Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.07.2012, 10:34
hojo:n Avatar
hojo hojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.06
Sijainti: teisko
Viestit: 186
Red face

mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina

__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut hojo : 08.07.2012 10:41
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.07.2012, 11:37
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Mites, kuin pitkä matka on olkatapista kääntövarren päähän, ja kuin pitkä isku ohjaus-sylinterissä on?
On vähän ongelmia omassa projektissa saaha mahtuu kaikkia romuja paikoilleen.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.07.2012, 11:57
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Mites, kuin pitkä matka on olkatapista kääntövarren päähän, ja kuin pitkä isku ohjaus-sylinterissä on?
On vähän ongelmia omassa projektissa saaha mahtuu kaikkia romuja paikoilleen.
Olkatapista kääntövarren päähän on 23 cm ja se pitäisi nyt muuttaa mielellään johonkin 21 cm jotta rengas kääntyy kokonaan.
Iskun pituus ohjaussylinterissä on 200 mm.

Mikäli olisit seuraavaksi kysynyt niin vastaus jo ennakkoon:
ohjaussylinterin välitangot ovat 20 cm ja 13 cm. Toi 13 cm on sitten ihan ehdoton minimimitta. Lyhyempi ei voi olla.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.07.2012, 11:47
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo Näytä viesti
mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
Ei kyllä turvavyö ihan vähässä kummassa katkea,onhan nuilla repäisty autoja ojastakin ylös useamman kerran. Eli itsekkin annan ääneni turvavyölle,kestävää ja edullista tavaraa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.07.2012, 12:03
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo Näytä viesti
mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
Täällä päässä jatkuu myös vänkäys siitä pitääkö rajoittimen olla äijämäinen kettinki vai tosi ruma naru tai ehkä hyväksikin todettava turvavyö.

Kyllä tämä auto vaatii ulkonäön takia sen kettingin ja mielellään järeän. Joten voi olla että se jarruputki muutetaan jo toiselle reitille ja palataan kettinkiin.
Melkoista soutamista ja huopaamista tämä projekti nyt taitaa olla.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.07.2012, 17:13
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Otin joskus purkuautoista turvavöitä hinausliinaksi kun luulin niitä kestäväksi. Kesti ne melkein saman kuin Anttilan muovinaru.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.07.2012, 18:38
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Otin joskus purkuautoista turvavöitä hinausliinaksi kun luulin niitä kestäväksi. Kesti ne melkein saman kuin Anttilan muovinaru.
Niin no se onkin eriasia jotain 30v vanhaa auringonpolttamaa turvavyötä käyttää kuin uutta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.07.2012, 18:57
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus


Vesipumppu saapui eilen ja on tämän näköinen. Mallia simppeli jotta saadaan niitä turhia sähköjuttuja vähemmäksi.


Pörö saapui tänään putket ja vermeet mukanaan. Lopputulos näyttää tällaiselta.


Siististi putket menevät vaikka muutamassa kohtaa oli ahtaus alkanut ahdistamaan.


Vedet on nyt järjestelmässä ja voidaan suorittaa hieman pidempiä koeajoja.


Muuten autoon ei olla tehty mitään lukuunottamatta näitä astinketjuja. Toivottavasti kestävät raavaimmankin kaverin painon.

Ensi viikolla on taas aikaa hieman tätä viikkoa paremmin ja toivottavasti projekti etenee jotta pysytään aikataulussa. Olihan Myllis jo laittanut tapahtumien puolelle tietoja Klaperjahdista. Joten pikku hiljaa on pystyttävä saamaan varmuus voiko ajoneuvolla osallistua vai käykö tässä jälleen kerran niin että auto ei ehdi valmistua riittävän ajoissa.

Koeajo nro 2 suoritettiin tänään. Leikkelen matskun ja laitailen tuubiin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.07.2012, 19:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Täällä päässä jatkuu myös vänkäys siitä pitääkö rajoittimen olla äijämäinen kettinki vai tosi ruma naru tai ehkä hyväksikin todettava turvavyö.
Minä saattaisin töistä löytää käytettyjä 1000-5000kg:n nostoluokiteltuja liinoja (riippuen mille on tarvetta, varmuuskerroin on nostovehkeissä vähintään neljä ), jos vain löydät jostain ompelijan joka noi saa ommeltua kasaan. Jotain pätkiä mulla on noita liinoja kotonakin.

