin ollaan melko tasoissa ...noin niinku hinnoissa mitattuna . huolto 370€ + jakopää 570€ + hiukkaskiihdytin 900 = 1840 € !!!! Käyttöauton tarjous olikin halvempi ... vaikka olikin törkeen kallis ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Saahan noita hiukkaspöniköitä jotenki inhimilliseen hintaan Saksasta: http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diese...item58938b7b76 Ei vaan taida tollasen 2-litrasen loukku passata 1.6:een... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuolta atoyalta katottuna bemari vissiin käyttää voiteluaineena jotain viime vuosisadalla uponneesta hylystä nostettua shampanjaa, kun pitää melkeen 200€ öljynvaihtohuollosta köyhtyä? Kilpailuttaminen kannattaa aina ja onneksi tuon vanhemman saa pääasiassa huollettua itte, siitä en kyllä tiedä onko se halvempaa, kun tuntuu, että ensimmäisenä menee aina 100-200€ sopiviin työkaluihin..
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
..98 mersuun pelkkä laatikko öljyn vaihto mersu liikkeessä 1016euroa viime kuussa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tässä edullisempi vaihtoehto sille hiukkassuodattimen vaihdolle http://www.liqui-moly.de/liquimoly/w...szi8qcaut.html
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Jep, ei noki tuota ongelmia ...vaan kun noki palaa syntyy tuhkaa , joka tukkii tuon hiukkasloukun !
Mutta tosiaan sen poistaminen ei aiheuta ongelmia ...eli datanikkari sorkkii ohjelmaa ja kas pönttö on aivan turhake ... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Näistä huolloista nyt kun on joutunut uutta volkkaria käyttämään huolloissa.
Miksi pitää mennä merkkitiskille? Ihan listalta katsoo vaikka paikallisen AD-korjaamon ja vie sinne, teettää valmistajan ohjeen mukaisesti huollon. Takuu säilyy ja eppäilen ainakin omien kokemusten pohjalta (siis kuittien perusteella vrt vastaavat kuitit merkkiliike) että eroa on siin' onko öljypytyn kupeessä es. vw:n logo vai mobil, sama öljy ja litrahinta moninkertainen. Es. Vw caddy vm. -11 30 tkm huolto (tehty 25 tkm kohdalla) Merkkiliikkeen hinta tiedusteltuna 430€. Paikallisella AD-korjaamolla 92€, hinnat sis. alv 23%. No ei line vaikea veikata kumpaan meni. Sama linja on jatkunut ja paikallisen AD:n eduksi on ehdottomasti luettava ylijoustavat työajat vai ottaako joku merkkihuolto es. auton vastaan su. iltana ja soittaa ma-aamuna enne klo 10.00 että valmis on, tule hakemaan. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Siis en ole kuullut että yksikään "monimerkki"huolto
Huoltaisi VAG- konsernin tuotteet k.o vagina-laisen ohjeiden mukaan!
Siis tuo VAG- konserni on kasannut autonsa niin huonolla suunnittelulla ja paskoista materiaaleista? että esim. kun moottorin korvakko käytetään irti, niin sitä ei saa pistää kiinni muilla kuin uusilla ALKUPERÄISILLÄ pulteilla! Siis näin ainakin 2000 luvun diesel golfin jakopääremontti. Eihän nuo pultit montaa euroa ollut kappaleelta, mutta kun niitä alkaa olla useampia, niin tuleepa hintaa. p.s Juurikin tuo golf:n jakopääremontista jäänyt pultti sopi minun veneen laturinkiinnitykseen 1000 nolla, oli nimittäin tuo M10 kierteen pultti 10mm kierteettömältä osalta 10mm!! Ja ei varmaan kannattaisi, mutta en malta: esim. hdj-80:n moottorissa ainakin kannen- ja kiertokangen pultit pitää uusia JOS ne on "mittauskohdasta?" alle x.yy mm, ja jos muuten vaurioitunut. Ja noiden määräaikaishuoltojen ulkopuolelta: Joihinkin VAG- dieseleihin on vaihdettu HIHNAPYÖRIÄ jos toisessa nokkaremmin vaihdossa, ja kolmannessa remmin vaihdossa ei kuulemma ole olleenkaan tavatonta. Humpsahtaa huollon hinta "pikkasen"; siis joskus jopa soitetaan, että tämä sinun 100 tkm? ajettu auto on kuluttanut jakopään hihnapyörän/t niin paljon, että jakohihnan vaihdolle ei voida antaa takuuta ![]() siis kasataanko noilla vanhilla pyörillä ilman takuuta, vai pistetäänkö nyt samalla nuo uudet pyörät, mitkä löytys hyllystä? Ai, eihän ne kallita ole, kun ei tarvi tilata, muutama satanen tuo halvempi, ja tuo kalliimpi ei ole kuin pikkusen kalliimpi... (siis en muista, paljonko tuo pyörä/pyöräpari maksaa, mutta ei ollut halpa, oliskohan ollut n. 200?? kertokaa ken tietää) Mutta tuo yksi eläkeläis täti oli aika synkkä, kun tuo jakoremmin vaihto yllätys "nielasi" joululahjarahat. