![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Jos laikan melu käy hermoo ni tost lähtee ääntä potenssii 2, muutenha nuo on ihan kelpopelejä ja kaikkiruokaisia.
|
|
|
|||
|
|||
|
Juu, kannattaa tingata peltorit kaupantekijäisinä. Rälläkällä voin itse jonkun raudan silpaista ilman suojia mutta pyörösahalla ei, vaikkei se hyvää tee kulmurillakaan. Plussana nopeus, käyttökustannukset, suorat katkaisut haluttuihin kulmiin eikä vaan sinnepäin.
|
|||
|
|||
|
Jos viissataa on budjetti niin ite kattelisin mielummin vaikka käytettyä vannesahaa.. On tollasessa kyllä niin perkeleellinen meteli että ite katkasen mielummin rälläkällä jos ei tartte just tietyn mittasta/tiettyyn kulmaan saada. Ulkoilmassa nyt sentäs hieman ääni "häviää", ainakin mun tallissa pitäis olla tuplakuulosuojaus.
Edit: niin ja tietty kipinää lentää jonkinverran tollasella sahalla, vannesahastahan ei sellasta lähe.... Viimeksi muokannut Tuomo : 04.07.2012 14:17 |
|
|
||||
|
||||
|
Jäsen Tuomo puhuu asiaa. Halvat vannesahat taas ei tee välttämättä suoria päitä.
Oon mie tuollasella Ragellakin 100 u-palkkia pätkinyt ja kyllä katko.
|
|||
|
|||
|
Saahan maailmalta tavalliseen katkasu/jiirisirkkeliin metallia syöviä teriä. Wurthilla ainakin on timanttihammastettua mallia ja toimii hyvin jossei meluhaitoista piittaa...
|
|
|
|||
|
|||
|
Elä vaan osta! Mulla oli käytössä pari kuukautta tollanen ja palo hermot. Kipinöi tuplasti enemmän ku rälläkkä, sekä ääntää kolme kertaa enemmän ku rälläkkä.
Ite ostin kärkkäiseltä metallivanne sahan joku lälläri malli ferm muistaakseni 199euroa ja siihen tilasin etralta oikeita bahcon teriä niin on hyvä. Just yks päivä tallissa rautoja katkoessani mietin et tämä on ollut parhaita hankintojani. Toki jos rahaa noin paljon käytettävissä niin IKH:lla on vielä piirun verran parempia metallivannesahoja. esim sammuvat ite kun metalliputki katkeaa...
|
||||
|
||||
|
Itse joskus katsellu ja kuunnellu noita kuumapyörösahoja ja täytyy sanoa, että mieluummin vannesahan kanssa touhuan. Tuossahan määritellään maksimi seinämä vahvuus putkelle ja varmasti latoillekin on joku maksimi. Vannesahan kanssa tälläsiä ei ole, etenkin jos on leikkuuneste laitteet, toki eri hammastuksia saattaa vaatia materiaalin vahvuudesta riippuen.
|
|||
|
|||
|
Jep, onneksi tuli kysyttyä tässäkin neuvoa nettitohtorilta. Unohdan tuon sirkkelin ja katselen vannesahoja.
Olisko tällasesta mihinkään? 369eur olis mukavasti "budjetissa" http://www.ikh.fi/METALLIVANNESAHA_100X150MM_370W Terät 35/58e: http://www.ikh.fi/METALLIVANNESAHANTERA_XW032SEEN http://www.ikh.fi/VANNESAHANTERA_MET_1638X13X065_Z10/14 Muita hyväksi havaittuja vaihtoehtoja? Siis vanensahoja. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Metallisaha, paineilma sylinteri ym. | PikkuMyy | O/M/V Muut | 1 | 15.12.2007 15:44 |