![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Liki vuoden ajelin hoijakalla 35"gummit alla ja muovikuulat niiss sisäll. Hyvin pelas,ainut miinus oli,ku vaihto gummit toisille vanteille oli kuulat pitkin kamun tallinlattiaa. Suosittelen,testatkaa,
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko noita teräshauleja joku kokeillut? Ruostuuko ne jos auto seisoo välillä pidempään (kuukausia)? Muovikuulat varmaan ystävällisempiä renkaan sisäpinnalle, mut voiko se kärsiä noista rautahauleistakaan?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rautahaulit ruostuu kyllä varmasti ja varmaan pitkään autoa seisottaessa on riski, että alkaa olla isompia klönttejä niitä hauleja. Vaan mitenhän lyijyhaulit toimisivat? Ei niitä ainakaan tarttisi niin paljon.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Imurinputkeen sukkahousun lahje, ja sitten imaistaan kuulat sukkaan renkaasta. 300g laitoin omiin 35":iin...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mites 31x12.5 pokkeriin joissa innerlockit mite sais painotettua kuulilla ei onnistu ku pysähtyessä osa kuulista kiilautuu pussin väliin, mite jos hiekat sinne sisäkumiin ei tosin kierrä ulkokehällä asti mut voisko toimia, toinen vaihtoehto suola, tai glygoli seos sisäkumiin, tai tubeles tilaan?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Piti ihan googlettaa tuo innerlock ![]() Tämmönen? ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mikäs sen räjäyttäs?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#8
|
|||
|
|||
![]()
mulla on blazerissa 35 kummit ja niissä hiekat sisällä ja toimii vallan mainiosti. Joskus on saattanut jäädä vähäh tutisemaan kun vauhtia reilut 80km/h, mutta kun himmaa vähän ja sit kiihdyttää uudelleen niin johan tasottuu meno...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Keskipakovoima?
Tietysti jos määrä on maltillinen niin ei ongelmaa, mutta tuli taas ajateltua vähän työkonemaisesti tuota määrää. Kun joskus puhuttiin nesteestä renkaisiin lisäpainoksi, mutta kumimies sanoi ettei rengas kestä sitä kun ei neste jousta ja nopeuksissa se alkaa olemaan liian painavaa... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Piti vilkasta tänään töissä taulukkoa noista painotushiekan täyttömääristä kun joku täällä sano laittaneensa 300 grammaa tavaraa per rengas
![]() Eli esim 31x10.5 renkaalle oikea määrä painotusjauhetta renkaaseen on 115 grammaa. Se kaikkein isoin myynnissä oleva pussi (340 grammaa) on tarkotettu kuorma-autoihin ja niissäkin niihin isoimpiin kokoihin... Edit: tossa vielä linkki taulukoihin: http://www.equalchart.com/ |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...lia+renkaaseen Eihän kukaan tollasta tietenkään tieliikenteeseen tee... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mää nyt väitän että pitää yrittää varmistaa että kumit on vanteilla keskittyneesti, liukkari ja kova sovituspaine auttaa siinä. Pienikin epäkeskeisyys aiheuttaa valtavia voimia. Mielestäni noi muovikuula tasapainoitukset voi toimia parhaiten koska pysyvät liikkuvina.
Korroosio voi jumittaa kaikki metallit jollei nyt kultakuulia joku renkaaseen laita.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Eilen rapisteltiin ~370 grammaa muovikuulia joka renkaaseen (38½ pokkeri).
Kova rapina vaan kuuluu kun kuulitettua irtorengasta pyörittelee, saapa nähdä nillainen meteli on ajaessa - vaikka tässä kikottimessa on kohtuullisen hyvin äänä muutenkin. Isoin ylläri oli se mitä renkaiden sisällä oli, sellaisia kirjekuoren kokoisia kuminpalaloja. Yhdessä 10oz, toisessa 6oz, kolmannessa vielä vähän pienempi (4oz?) ja neljäs oli ilman. Olivat alumperin liimattu renkaan sisäpintaan (kulutuspinnan vastapuolelle), mutta näköjään irronneet ja miten lienee pyörineet renkaan sisällä, tuskin on ainakaan tasapainoa parantanut, kun ei taatusti liiku oikeaan paikkaan niinkuin esim. nuo kuulat tai hiekka. Renkaat oli muuten siistis (puhtaat ja kuivat) sisältä muutaman vuoden ajon jälkeen. -Paavo |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne kuulat kuulu mihinkään ajossa, kun ne on hakenut paikkansa missä painoa tarvitaan. Eikä ainakaan mulla, kuulu pahemmin ees likkeelle lähtiessä. Pysähtyessä sit kiliseekin kivasti, kun kuulat lähtee liikkeelle. Marketin pihassa saa ihmetteleviä katseita.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mulle laitettiin kanssa Malatesta Kaimanien sisään muovikuulat, kuuluu kans käsin pyöritellessä, mutta kun diisselin laittaa käymään niin ei mun mielestä kuulu mottorin ym äänien yli edes hiljaisessa vauhdissa, ja aika äkkiä se keskipakoisvoima laittaa kuulat sinne reunoille...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta ehkäpä kyse on kokonaisuudesta, olkatapit (ja pyöränlaakerit ja ohjauksen osat) on nyt (käytännössä) välyksettömät ja paikalleen tuli heitettyä myös uusi jäsy ohjausvaimennin. Ja niinkuin tässä ovat muutkin todenneet, ei sitä kuulien ropinaa ajossa kuule, ei lähtiessä eikä pysähtyessäkään, kaipa sitä muuta mekkalaa on sitten tarpeeksi, vaikkei radiota olekaan (siis sellaista FM-vastaanotinta, muita lähetin/vastaanottimia on kyllä useammanlaisia eli LA/VHF/PMR). |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaiden kierrättäminen | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.05.2008 12:50 |
RENKAIDEN HINTOJA! | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 24.11.2006 12:26 |
Renkaiden tasapainotuksesta | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 15.05.2006 13:57 | |
renkaiden painot | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.12.2005 19:52 | |
Renkaiden pinnoituksesta...? | Watti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.09.2005 18:11 |