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä oli merkkiliikeellä huollon ohjeaika? Ja mikä oli ad korjaamolla? Työn puolesta tullut vastaan tapauksia, asiakas käyttänyt autoaan huollossa jossain pienessä korjaamossa mutta nyt yhtäkkiä onkin alustassa paljon korjattavaa kun tuo auton merkkiliikkeeseen...luulisin tämän johtuvan siitä ettei pienemmissä korjaamoissa tehdä kuin öljyjen vaihdot sun muut suodattimet,tulpat jne...Eikä perehdytä siihen että tarkastettaisiin oikeasti ne kaikki valmistajan ilmoittamat kohdat muutenkin kuin taskulampulla ... Noissa töiden vastaanottamis jutuissa on yleensä se että auton voi tuoda koska vaan ja tiputtaa avaimet kirjekuoressa johonkin lukossa olevaan lokeroon ja ilmoittaa kirjekuoressa yhteystiedot ja sen mitä pitäisi korjata..tosin voihan näissäkin olla vaihteluita eri korjaamoilla. Nämä siis vain omia mielipiteitä.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 06.11.2012 20:39 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Veholla maksoi mesen moottoriöljy viimeksi vaivaiset 22 e/l huoltoerittelyssä. Perus täyssynteettinen 5W40. Itse maksavat varmaan luokkaa 2e/l kun tankkiauto tuo pihaan. Ihan hyvät katteet
![]()
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Mikä auto kyseessä?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos se olikin sitä 7IO ainetta ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitä tuohon bimmeriin tulee mitä moni tuolla kommentoi. Itse siitä näin pari laskua ja hieman niitä ihmettelin. Tais olla Laakkosen laskuja. Se vei autoa huoltoon aina kun auto ilmoitti ja tosiaan siinä avaimenperässä oli joku huoltokirja tms. Mitään huoltovihkoa ei ollut ja avaimella nähtiin aina mitä huoltoja siihen on tehty. Tai näin se ainakin sanoi. Ongelmahan on siinä että tuo kaveri ei tiennyt autoista yhtään mitään. Joten ihan sama mitä huolto sille selittää. Se maksaa sen ihan kiltisti. Vähän kuten meidän firmassa. Täällä kukaan tiedä autoista yhtään mitään. Ne aina käy merkkihuollossa ja lasku tulee perässä. Ihmettelen miksei ne vie tuota autoa huoltoon pesunesteen lisäyksen takia.. Kumma juttu kun ne sitä osaa lisää, mut melkein vieressä olevan öljykorkin avaaminen on niin pirun vaikea homma. Eikä tuostakaan kukaan olisi tiennyt viedä autoa huoltoon ellen olisi erehtynyt katsomaan hienoa 1.2 TSi konetta. Koko moottorissa ollut yhtään öljyä ja öljyä kuulemma lisätään kun mittaristoon syttyy merkkivalo. Näin kaikki meikäläiselle sanoi. 10tkm matkalla söi kaiken öljyn koneesta ![]() Eli ei ihme jos tuolla merkkihuollossa hieman kusetetaan kun yhtään mistään ei tiedetä mistä ollaan maksamassa. Tuo on vähän verrattavissa tähän tietotekniikkaan. Suomi on ihan täynnä urpoja mitkä ei tiedä koneista yhtään mitään. Niille voi puhua ihan mitä tahansa paskaa tietokoneista ja onnesta soikeena ne sitten maksaa sen mitä pyydetään. Eihän joka asiasta tarvi tietää, mutta varmaan kannattaisi vähän edes perehtyä mistä sitä ollaan maksamassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Isuzu Trooper 2.8td -90 1400€ | Bäkström | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.04.2012 20:05 |
Myydään Intikka 1400 pitkäkeula | axo | O/M/V Muut | 0 | 07.03.2012 20:14 |
M:Peräkärry Muuli 1400 L-Myyty- | -Jyki- | O/M/V Muut | 1 | 02.02.2008 19:43 |
Myyty M: sähvömootori v.virta 0.75kw 1400 rpm | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 21.11.2007 14:14 |
Normaalia? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.01.2005 09:08 |