Rajoitinliina on sinänsä aina paljon parempi vaihtoehto, että se joustaa toisin kuin lyhkänen ketju. Jenkeistä kyllä saa kohtuuhintaan ihan valmiitakin tuuman välein mitoitettuna, valmiilla metallisilla kiinnityskorvilla. Olisko jonkun kolme- neljä kymppiä kappale?


Tosiaan noitten jakarivehkeitten ongelma on toi keulan ja persauksen niiaus ja/ tai kohoaminen (riippuen vähän alustageomteriasta), ja sille ei voi itsessään tehdä yhtikäs mitään. Taitaa oikeastaan olla kaikista suurimpia miinuksia jakarivarsissa sen lisäksi, että ne aiheuttaa pirusti vääntöä kiinnityskohdille isommissa joustoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2012, 20:40
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Toinen koeajo suoritettu sen jälkeen kun saatiin vedet järjestelmään.
Miinuksena sattui mestarille moka joka on tyypillistä kun tehdään kymmentä asiaa yhtä aikaa ja kuvitellaan olevansa kovinkin tehokkaita. Nimittäin veden laiton jälkeen takana olevan jäähdyttimen korkki unohtui laittaa paikoilleen kun sitä ei sitten ihan heti tehty. Tarkkasilmäinen voi videon lopussa huomata että vesisuihkuhan sieltä auton takaa ilmaan lentää. Ajot loppuivat kuin seinään kun tuli iso huoli mistä se vesi lensi. Paljookaan ei vielä vettä pihalle edes tullut ja diagnoosi oli helppo tehdä. Korkki paikoilleen.

Lämmöt pysyivät kaikesta huolimatta matalina ja ainoa joka lämpöä otti oli turbo. Sitä ei ole edelleen säädetty, mutta mittarit saatiin alkuviikolla. Se miten lämpenee säädön jälkeen ei voi tietää mutta joka tapauksessa konepeltiin on tehtävä sille kohtaa lävistys ja jonkinlaista jäähdytyspropellia siihen värkkäillä.

Hieman se hyttä vieläkin kohoilee vai kohoileeko. Ajot suoritettiin nelivedolla. Takavedolla kori nousee välittömästi niin ylös mitä rajoittimet antavat myöden. Nimittäin eilen pieni pyrähdys takavedolla ja narut ja kettinki samantien kireällä. Niin ja se takapään kettingin kiinnityskin on vielä vaiheessa. Nythän se rasittaa ainoastaan perämurikan yhtä pulttia kun tarkoitus olisi laittaa kiinnitys useamman varaan tai sitten keksiä jotain vielä parempaa.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.07.2012, 20:54
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Niin se on tuossa pihalla koeajelu hieman riskiä peliä kun mihinkään suuntaan ei saisi kivet lennellä. Sen lisäksi jarrut on vielä miten sattuu. Eli jos joku miettii miksei se paina sitä kaasua kameran kohdalla kunnolla niin parempi olisi olla painamatta. Tai joudun vielä maalaushommiin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.07.2012, 21:43
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Riittävästi näkyy nyt ainakin voimaa olevan. Mukavan pirteästi kiihtyy tuonkin kokoiseksi rautakasaksi. Piha vaan meinaa jäädä pieneks käännöksiä ajatellen.

Nyt ei kyllä enää pahasti noussu hytti kiihdytyksissä ku nelikolla ajelit. Ekalla videolla se oikeen pisti silmään, mutta nyt ei häirinny vaikka oikeen koitti sitä tarkkailla.

Olikos keulille tarkoitus vinssi vielä laittaa? Eikös Klaperjahdissa ainaki ois sellaselle tarvetta? Joku näppärä hytikka?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.07.2012, 22:22
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Piha vaan meinaa jäädä pieneks käännöksiä ajatellen.

Olikos keulille tarkoitus vinssi vielä laittaa? Eikös Klaperjahdissa ainaki ois sellaselle tarvetta? Joku näppärä hytikka?
Ohjaukseen on tarkoitus tehdä muutoksia mutta aika tällä viikolla ei riittänyt. Nyt renkaat ei käänny linkkuun ja kääntösäde on tosiaankin enemmän kuin toi piha.

Hytikkavinssi löytyy ja se on asennettu auton takapäähän. Naru tulee putkea pitkin keulalle mutta tarpeen tullen vetoja saadaan taaksekkin.
Mutta isäntä kyllä on sitä mieltä että tällä autolla mennään vain ja ainoastaan eteenpäin.

Sivusta kuultua tänään: "on tää kyllä semmonen härveli että ovat susuki kuskit ihmeissään ku tällä sinne hyökätään." (Klaperjahtiin)

Moni voi kyllä tehdä ihan suosiolla tilaa ennen kuin on valmis jäämään ajolinjoille tukkeeksi. On se vaan kumma kun ei Kuttulandian pajasta voi normaalia autoa valmistua.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.07.2012, 15:27
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä saattaisin töistä löytää käytettyjä 1000-5000kg:n nostoluokiteltuja liinoja (riippuen mille on tarvetta, varmuuskerroin on nostovehkeissä vähintään neljä ), jos vain löydät jostain ompelijan joka noi saa ommeltua kasaan. Jotain pätkiä mulla on noita liinoja kotonakin.

Rajoitinliina on sinänsä aina paljon parempi vaihtoehto, että se joustaa toisin kuin lyhkänen ketju. Jenkeistä kyllä saa kohtuuhintaan ihan valmiitakin tuuman välein mitoitettuna, valmiilla metallisilla kiinnityskorvilla. Olisko jonkun kolme- neljä kymppiä kappale?


Tosiaan noitten jakarivehkeitten ongelma on toi keulan ja persauksen niiaus ja/ tai kohoaminen (riippuen vähän alustageomteriasta), ja sille ei voi itsessään tehdä yhtikäs mitään. Taitaa oikeastaan olla kaikista suurimpia miinuksia jakarivarsissa sen lisäksi, että ne aiheuttaa pirusti vääntöä kiinnityskohdille isommissa joustoissa.
Kun jakarin korinpuoleisen korvan kiinnityksen vie alemmas mitä akselin puolella, se jarrutuksessa, ja kiihdyksessä pyrkii alaspäin. toki, tyhmää, koska se syö maavarat.

Olisiko muuten antaa ilmatikkujen kiinnikekorvien leveyksiä?
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 14.07.2012 15:30
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.07.2012, 09:52
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Kun jakarin korinpuoleisen korvan kiinnityksen vie alemmas mitä akselin puolella, se jarrutuksessa, ja kiihdyksessä pyrkii alaspäin. toki, tyhmää, koska se syö maavarat.

Olisiko muuten antaa ilmatikkujen kiinnikekorvien leveyksiä?
Maavaroja ei pidä vähentää kun tavoitteena on crossi luonteinen ajo, joten yritetään vaan köyttää kori alustaan kiinni.

Niitä mittoja: Kiinnikekorvan kiinnitysholkkien sisämitta (väli) on 32 mm.
Käytetty pultin halkaisija 12.5 mm.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.07.2012, 12:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eli siis tuumamitoille mennään noiden kanssa

Kunhan saat tietoa auton kokonaispainosta ja vähän käytöksestä metsässä ja officrossissa, niin viitsitkö laittaa tietoa? Mulla tosiaan on ilmatikkujen vs. coil- overeiden mietintä omaan projektivehkeeseen jonka kokonaispaino varmasti samaa luokkaa kuin tässä.. Huolettaa vain noitten pienempien ilmatikkujen kuormankantokyky ja toimivuus varsin painavassa autossa. Se vaan kun ilmatikut olisi aika reilusti coil-overeita halvemmat.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.07.2012, 14:19
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kunhan saat tietoa auton kokonaispainosta ja vähän käytöksestä metsässä ja officrossissa, niin viitsitkö laittaa tietoa?

Se vaan kun ilmatikut olisi aika reilusti coil-overeita halvemmat.
Tietoa kyllä laitetaan avoimesti sitä mukaa kun tilanteet etenee. Tarkoitus oli projektin alussa että keväällä koeajetaan kyntöpelloilla ja katsotaan mitä lentää ja mistä. No projekti ei edennytkään aikataulussa ja kyntöpellot ovat nyt viljapeltoja. Kysymme paikallisen ajoradan pitäjiltä saisimmeko mennä suorittamaan koeajot sinne. Saisi ajaa rataolosuhteissa pitkää ajoa ja todeta mahdolliset lämpöongelmat yms. Samalla reissulla voisimme käväistä vaa án kautta. Ja pakkohan sinne metsäänkin on jossain vaiheessa mennä.

Ilmatikut on tosiaan just senverran halvemmat että niillä yritetään ja toivotaan parasta.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 05:15 (GMT +2).